2 grafikkort under XP
Fra : David Christiansen

Dato : 15-06-02 09:56

Hej gruppe

Jeg har overvejet at slutte en ekstra skærm til min comp.

Mit primære grafikkort er et ASUS 6800 Deluxe geforece kort.

jeg har overvejet at mit andet skal være et Vegas Technology nVidia Riva
TNT2 M64

er der nogen der har nogle erfaringer med det? eller nogle gode råd til et
andet grafikkort?

Mvh

David

Fra : Rasmus S

Dato : 15-06-02 10:02

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> wrote.

> [...]
> TNT2 M64
>
> er der nogen der har nogle erfaringer med det? eller nogle gode råd til et

Hehe ... du kan da ikke sætte to grafikkort i den. Så skal du istedet købe
et grafikkort der har udgang til to skærme.

Mvh

Rasmus

Fra : David Christiansen

Dato : 15-06-02 10:04

Jo man kan sagtens køre med et AGP og et PCI kort

Mvh
David

Fra : Tinky Winky

Dato : 15-06-02 10:06

> Hehe ... du kan da ikke sætte to grafikkort i den. Så skal du istedet købe
> et grafikkort der har udgang til to skærme.

Det kan man da godt. Men måske ville det være nemmere med et grafikkort der
er beregnet til at være tilsluttet to skærme, med to skærm udgange.

Man kan vist ikke køre 3D accl. på sit sekundære kort, så du kan vel spare
penge og købe noget af det billigste PCI kort du kan finde. Er det kort du
har i forvejen AGP eller PCI? Du kan kun have et AGP kort i maskinen
(medmindre det er et meget specielt motherboard med 2 agp porte).

Fra : David Christiansen

Dato : 15-06-02 10:09

Mit motherboard er et Asus A7V

så ja, jeg kan kun have 1 AGP kort, og det er brugt af mit primære kort.

Kan man ikke lave 3d acceleration?

Hvad med RAM på kortet, er det ligemeget om der er lidt eller meget?

Mvh

David

Fra : Peter T.

Dato : 15-06-02 10:53

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> wrote in

> Mit motherboard er et Asus A7V
>
> så ja, jeg kan kun have 1 AGP kort, og det er brugt af mit primære
> kort.
>
> Kan man ikke lave 3d acceleration?

Jo, men det er de færreste programmer/spil der tager højde for at vælge
imellem 2 grafikkort ved dualscreen. Jeg husker faktisk kun quake2, som
det eneste hvor man kan vælge kort (endda via hack i opsætningen til
spillet).

> Hvad med RAM på kortet, er det ligemeget om der er lidt eller meget?

Skal du køre 1600*1200 opløsning/16-32bit farver på skærmen med sekundært
kort, er det nok en fordel med et 8mb grafikkort. :) Jeg selv bruger et
antikt trident 2 mb kort, som sekundært kort, med en opløsning på 1024*
768/16bit på min 6 år gamle 14" monitor.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : Peter T.

Dato : 15-06-02 10:45

"Rasmus S" <scorpion@stofanet.dk> wrote in

> Hehe ... du kan da ikke sætte to grafikkort i den.

Så er det da godt at min computer ikke ved at den ikke kan bruge 2
grafikkort. :)