rensning af fælge
Fra : Hald

Dato : 15-06-02 14:09

Mine fælge er blevet nassede. Nogen, der kan anbefale et godt men skånsomt
rensemiddel? Fælgene er forkromede.

Mv Peter Hald, XVS 1100

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 15-06-02 17:52

"Hald" <hald.hald@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mine fælge er blevet nassede. Nogen, der kan anbefale et godt men skånsomt
> rensemiddel? Fælgene er forkromede.

Jeg plejer at bruge lampeolie og en langbørstet pensel, det tager kædefedt
og andet snask uden porblemer.

MVH Claus,cb750 f2 '77

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 15-06-02 18:37

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund@*stopspam*jakobsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:3d0b706c$0$78807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Hald" <hald.hald@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Jeg plejer at bruge lampeolie og en langbørstet pensel, det tager kædefedt
> og andet snask uden porblemer.

Husk bare at sørge for at der ikke kommer noget på dækkene!!!
Eller brug autosol...

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 16-06-02 12:54

Hmm jeg køber noget på statiol... hedder vidst noget med blueTooht eller i
den stil... monster dyrt, men der virker til UG.

Brian W
" med rene fælge"

Fra : Christian Knudsen

Dato : 16-06-02 19:55

Jeg mener at have hørt noget engang med, at man kunne bruge WD-40, har
aldrig prøvet det - er der nogen der kan bekræfte/afbekræfte denne
påstand???

mvmch, christian

Fra : Henrik Mønster

Dato : 17-06-02 12:20

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg mener at have hørt noget engang med, at man kunne bruge WD-40, har
> aldrig prøvet det - er der nogen der kan bekræfte/afbekræfte denne
> påstand???

Hejsa

Jeps WD40 virker fint - men literprisen er alt for høj sammenlignet med
lampeolie.

M.v.h. Henrik

Fra : Brian Green

Dato : 17-06-02 23:15

Jeg kan røbe en særdeles velbevaret hemmelighed vedr. vidundermidler til
fælgafrensning. Hold godt fast, for nu nævner jeg det bedste, billigste og
letteste middel at anvende på fælge.........

"PLUM" (uden slibemiddel)

Fremgangsmåden er simpel - ja, hvis jeg nu f.eks tog patent på
fremgangsmåden, så kunne jeg i løbet af kort tid være en eventyrlig rig
mand. Men jeg vælger at dele ud af godteposen.

Gør følgende: smør fælgen ind i et dækkende lag PLUM, snup en sodavand, slap
af i ca. 15 min. Tag en gammel (eller ny) opvaskebørste og begyndt at vaske
fælgen. BRUG IKKE VAND - endnu !
Hele fælgen skal være sort som tjære.
Tag herefter en vandslange og spul fælgen ren. DU vil blive forundret over
virkningen.

Pris for 2 fælge; ca. kr. 4,35 og 30 min. let arbejde.

Venlig hilsen
Green, Herfølge

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-06-02 15:56

"Brian Green" <green@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fælgafrensning. Hold godt fast, for nu nævner jeg det bedste, billigste og
> letteste middel at anvende på fælge.........

snip

> Pris for 2 fælge; ca. kr. 4,35 og 30 min. let arbejde.

Eller - lidt lampeolie på en klud og så lige gnubbe fælgen ren. Det kan maks
tage 10 min for begge fælge og koster på denne måde under 1 kr + en gammel
klud.

*beware - lampeolie og slidbane mikser ikke frygtelig godt*