Java og XML bøger
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 14-06-02 23:00

Er der nogen, der kan anbefale en
god bog om Java og XML?

Mvh
Martin Møller Bæk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-06-02 23:33

Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> writes:

> Er der nogen, der kan anbefale en
> god bog om Java og XML?

Hvad skal du lave?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 15-06-02 07:12

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> writes:
>
>>Er der nogen, der kan anbefale en
>>god bog om Java og XML?
>>
> Hvad skal du lave?

For det første vil jeg gerne lære mere om XML.
Jeg har et lille kendskab til det. Desuden vil
jeg vil gerne lære at bruge det sammen med Java.

Jeg er ved at lave et program med en database,
som jeg vil have lavet sådan, at den kan importere
fra XML. Desuden skal der være et slags "mellemformat",
hvor dele af databasens indhold laves til XML og
derefter til HTML via XSL.

Jeg har det sådan, at jeg helst vil lære det
gennem en bog frem for nogle tutorials på nettet.
Jeg har kigget lidt på bogen "XML og Java" af
Brett McLaughlin, O'Reilly. Er der noget ved den.

/Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-06-02 09:03

In article <3D0ADABF.9090903@nospam.aflame.dk>,
Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> wrote:

> Jeg har det sådan, at jeg helst vil lære det
> gennem en bog frem for nogle tutorials på nettet.
> Jeg har kigget lidt på bogen "XML og Java" af
> Brett McLaughlin, O'Reilly. Er der noget ved den.

Generelt er O'Reily bøger gode, og normalt går man ikke galt i byen med
dem. Men der er readers reviews både på ora's side og hos amazon.

Du kan også købe webadgang til 5 ora bøger for $9.99 for en måned.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-06-02 10:21

> [...]

> gennem en bog frem for nogle tutorials på nettet.
> Jeg har kigget lidt på bogen "XML og Java" af
> Brett McLaughlin, O'Reilly. Er der noget ved den.

O'Reilly bøger plejer generelt at være gode. Den der har jeg ikke
læst, så jeg kan ikke vurdere den.

Herudover er de røde bøger fra Wrox - ud fra de jeg har set - rigtigt
gode, da de har brugt en masse forfattere til at kyle en masse
information sammen i en fart, istedet for at have en enkelt forfatter
der skriver det hele. Det betyder at det fungerer godt til at dykke
ned i et enkelt emne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 15-06-02 19:26

Efter min mening er Mc Laughlins Java & XML en ganske fremragende
bog, der kommer godt omkring i en del spændende materiale på en
forståelig og udbytterig facon. Og så er den endda noget så, for
it-bøger, usædvanlig som velskrevet.
Dog er der i 2. oplag - som nok er den du kan købe nu - ikke så meget
xml-introduktion tilbage. Men det kan du så til gengæld finde masser
af på www.

Mvh. Steen

Fra : Ostekongen

Dato : 16-06-02 21:02

> [...]
> gennem en bog frem for nogle tutorials på nettet.
> Jeg har kigget lidt på bogen "XML og Java" af
> Brett McLaughlin, O'Reilly. Er der noget ved den.

Har hørt at det er en god bog, har dog ikke selv læst den.
Prøv streetsonline.com, fungerer som Amazon, men de
lægger ikke moms oveni - derfor billigere.
Har købt to bøger derfra.

Mvh. Ostekongen
icq: 144551849

Fra : Flemming