Røget makrel
Fra : KT

Dato : 15-06-02 18:17

Hej.

I et nostalgisk flip har jeg købt 3 fede røgede makreller, og nu er
spørgsmålet: hvad stiller jeg op med dem? Jeg tænker på, om nogen mon har
nogle gode idèer til, hvad man kan bruge dem til (ud over bare at smække dem
på brød til frokost). Kan man fx. lave en slags mousse eller noget a la
tunsalat med dem, eller bliver det for fed en oplevelse?
Gode idèer modtages med kyshånd.

Mvh. Line

Fra : Bess

Dato : 15-06-02 20:10

"KT" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> på brød til frokost). Kan man fx. lave en slags mousse eller noget a la
> tunsalat med dem, eller bliver det for fed en oplevelse?

Åh ja - den nostalgi

Jeg fandt denne i mortens opskrifter. Kender den ikke men den lyder lækker:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510873.html

Ellers kan de spises som de er, med kogte nye kartofter vendt i lidt
smørsovs og drysset med dild. Tomater og hvad man ellers holder af til.

mvh
Bess