Mærker i trægulv
Fra : Nyhedsgruppens@

Dato : 15-06-02 10:24

Jeg skal flytte i en ny lejlighed hvor der er trægulv, og er lidt nervøs for
hvor meget der skal til for at lave mærker i det.

Jeg har et 128 liters akvarie som står på et stålstativ med fire ben, med en
plasticprop i enden. Den samlede vægt er vel på ca. 170 kg. med alt udstyr.
Vil det give mærker i gulvet?

Har tænkt på at limme et stykke gulvtæppe under hvert ben, men vil det
overhovedet hjælpe noget?

Ellers kunne man selvfølgelig ligge en spånplade under akvariet, således at
vægten bliver fordelt over hele området, men så er det et sprøgsmål om der
vil blive stor farveforskel på gulvet når jeg en gang skal flytte igen.

Fra : basse

Dato : 14-06-02 14:41

Hvilken type trægulv er der tale om ? Hvis der er tale om en alm. lakeret
parket, mener jeg ikke, der skulle være nogen problemer i at have et
akvarium stånde på det. Vi har haft et 250 liters akvarium stående på to
forskellige parketgulve og det har aldrig efterladt mærker, men du skal
selvfølgelig være meget opmærksom på evt. vandspild, da det laver skjolder
på et parketgulv.

Hvis der derimod er tale om et blødere trægulv f.eks en fyrretræsplanke, så
vil jeg nok være mere betænkelig.

Mvh. Rebekka

Fra : Nyhedsgruppens@

Dato : 15-06-02 16:10

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig være meget opmærksom på evt. vandspild, da det laver skjolder

Hmm - jeg ved ikke hvad det er for en træsort, men det er ikke et hårdt
lakeret parket. Overfladen er oliebehandlet, men måske skulle jeg undersøge
hvilket træsort det er.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 15-06-02 16:55

Hej

Jeg ville også være lidt nervøs for om akvariet sprang læk, det har vi
prøvet, men det var heldigvis "kun" i underetagen. Kik lige forsikringen
igennen. Vi skulle have nyt parketgulv og nye paneler.

VH Birgitte

Fra : Peter Holm

Dato : 16-06-02 19:31

Du kan roligt stille 170kg på et alm. plankegulv - behandlet eller ej - den
slags "bløde" mærker som laves i gulvet på den måde forsvinder, når gulvet
blir vasket med rigeligt vand.