Lysning af hår
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 15-06-02 19:08

Hejsa!

jeg vil høre om der er nogen af jer her det ved noget om hvordan man kan
lysne sit hår?

Vi ved jo alle at solen har en blegende effekt på håret. Min tanke var om
citronsaft og kamillethe også har det?

Jeg er ikke interesseret i at bruge et eller andet affarvningspordukt men
bare noget der kunne give mig lidt lysere hår, på en naturlig måde. Er i
forvejen ret lyshåret, men det er blevet mårkere med årene...*S*

På forhånd tak
Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 16-06-02 13:18

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi ved jo alle at solen har en blegende effekt på håret. Min tanke var om
> citronsaft og kamillethe også har det?
> På forhånd tak
> Mette

Hæi do

Citronsaft skulle gøre det, men jeg kan ikke lige huske om man skal lade det
sidde i eller vaske det af igen efter et stykke tid.
Tror nok at det bare skulle sidde i natten over og så skylles ud igen.

hamselv herfra

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 16-06-02 14:49

> [...]
> sidde i eller vaske det af igen efter et stykke tid.
> Tror nok at det bare skulle sidde i natten over og så skylles ud igen.

tak.. jeg har prøvet at have citronsaft siddende i 24 timer... *G* håret
kommer hurtigt til at se fedtet ud! *LOL* men det duftede godt! *S* jeg vil
ikke sige at det gav nogen synlige resultater.. men det kan jo være at man
skal gentage "behandlingen" nogle gange før end det virker...
Hvis nadre ksal prøve kan jeg ikke anbefale i man klør sig i hovedbunden når
man gnubber det i *LOL*

MVH Mette

Fra : Brita Thuesen

Dato : 10-07-02 20:04

> [...]
> bare noget der kunne give mig lidt lysere hår, på en naturlig måde. Er i
> forvejen ret lyshåret, men det er blevet mårkere med årene...*S*

Hej
Den er god nok med citronsaft , men det er citronsaft sammen med solen der
giver effekten.
Du skal gøre håret vådt med citron inden du går ud i solen, det skal du gøre
nogle gange indtil du har den ønskede effekt .
Det har dog den ulempe ,at håret kan blive tør og hårbunden kan blive lidt
irriteret.
Så her er lige en god opskrift til efterbehandling :
Skyl først håret i kamille te , derefter masseres hårbunden med en blanding
af sesamolie og frisk presset ingefær, lad virke i ca.1 time, derefter
vasker du håret i mild shampoo.

Mvh Brita