Marokko for første gang
Fra : knuds

Dato : 11-02-01 12:15

I ugen omkring 1. april, har vi valgt at holde (sølvbryllups-)ferie i Agadir
i Marokko.

Hotellet vi skal bo på hedder Agadir Beach Club, og det ser ud til at være
godt nok.

Da vi ikke tidligere har været i Marokko, vil vi gerne hører om nogen kan
give os tips og ideer, så ferien bliver ekstra god for os denne gang.
Vi har hidtil - med stor tilfredshed - holdt vores ferier på Rhodos og i
Alanya (Tyrkiet), så vi vil nok sammenligne med disse steder, da vi ikke
kender til andet..

Nu er det ikke det vilde natteliv vi søger, men er eller åben for alle gode
forslag til spise- og handlesteder og seværdigheder.

Hvordan er det med penge? Skal vi veksle dernede til den lokale valuta,
eller kender man danske kr.?

Giver vejret omkring 1. april anledning til specielt tøj? Efter det vi
læser, er der vist koldt om aftenen og natten.

Vi glæder os til nogle gode svar.

Grethe og Knud

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 11-02-01 15:28

Hejsa!!

i 1998 boede jeg en uge på agadir beachclub, og lad mig bare sige at det er
et rigtigt fedt hotel. især kan deres morgen buffe anbefales, men også de
andre restauranter. I skal prøve at finde en restaurant der hedder "Scala"
- den ligger på "hovedgaden" Jeg ved selvfølgelige ikke om den eksistere
mere, men det er en stor rød murstens bygning. Det er noget dyrere end de
andre steder, men det er klart pengene værd.

Jeg var der i vinter ferien, og det var sådan nogenlunde varmt, men det er
vidst normalt et godt stykke over de 20C i den periode.

Ellers kan jeg kun sige det sammen som gælder alle andre steder, køb aldrig
souvenirs i nærheden af hotellet (ta hellere ud til et af de mange markeder)
og lad jer ikke blive snydt af de lokale. Jeg var ude for at en dreng kom og
lagde en slange om halsen på mig, og så ville han have penge for at taget et
billede. Og en anden gut blev vildt dur da jeg fotograferede han kamel, og
det ville han også have betaling for.

Men god tur!!

Mvh

Henrik Ehlert

Fra : torbjorn.ronning@fel~

Dato : 12-02-01 17:22

In article <7yuh6.69$gR5.2273@news.get2net.dk>,
"knuds" <ks9000@mailme.dk> wrote:

> Da vi ikke tidligere har været i Marokko, vil vi gerne hører om nogen
kan
> give os tips og ideer, så ferien bliver ekstra god for os denne gang.

På min nettside www.tr-nett.com under Linker>Reisemål> Marakkesh og
Agadir kan du lese om våre inntrykk av en reise til Marokko

Torbjørn
www.tr-nett.com med over 400 reiserelaterte linker

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Michael

Dato : 13-02-01 19:46

Kære Grethe og Knud !

God tur til Marokko, det er et meget spændende land, men vær forberedt på,
at meget er anderledes, især når man kommer udenfor turisthotellerne.

På denne side står lidt om vore indtryk fra en tur der bl.a. gik gennem
Marokko http://home9.inet.tele.dk/michulla/page3.html

Held og lykke fra

Ulla og Michael