Jehovas vidner bankede på :-(
Fra : Henning Petersen

Dato : 15-06-02 18:53

Davs!

Jeg havde i dag den tvivlsomme fornøjelse at få besøg af Jehos vidner
for gud ved hvilken gang.

Jeg kom just tilbage efter et par småting da de stod ved døren,
hvortil de fik den klare besked at hvis de var på vores grund når jeg
kom ud igen ville jeg ringe til politiet - de havde fortrukket sig til
naboen da jeg et halvt minut senere var retur ved bilen.

De har samtlige gange (og jeg har ikke tal på hvor mange desværre)
hvor de har fået kontakt med os fået at vide at vi ikke er
intereserede og at politiet vil blive tilkaldt hvis de viser sig igen.

Jeg kan vel afkræve dem navn mv, for en politi-anmeldelse.
Jeg forventer ikke jeg kan tilbageholde dem til politiet afhenter dem

Kan det virkeligt passe at der åbenbart ikke er mulighed for at slippe
for deres anmasende besøg i tide og utide?

Min ejendom er vel ukrænkelig, eller gælder det kun indenfor døren?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-06-02 20:11

"Henning Petersen" <henning.petersen.020615@hpc.dk> wrote in message
> Davs!

[klip]

> Kan det virkeligt passe at der åbenbart ikke er mulighed for at slippe
> for deres anmasende besøg i tide og utide?

Et godt trick er at sætte et bloddonor klistermærke på døren....

mvh
Rasmus

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 16-06-02 15:04

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> wrote in message

> Et godt trick er at sætte et bloddonor klistermærke på døren....

Eller det her:

http://home6.inet.tele.dk/stottegr/labels.htm

Meget effektivt - De har ihvertfald aldrig været her :)

/Bettina

Fra : Nielsen

Dato : 15-06-02 20:24

Henning Petersen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan vel afkræve dem navn mv, for en politi-anmeldelse.
> Jeg forventer ikke jeg kan tilbageholde dem til politiet afhenter dem

Du kan kræve, hvad du vil, men Jehovas Vidner, eller andre for den sags
skyld, har ikke pligt til at oplyse navn (og fødselsdato) til andre end
politiet (RPL § 750).

Det er ikke ulovligt uopfordret at rette henvendelse til andre på den måde
Jehovas Vidner gør det (derimod er der en del regler og forbud, hvis der
er tale om henvendelser fra virksomheder til forbrugere). Kun i helt
ekstreme tilfælde vil det måske kunne være ulovligt, at Jehovas Vidner
henvender sig, men så skal det nok være decideret chikane.

Da henvendelsen næppe er ulovlig, kan hverken du eller politiet derfor
(med rette) anholde Jehovas Vidner (RPL § 755).

mvh. Kim

Fra : Henning Petersen

Dato : 15-06-02 23:52

On Sat, 15 Jun 2002 21:24:08 +0200, Nielsen <gk.nielsen@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>
> Da henvendelsen næppe er ulovlig, kan hverken du eller politiet derfor
> (med rette) anholde Jehovas Vidner (RPL § 755).

Hvad gør man så for at slippe af med de sk*********?

Jeg vil simpelt hen i se dem på min grund.

Jeg har ikke noget imod deres religion som sådan, sålænge de holder
deres tro for dem selv. De skal sgu ikke komme og forsøge at pådutte
mig eller min familie noget i den bolgade, så må jeg tilstå at jeg
ikke garanterer for følgerne.

Fra : Søren Friberg

Dato : 16-06-02 08:19

Er dørsalg tilladt i Danmark?

Med venlig hilsen

Søren Friberg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-02 13:31

"Søren Friberg" <soeren_friberg_news@hotmail.com> wrote in

> Er dørsalg tilladt i Danmark?

Siden hvornår er Jehovas vidner begyndt at tage penge for deres tro ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-02 13:38

On 16.06.2002 9:18, in article
3d0c3bc6$0$80396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Søren Friberg"
<soeren_friberg_news@hotmail.com> wrote:

> Er dørsalg tilladt i Danmark?

De sælger jo ikke noget, så det er ligemeget.

/kristian

Fra : ASKF

Dato : 18-06-02 16:45

Kristian Storgaard ytrede sig i
<B9325365.7B79%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> med dette:

>On 16.06.2002 9:18, in article
>3d0c3bc6$0$80396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Søren Friberg"

>De sælger jo ikke noget, så det er ligemeget.

De søger da at sælge et medlemskab af deres kirke.

Hvis man vælger at lægge den vinkel på det, vil det iøvrigt også kræve
at man anlægger samme betragtning for (næsten) alle religiøse
menigheder, og det må dernæst også blive et krav at de har søgt om
tilladelse ved politiet til at sælge deres produkt, når de står med de
forskellige typer boder i div. gågader, ligesom alle andre handlende.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-02 13:29

ASKF <askf@privat.dk> wrote in

> De søger da at sælge et medlemskab af deres kirke.

Skal man betale for at være Jehovas Vidne ?

> [...]
> har søgt om tilladelse ved politiet til at sælge deres produkt,
> når de står med de forskellige typer boder i div. gågader,

Det ville jo så kræve at du betalte noget for at få lov at være med i
kirken/menigheden. Det er der vist ikke ret mange danske religiøse
bevægelser der kræver.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 17:46

On Wed, 19 Jun 2002 12:29:14 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk> wrote:

>Det ville jo så kræve at du betalte noget for at få lov at være med i
>kirken/menigheden. Det er der vist ikke ret mange danske religiøse
>bevægelser der kræver.

Jeg ved ikke med "religiøse" bevægelser, men det er vist ikke unormalt
at man betaler til fri kirkesamfund, de skal jo have penge ind et
sted, og de får det ikke via kirkeskatten, derimod så er bidrag til
anerkendte fri kirker skatte fri.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-02 18:42

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in

> [...]
> penge ind et sted, og de får det ikke via kirkeskatten, derimod
> så er bidrag til anerkendte fri kirker skatte fri.

Men der er stadig ikke noget krav ligesom der er ved f.eks.
svømmeklubben eller tenninsklubben. Jeg kender i hvert fald ikke
nogen der kræver det - man ser det gerne og de fleste gør det også
frivilligt når de kommer i en kirke eller menighed (ud over
folkekirken som man betaler til over skatten - hvis man er medlem!)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-06-02 14:41

ASKF wrote:

> De søger da at sælge et medlemskab af deres kirke.

Tja, hvis man kan kringle den derud, kan man sikkert også få det ind
under "forsikring" eller "redningstjeneste", så de går fri alligevel...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 16:42

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote in

> Tja, hvis man kan kringle den derud, kan man sikkert også få
> det ind
> under "forsikring" eller "redningstjeneste", så de går fri
> alligevel...

"Forsikring mod den evige fortabelse til salg" ;)

Fra : O-V R:nen

Dato : 16-06-02 17:34

"Søren Friberg" <soeren_friberg_news@hotmail.com> writes:

> Er dørsalg tilladt i Danmark?

Det kommer an på hvad man sælger, jf dørsalgsloven § 2. Dørsalg er
tilladt når det gælder visse fx landbrugsprodukter, bestilling af
bøger, avisabonnementer mv, forsikringer og redningstjenester. Der
gælder yderligere betingelser for sidstnævnte ("tegning af abonnement,
der omfatter redningstjeneste eller sygetransport, hos en virksomhed,
med hvilken én eller flere kommuner har indgået aftale om udførelse
af rednings- og slukningsarbejde ved ildebrand") så den vil næppe
finde anvendelse for Jehovas Vidners virksomhed, hvis det nu skulle
betragtes som dørsalg.

Fra : Andy

Dato : 16-06-02 17:41

> [...]
> deres tro for dem selv. De skal sgu ikke komme og forsøge at pådutte
> mig eller min familie noget i den bolgade, så må jeg tilstå at jeg

Du skriver at du "ikke noget imod deres religion som sådan", men alligevel
kalder du dem "sk*********" og truer dem ovenikøbet når du siger "så må jeg
tilstå at jeg
ikke garanterer for følgerne."...

Det er vist dig som har et problem med at tolerere andre mennesker og deres
holdninger... Intolerance udspringer som regel af uvidenhed.

Skriv til dem og bed om at blive påført en liste over mennesker som ikke
ønsker besøg.

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-06-02 22:22

"Andy" <aaa_2500X@hotmail.com> wrote

H. Nielsen snip

> Du skriver at du "ikke noget imod deres religion som sådan", men alligevel
> [...]

Hvis du læser H. Nielsen initierende indlæg, vil du
opdage at han netop har haft _adskillige_ besøg af
Javakaffens Vidner. Det generende ligger da snarere i
frekvensen af besøgene end selve "religionen".

> Det er vist dig som har et problem med at tolerere andre mennesker og
deres
> holdninger... Intolerance udspringer som regel af uvidenhed.

Smagsdommeri.
Uvidenhed overfor hvad om jeg må spørge? -at Javaguden
vil bringe denne verden til dens ende om 66 år og hans disciple
derefter vil overtage verden?
Suk.

FUT et-eller-andet

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Henning Petersen

Dato : 18-06-02 00:06

On Sun, 16 Jun 2002 18:40:41 +0200, "Andy" <aaa_2500X@hotmail.com>
wrote:

> Det er vist dig som har et problem med at tolerere andre mennesker og deres
> holdninger... Intolerance udspringer som regel af uvidenhed.

Religion er folks engen sag. Jeg har intet imod at folk har en
religion, så længe de ikke belemrer mig med dem, og forsørger at
pådutte mig den, er det helt fint med mig.

> Skriv til dem og bed om at blive påført en liste over mennesker som ikke
> ønsker besøg.

Hvis ikke de selv er i stand til at forstå et vink med en telefonspæl
er det dem der har et problem. Jeg vil end ikke ofre et frimærke på
dem. De har fået mit budskab - at de ikke er velkomne - at vide alt
for mange gange, men de møder troligt op

Jeg vil da håbe for dem at de ikke kommer for tæt på næste gang jeg
graver have med rendegraveren, så kunne der sker uhyggelige ting

Fra : Andy

Dato : 18-06-02 01:36

> Religion er folks engen sag. Jeg har intet imod at folk har en
> religion, så længe de ikke belemrer mig med dem, og forsørger at
> pådutte mig den, er det helt fint med mig.

Men der står nu engang i bibelen at kristne skal missionere, så Jehovas
vidner gør hvad deres tro påbyder dem. Det er fint at du ikke er kristen,
men de skal vel ikke holde op med at tro, fordi du mener at du har patent på
sandheden.

> [...]
> dem. De har fået mit budskab - at de ikke er velkomne - at vide alt
> for mange gange, men de møder troligt op

Hvordan forventer du at de skal kende forskel på dit hus og alle de andre
huse som bare siger nej tak... De må ikke registrere dig uden dit samtykke,
og når du ikke vil give det, så må du jo leve med at de kontakter dig...
Eller vil du have at de skal begå lovbrud for at tilfredsstille dine luner?

> Jeg vil da håbe for dem at de ikke kommer for tæt på næste gang jeg
> graver have med rendegraveren, så kunne der sker uhyggelige ting

Ja, og du bliver sikkert også straffet hårdt når politiet har talt med din
familie, naboer og eventuelle vidner. Folk som truer har som regel ikke
noget at true med... Du ved hvad man siger om tomme tønder.

I denne tråd har du tilsvinet Jehovas vidner og truet dem på liv og lemmer,
fordi de har tilladt sig at ringe på din dør. Synes du ikke selv at det er
lidt ekstremt? Er det hvad du gerne vil give videre til dine børn... Had,
intolerance og nedladenhed over for andre mennesker.... Så tror fanden sgu
da at verden er som den er idag.

Hvis du virkelig vil slippe for besøgene, så skriv et brev hvor du frabeder
dig fremtidig henvendelse.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-02 01:48

"Andy" <aaa_2500X@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jehovas vidner gør hvad deres tro påbyder dem. Det er fint at du
> ikke er kristen, men de skal vel ikke holde op med at tro, fordi

Nu er der altså forholdsvis stor forskel på kristne og Jehovas Vidner
- men det hører ikke til her

FUT : dk.livssyn.kristendom (jeg følger ikke med der)

Fra : Henning Petersen

Dato : 20-06-02 09:23

On Tue, 18 Jun 2002 02:35:45 +0200, "Andy" <aaa_2500X@hotmail.com>
wrote:

> Men der står nu engang i bibelen at kristne skal missionere, så Jehovas
> vidner gør hvad deres tro påbyder dem. Det er fint at du ikke er kristen,

I en eller anden grad er de fleste danskere det vel

> men de skal vel ikke holde op med at tro, fordi du mener at du har patent på
> sandheden.

Det siger jeg heller ikke, men jeg finder/har fundet selv ud af hvad
jeg vil tro på. Det skal de ikke komme at pådutte mig.

> [...]
> Eller vil du have at de skal begå lovbrud for at tilfredsstille dine luner?

Jeg kan ikke se hvordan det skal blive mit problem at de ikke er
velkomne på min grund.

> Ja, og du bliver sikkert også straffet hårdt når politiet har talt med din
> familie, naboer og eventuelle vidner. Folk som truer har som regel ikke
> noget at true med... Du ved hvad man siger om tomme tønder.

Uheld sker jo

> I denne tråd har du tilsvinet Jehovas vidner og truet dem på liv og lemmer,
> fordi de har tilladt sig at ringe på din dør.

Problemet er ikke at de ringende på en enkelt gang, men at de
forsætter med det.

> Synes du ikke selv at det er
> lidt ekstremt? Er det hvad du gerne vil give videre til dine børn... Had,
> intolerance og nedladenhed over for andre mennesker....

Nej. Men men at respektere andres tro, og dermed netop ikke
uafladeligt forsøge at pådutte andre folk min egen tro/mening.

> Så tror fanden sgu
> da at verden er som den er idag.

Ja. Måske.

Hvos du kommer og banker på døren for at sælge et avis-abo (hvilket
IMHO er fuldt lovligt) og får at vide at det ikke har interesse, fpr
du heller ikke problemer med mig.

Hvis du derimod kommer igen og igen foar at sælge dit abo, så ville
jeg nok også miste tålmodigheden med dig, er jeg bange for.

Hvor vidt du skriver min adresse i din lomme bog, eller blot husker i
hovedet at skoletoften 9 ikke i "venligtstemt område" er jeg sådan set
ligeglad med, bare du ikke fortsat kommer brasende.

Fra : Razz

Dato : 17-06-02 08:57

[snip]
> Hvad gør man så for at slippe af med de sk*********?
>
> Jeg vil simpelt hen i se dem på min grund.
[snap]

Den bedste måde du kan komme af med dem på, er ved at oplyse dem om
"sandheden" i deres religion!

Hvis du har læst lidt i det nye testamente, eller har en generel viden om
kristendommen og Jesus beretningen, er det meget hurtigt at fjerne deres
grundpiller i deres egen tro. Jeg har indtil flere gange brugt dette
middel - een gang derhjemme, og flere gange på gaden. Det tager ca. 15
minutter, og så ser du dem ikke mere igen...

Jeg har oplevet at se en voksen mand stå og være ved at græde, efter at jeg
havde fortalt ham om "sandheden" i deres skabelses beretning.

Du skal være opmærksom på een ting... Grunden til at de kommer og ringer på,
er for at de vil frelse dig. De har lært at de i fællesskabet omkring Jehova
alle bliver frelst. At de så modsiger sig selv, ved at forsøge på at frelse
sjæle som er "uden for frelse" - altså dem der ikke er jehovas vidner (os
andre), er jo deres fejl!

/razz

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-06-02 09:27

"Razz" <razz@holmus.dk> skrev Mon, 17 Jun 2002 09:56:57 +0200

>Du skal være opmærksom på een ting... Grunden til at de kommer og ringer på,
>er for at de vil frelse dig.

Det har du ganske ret i. Og desuden har de en forpligtelse til at
aflægge x-antal besøg (hos ikke medlemmer) årligt.

Men omvendt er jeg også enig med dem der har fremhævet, at der ikke er
nogen grund til at begynde at diskutere med disse folk. Og langt mindre
nogen grund til at håne og ydmyge dem.

Respekter deres ret til at have den tro de har, men gør det klart at du
ikke deler den. En venlig - men bestemt - oplysning om at man ikke
ønsker deres besøg i fremtiden vil normalvis blive respekteret.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-06-02 23:43

On Mon, 17 Jun 2002 10:27:23 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>
> Men omvendt er jeg også enig med dem der har fremhævet, at der ikke er
> nogen grund til at begynde at diskutere med disse folk. Og langt mindre

Det har du da ret i, men hvis ikke de selv kan finde ud af at holde
styr på en negativ-liste, hvem skal så kunne det?

> Respekter deres ret til at have den tro de har, men gør det klart at du

Principielt ja.

> ikke deler den. En venlig - men bestemt - oplysning om at man ikke
> ønsker deres besøg i fremtiden vil normalvis blive respekteret.

Det er desværre ikke min oplevelse.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-06-02 09:43

Henning Petersen <henning.petersen.020617@hpc.dk> skrev Tue, 18 Jun 2002
00:42:54 +0200

>Det har du da ret i, men hvis ikke de selv kan finde ud af at holde
>styr på en negativ-liste, hvem skal så kunne det?

Det er faktisk mit indtryk, at det fungerer udmærket.

>Det er desværre ikke min oplevelse.

Men også her kan der sikkert være forskelle fra egn til egn, og afhængig
af hvilke af sektens medlemmer man får fat i.

Min pointe var sådan set bare, at man skal sikre sig at det helt klart
fremgår at man ikke ønsker fremtidige besøg. At begynde at diskutere
med disse folk, eller endnu være at skælde dem huden fuld, eller at
smække døren i for næsen af dem, hjælper ikke en døjt.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-02 13:30

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in

> Men også her kan der sikkert være forskelle fra egn til egn, og
> afhængig af hvilke af sektens medlemmer man får fat i.

Nogen af dem deler ikke deres "negativlister" med de andre, det
betyder at man kan afvise et par og få besøg af et andet der "ikke
vidste at man ikke ville have besøg".

Fra : Henning Petersen

Dato : 18-06-02 00:06

On Mon, 17 Jun 2002 09:56:57 +0200, "Razz" <razz@holmus.dk> wrote:

> Den bedste måde du kan komme af med dem på, er ved at oplyse dem om
> "sandheden" i deres religion!

Jeg faldt tilfælgvis over en side, som pulveriserede deres "sandhed" -
måske skulle man ha den klar næste gang du tropper op

> [...]
> middel - een gang derhjemme, og flere gange på gaden. Det tager ca. 15
> minutter, og så ser du dem ikke mere igen...

Det ville være synd at sige at jeg har det

> Jeg har oplevet at se en voksen mand stå og være ved at græde, efter at jeg
> havde fortalt ham om "sandheden" i deres skabelses beretning.

Tja de har et problem

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-06-02 05:16

I den virkelige verden kommer Jehos vidner ikke hvis man har givet dem
en meget klar og tydelig besked på at de skal blive væk. Dette
indebære desværre at man skal gå lidt til dem, sådan fysisk, dog unden
der er tale om vold, og samtidig fortælle at "de er velkommen en anden
gang, men så må de påregne lidt klare besked". Det virke i mit
tilfælde. Jeg har ikke set dem de sidste 7 år.
Jeg mener at de har en aftale med politiet om at de skal holde sig væk
når folk klart og utvetydigt har meddelt dem det. Desværre er de vist
noget dummere end andre mennesker, så man er desværre nød til at være
ekstra tydelig.
Ja, der er ikke megen jura i mit indlæg, men er der nogen der kan
bekræftige om der er en sådan aftale mellem Jehos vidner og politiet ?
For hvis den findes, er den jo et meget godt argument at smide i
hovedt på dem, og derved undgå fremtidig forstyrelser.
/Hans

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-06-02 23:46

On Mon, 17 Jun 2002 06:15:41 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> I den virkelige verden kommer Jehos vidner ikke hvis man har givet dem
> en meget klar og tydelig besked på at de skal blive væk.

Tja en verbal besked kan de åbenbart ikke forstå i Sønderborg området,
for det har de fået et utal af gange.

> [...]
> gang, men så må de påregne lidt klare besked". Det virke i mit
> tilfælde. Jeg har ikke set dem de sidste 7 år.

Bare det var sådan hos mig - ikke den "fysiske besked", men din
besøgs-hyppighed.

> [...]
> når folk klart og utvetydigt har meddelt dem det. Desværre er de vist
> noget dummere end andre mennesker, så man er desværre nød til at være

Eller de vil måske ikke forstå det?

> [...]
> For hvis den findes, er den jo et meget godt argument at smide i
> hovedt på dem, og derved undgå fremtidig forstyrelser.

Det får du næppe nogen til at bekræfte

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-06-02 20:42

Henning Petersen wrote:

> De har samtlige gange (og jeg har ikke tal på hvor mange desværre)
> hvor de har fået kontakt med os fået at vide at vi ikke er
> intereserede og at politiet vil blive tilkaldt hvis de viser sig igen.

Er det de samme personer, og hvor ofte besøger de dig? Prøv med et skilt
ved hoveddøren (eller havelågen): "Henvendelse fra Jehovas vidner
frabedes". De har vel heller ingen interesse i at bruge tid på folk, der
på forhånd har takket nej.
Du kan evt. formulere det mere bredt, hvis der er andre, du heller ikke
ønsker besøg af.

Prøv at kigge på <url:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF8&oe=UTF8&threadm=o5hneu894e0jcef2umrpo4d840crmb7oa2%404ax.com&rnum=12&prev=/&frame=on>
- og et par senere tråde, hvor emnet er taget op igen.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-06-02 22:25

Selv om det kan være svært, så prøv evt. at få en dialog med dem. Det fik
jeg langt om længe og jeg blev så skrevet på en liste hos dem, hvor de har
dem stående, som har frabedt sig besøg. Om listen er lovlig ved jeg ikke,
men den virker (jeg har nu i 10 år set dem gå forbi )
Derudover mener jeg ikke, at en bolig bliver krænket ved at nogen ringer på,
så jeg tvivler på at det kan blive politiets problem.

Kurt

Fra : JPo

Dato : 15-06-02 22:51

> men den virker (jeg har nu i 10 år set dem gå forbi )
> Kurt

Tænk alt det du er gået glip af.

Jpo

Fra : Annette Skovbon

Dato : 15-06-02 23:21

> Tænk alt det du er gået glip af.

Ja, alle de muligheder du har haft for at smide nogen ud af dit hus

-Annette

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-06-02 22:52

"JPo" <pregeh@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk alt det du er gået glip af.
>
> Jpo

Ja, man kan jo desværre ikke få alt. Men nu er jeg jo flyttet for nylig uden
at melde flytning til dem, så det kan jo være, de dukker op igen. Så kan jeg
jo evt. sende dem ud til dig i stedet?

Kurt

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 16-06-02 12:21

On Sat, 15 Jun 2002 23:24:50 +0200, "Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>dem stående, som har frabedt sig besøg. Om listen er lovlig ved jeg ikke,
>men den virker (jeg har nu i 10 år set dem gå forbi )

Fra min ungdoms år husker jeg at en af mine venner fik besøg fra bemeldte
organisation, hvor de anmodede om at kunne fortælle ham om organisationen.
Godhjertet som han var fik de naturligvis lov. Han hentede derfor en stol og
satte sig på den i entreen, mens de så stående udenfor kunne fremføre deres
ærinde. Det skal lige nævnes at det stod ned i lårtykke stråler Mig bekendt
blev han ikke senere generet af dem.

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen
Homepage: http://home.tiscali.dk/~isl10052/kim/
Even on the Internet I'm only acting on my own behalf.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-02 13:50

On 15.06.2002 23:24, in article
3d0bb16d$0$14569$d40e179e@nntp01.dk.telia.net, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> Derudover mener jeg ikke, at en bolig bliver krænket ved at nogen ringer på,
> så jeg tvivler på at det kan blive politiets problem.

Enig, boligen er nok ikke krænket ved en henvendelse, men hvis de ikke går,
efter at være blevet bedt om det, så gælder straffeloven § 264 stk. 1 nr. 2.

§ 264. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) skaffer sig adgang til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt
sted,
2) undlader at forlade fremmed grund efter at være opfordret dertil.

Jeg vil også foreslå et skilt eller en henvendelse til deres hovedkontor.

/kristian

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 19:49

<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>dem stående, som har frabedt sig besøg. Om listen er lovlig ved jeg ikke,
>men den virker (jeg har nu i 10 år set dem gå forbi )

naturligvis er den lovlig, det er dig der beder om at blive registeret
hos dem.

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-06-02 23:48

On Sat, 15 Jun 2002 21:42:00 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> Er det de samme personer, og hvor ofte besøger de dig?

Det er så vidt jeg kan se forskellige fra gnag til gang.

> [...]
> på forhånd har takket nej.
> Du kan evt. formulere det mere bredt, hvis der er andre, du heller ikke

Der er nu ingen ud over JV som jeg ikke ønsker besøg af - det skulle
da lige være fogeden

Fra : Kristian

Dato : 17-06-02 14:51

Hej Henning.

Det er meget nemt at slippe af med Jehovas Vidner. Bare du
gør det på en venlig måde. Fortæl dem venligt men bestemt
at du ikke længere ønsker deres besøg og at du gerne vil
skrives op som en "ikke-besøger". Så er det klaret. Afhængig
af deres gennemgang af området vil du derefter kun se dem
aller, aller højest 1 gang om året, og det vil kun være for
at se om du er flyttet og nogle nye mennesker skulle være
flyttet ind.

Det kan være at de spørger dig om du er helt sikker på det.
Og det er du jo. Så det er meget nemt.

MVH Kristian

"Jehovas vidner bankede på "

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-06-02 23:52

On Mon, 17 Jun 2002 15:51:00 +0200, "Kristian" <viuvviuv@sol.dk>
wrote:

> [...]
> at du ikke længere ønsker deres besøg og at du gerne vil
> skrives op som en "ikke-besøger". Så er det klaret. Afhængig

Tja så burde jeg være kommet på listen forlængst. Efter godt 10 år har
jeg forlængst mistet tålmodigheden.

> af deres gennemgang af området vil du derefter kun se dem
> aller, aller højest 1 gang om året, og det vil kun være for
> at se om du er flyttet og nogle nye mennesker skulle være
> flyttet ind.

Det er stadigvæk en gang for meget efter _min_ mening.

> Det kan være at de spørger dig om du er helt sikker på det.
> Og det er du jo. Så det er meget nemt.

Gid det var så ment