Er en McCulloch kædesav noget værd?
Fra : Nick

Dato : 15-06-02 19:50

.... dem de bl.a. forhandler i Harald Nyborg.

Lad nu være med at scvare at jeg skal købe en Stiga til 5000,-, for jeg skal
kun bruge den 1 gang om året - når jeg saver brende ud.
(Ja... jeg er sent på den i år)

Jeg tænker på at købe den alm. 14" model til ca. 1400 penge. Men er den
holdbar nok, kan den trække et større sværd og sådan? Har du nogen
erfaringer med sådan en fætter?
(Jeg har en el-sav fra samme firma. Den har holdt i - indtil nu - 7 år, og
saver stadig fint... når jeg altså husker at skifte/file kæden ind imellem)

Alle kommentarer modtages med kyshånd (imaginært)!

--

Mvh / Best Regards

Nick

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-06-02 20:50

On Sat, 15 Jun 2002 20:50:09 +0200, "Nick"
<nicklas_FJERNMIG_keller@hotmail.com> wrote:

>... dem de bl.a. forhandler i Harald Nyborg.
>
>Lad nu være med at scvare at jeg skal købe en Stiga til 5000,-, for jeg skal
>kun bruge den 1 gang om året - når jeg saver brende ud.
>(Ja... jeg er sent på den i år)

Nænej, det er ikke Stiga men Stihl

> [...]
>saver stadig fint... når jeg altså husker at skifte/file kæden ind imellem)

Før jeg fik min Stihl havde vi i mange år, 15, måske mere, brugt en
McCulloch. Den kørte faktisk fint og gør det sådan set endnu. Den blev
også mest brugt til at save brænde med og lige vælte et træ i ny og næ.

Den vi har kostede vel omkring 2000 kr der for 15 år siden. (På
medlemstilbud i brugsen Om man kan sammenligne modellerne af i dag
med denne gamle sag tør jeg dog ikke helt sige.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 16-06-02 06:02

En af mine kammerater købte en i 88 eller 89 og den virker fint.

Den saver også kun et par gange om året.

Mvh. Finn

Fra : HSC

Dato : 17-06-02 10:36

Jeps, jeg bruger kun min i ny og næ - men den virker fint - HVER gang.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-06-02 11:00

> Jeg tænker på at købe den alm. 14" model til ca. 1400 penge. Men er den
> holdbar nok, kan den trække et større

Har selv en, dog 16". For det er det mindste hvis du skal bruge den i
skoven. Min motor er på 36 ccm., og det er lidt for lille til det sværd, men
det går når det ikke er proff.

JMR