free Agent problem
Fra : Dennis Schultz

Dato : 11-02-01 12:07

Jeg er begyndt at bruge free Agent, men der er dukket en mindre
problem op. Når jeg vil svare på en mail, så kommer der en
fejlmeddelse op når den skal sendes.

Hvad gør jeg forkert?

Dennis

Fra : Sune

Dato : 11-02-01 12:09

On Sun, 11 Feb 2001 11:07:09 GMT, Joshva@wanadoo.dk (Dennis Schultz)
wrote:

>Jeg er begyndt at bruge free Agent, men der er dukket en mindre
>problem op. Når jeg vil svare på en mail, så kommer der en
>fejlmeddelse op når den skal sendes.
>
>Hvad gør jeg forkert?

Aner det ikke, men du kunne jo starte med at fortælle os hvad
fejlmeddelelsen siger.

Mvh
Sune

Fra : Dennis

Dato : 11-02-01 20:36

Den kommer ud med en fejlmedd. der siger:

Error reported by server: 550 ( så kommer der en mail adresse)
Relaying denied

Fra : Sune

Dato : 11-02-01 21:00

On Sun, 11 Feb 2001 19:35:35 GMT, "Dennis" <Joshva@wanadoo.dk> wrote:

>Den kommer ud med en fejlmedd. der siger:
>
>Error reported by server: 550 ( så kommer der en mail adresse)
> Relaying denied

Relaying.....

Kalder du op til en udbyder og prøver på at sende gennem en anden
udbyders POP3 ?

Mvh
Sune

Fra : CHRistian

Dato : 11-02-01 21:08

"Dennis" <Joshva@wanadoo.dk> wrote:

>Error reported by server: 550 ( så kommer der en mail adresse)
> Relaying denied

Tjek hvilken SMTP-server, du poster gennem.
Options --> Gen. Pref. --> System --> Email-server.
Passer den mailadr., du poster med (Options --> Gen. Pref. --> user),
til den udbyder SMTP-server, du poster fra?

Er der ikke noget om, at man hos nogle udbyders skal logge på POPen
først - altså tjekke om der er indkommet mail - før man kan poste via
SMTPen?

Det var et par mere el. mindre gode bud frit fra hukommelsen.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-02-01 01:30

"CHRistian" skrev

> Er der ikke noget om, at man hos nogle udbyders skal logge på
> POPen først - altså tjekke om der er indkommet mail - før man
> kan poste via SMTPen?

Jo, bl.a. gmx.net skal man hente mails først.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Dennis

Dato : 12-02-01 16:25

> Options --> Gen. Pref. --> System --> Email-server.
>Passer den mailadr., du poster med (Options --> Gen. Pref. --> user),
>til den udbyder SMTP-server, du poster fra?

der har jeg 2 forskellige. Nemlig Sunsite som news server og mobilix
som email. Gør det noget?

Men jeg kobler op via Cybercity, for at gøre forvirring total

Dennis

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-01 18:07

Mon, 12 Feb 2001 15:25:09 GMT, skrev "Dennis" <Joshva@wanadoo.dk>:

>der har jeg 2 forskellige. Nemlig Sunsite som news server og mobilix
>som email. Gør det noget?

Nej.

>Men jeg kobler op via Cybercity, for at gøre forvirring total

men du skal sætte den til poste gennem Cybercitys mailserver, ikke
Mobilix.

Du kan ikke poste gennem en anden udbyders mailserver, kun hente.

Hvad du så skriver som afsenderadresse er ligegyldigt.

Hvis du iøvrigt ikke bruger Mobilix mere til opkobling, så bør du nok
gøre folk opmærksom på en ny Cybercity-mailadresse.

På et eller andet tidspunkt bliver Mobilix nok træt af at lege gratis
mailserver for dig og lukker din konto.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Dennis

Dato : 12-02-01 20:49

> Hvis du iøvrigt ikke bruger Mobilix mere til opkobling, så bør du
nok
> gøre folk opmærksom på en ny Cybercity-mailadresse.

Grunden til jeg bibeholdt min gamle mail adresse var at den kunne jeg
og folk huske, hvorimod cc var lidt mere forvirende. Jeg har foresten
spurgt Mobilix om det var OK og fik grønt lys fra dem.
Dennis

Fra : Dennis

Dato : 12-02-01 20:57

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-01 03:07

Mon, 12 Feb 2001 19:56:58 GMT, skrev "Dennis" <Joshva@wanadoo.dk>:

>Grunden til jeg bibeholdt min gamle mail adresse var at den kunne jeg
>og folk huske, hvorimod cc var lidt mere forvirende.

Du kunne nu sikkert også komme til at Joshva@cybercity.dk, du behøver
ikke at bruge det navn, som du er blevet tildelt automatisk, du skal
bare få det rettet.

>Jeg har foresten spurgt Mobilix om det var OK og fik grønt lys fra dem.

Så skulle der ikke være nogen problemer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : CHRistian

Dato : 12-02-01 21:32

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du kan ikke poste gennem en anden udbyders mailserver, kun hente.
>Hvad du så skriver som afsenderadresse er ligegyldigt.

Det mener jeg nu ikke er helt rigtigt, for jeg mener at kunne huske at
have kommet på tværst af en SMTP-server, der ikke godtog posts, hvis
mailadressen ikke passede til den SMTP. Der var godt nok, SVJH, tale om
iname.com - altså en gratis en.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Rune Dahl Jørgensen

Dato : 13-06-01 22:32

CHRistian griflede dette nonsens i dk.edb.internet.software.mail+news

> [...]
> have kommet på tværst af en SMTP-server, der ikke godtog posts, hvis
> mailadressen ikke passede til den SMTP. Der var godt nok, SVJH, tale om

Jeg troede kun iname var en forwarding service(har dem selv). Jeg vidste
ikke at man også kunne sende post gennem dem!?!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : CHRistian

Dato : 14-06-01 10:33

"Rune Dahl Jørgensen" <rune_dahl@hotmail.com>'s posting:

Det var da godt nok et gl. indlæg :)

--klip: smtp-server på iname---
>Jeg troede kun iname var en forwarding service(har dem selv). Jeg vidste
>ikke at man også kunne sende post gennem dem!?!

Jeg ved heller ikke, om man stadig kan det. Det er ved at være et
par år siden, jeg sidst havde fat i dem. Men jeg mener, de havde en
SMPT i det tilfælde, ens egen udbyders SMPT ikke ville godtage
(eller sådan noget) emails, hvor afs. mail adr. var en anden (dvs.
inames).

--
IE er sgu et sjovt legetøj, men til www <bræk-jeg-føler-mig-syg>....
IE giver dig en unik IDkode: http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8585

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-02-01 23:59

wrote:

>Jeg er begyndt at bruge free Agent, men der er dukket en mindre
>problem op. Når jeg vil svare på en mail, så kommer der en
>fejlmeddelse op når den skal sendes.

Mener du "mail", eller mener du nyhedsmeddelelse. Free Agent er svjh
ikke en mailklient. Der er kun mulighed for at besvare
nyhedsmeddelelser pr mail.
http://www.forteinc.com/agent/freagent.htm

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : CHRistian

Dato : 12-02-01 00:08

Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>http://www.forteinc.com/agent/freagent.htm

Forskelle på A og FA:
http://www.forteinc.com/agptr/agmatrix.htm

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-01 22:34

Dennis Schultz skrev:

>Jeg er begyndt at bruge free Agent, men der er dukket en mindre
>problem op. Når jeg vil svare på en mail, så kommer der en
>fejlmeddelse op når den skal sendes.

>Hvad gør jeg forkert?

Intet. FA kan ikke sende mails. Du må registrere og bruge Agent
hvis det skal være muligt. Det vil du nu heller ikke fortryde.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : CHRistian

Dato : 13-02-01 22:51

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Intet. FA kan ikke sende mails. Du må registrere og bruge Agent

FA kan godt sende mails. Den kan ikke modtage mails.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/