/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skifte ventiler ??
Fra : Morten Juel


Dato : 14-06-02 22:05

Hejsa NG

Nu har jeg fået en luftfilterkasse på GPZ'en det har hjulpet lidt, men dyses
skal den sq.. nå men var ude og race idag, og nu klikker den fra venstre top
;o((
den går også dårligere og kan finde på at lave slag i udstødningen ;o(, så
jeg har sq sikkert fået brændt en ventil.. det finder jeg ud af imorgen, så
køber jeg en kompresions tester, så må vi se.. i samme hug får den nye
tændrør.. men men hvis det er en ventil, hvordan skifter man den så ?? jeg
mener toppen skal jo af, men hvad med knastkæden, hvorn sikre man sig at dem
sidder rigtigt ?? skal jeg virkeligt ha hele motoren af cyklen og så splitte
den i atomer ?? hvordan skifter værkstederne f.eks. knastkæde ???

Håber i kan hjælpe !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 15000,- på starchild.dk/golf
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



 
 
Søren Lindholt (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 14-06-02 22:33


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
news:aedlft$ffm$1@sunsite.dk...
> mener toppen skal jo af, men hvad med knastkæden, hvorn sikre man sig at
dem
> sidder rigtigt ??
> Håber i kan hjælpe !
>
Køb nu den værkstedsbog i stedet for at slide både dit eget og andres
tastaturer op
Kort fortalt: Ventilerne kan skiftes ved at tage topstykket af. Topstykket
kan nogen gange pilles af mens motoren sidder i.
Kædehjulene skal stilles med de rette mærker ud for markeringer osv.
Knastkæden kan skilles ad, og den nye samles igen. På nogen tror jeg den kan
pilles af hel.
Alle detaljerne kan man kun være sikker på ved at kigge in the book

mvh Søren...




Morten Juel (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 14-06-02 22:41

Hehe, jajaj skal nok købe den haynes )

Ville bare høre om man skal skille hele lortet ad, eller man kunne nøjes med
at gøre det imens den sad på !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 15000,- på starchild.dk/golf
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message
news:3d0a6094$0$213$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
> news:aedlft$ffm$1@sunsite.dk...
> > mener toppen skal jo af, men hvad med knastkæden, hvorn sikre man sig at
> dem
> > sidder rigtigt ??
> > Håber i kan hjælpe !
> >
> Køb nu den værkstedsbog i stedet for at slide både dit eget og andres
> tastaturer op
> Kort fortalt: Ventilerne kan skiftes ved at tage topstykket af. Topstykket
> kan nogen gange pilles af mens motoren sidder i.
> Kædehjulene skal stilles med de rette mærker ud for markeringer osv.
> Knastkæden kan skilles ad, og den nye samles igen. På nogen tror jeg den
kan
> pilles af hel.
> Alle detaljerne kan man kun være sikker på ved at kigge in the book
>
> mvh Søren...
>
>
>



D@n Dethlefsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 15-06-02 08:33

> så
> køber jeg en kompresions tester, så må vi se.. i samme hug får den nye
> tændrør..

Husk at få stillet ventiler før du laver en Kompresionstest, f.eks kan for
stramme ventiler give en forkert billede af kompresionen.

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Juel (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 15-06-02 21:12

Ok, jeg har nu testet dem idag

og alle laver 90 psi når den bare står og kværner i tomgang !
Så det må jo betyde at ventilerne er ok eller hur ???
Jeg ved ikke før jeg har købt den haynes hvad trykket skal være ! men slap
af der er forskel på tændrørene, nogle er pæne andre er sorte ! så
tændrørsskift skal der til !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 15000,- på starchild.dk/golf
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d0aee33$0$684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > så
> > køber jeg en kompresions tester, så må vi se.. i samme hug får den nye
> > tændrør..
>
> Husk at få stillet ventiler før du laver en Kompresionstest, f.eks kan for
> stramme ventiler give en forkert billede af kompresionen.
>
> --
> mvh
> Dan
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
>
>



D@n Dethlefsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 15-06-02 22:02

> men slap
> af der er forskel på tændrørene, nogle er pæne andre er sorte ! så
> tændrørsskift skal der til !
>
En karburator justering (synkronisering + CO måling) er nok heller ikke af
vejen.
Men sørg for at tændrør + luftfilter + udstødning er OK før det gøres.
Jeg er også temmelig sikker på at en ventiljustering ville være en ret god
ide.

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Futte (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 16-06-02 14:28


> der er forskel på tændrørene, nogle er pæne andre er sorte ! så
> tændrørsskift skal der til !
>

Der skal justeres luftblanding så de får "den rette blanding" på alt hvad
der er af forbrændingskamre.
Jeg har stillet min CB'er ved at skrue alle luftskruer helt ind, derefter
skrue dem 2 1/4 omgang ud, køre en tur, kontrolere tændrør, justere lidt på
samtlige , køre en tur, og så fremdeles indtil rørene er pænt lysebrune i
midten, og vigtigst af alt , helt ens. Tænding og ventiler er naturligvis
kontroleret først.

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 19XX
Sort er den da, sådan næsten da.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.371 / Virus Database: 206 - Release Date: 13-06-2002



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste