GF 3Ti200 128 ram + win XP-pro probs.
Fra : oeller

Dato : 14-06-02 19:21

Hej,

Er der nogen her i gruppen der kører med et Palit Daytona GF 3 Ti200 128 MB
ram grafikkort under Win XP-pro?

Hvis der er, hvilke drivere kører I så med?.

Jeg har nu flere gange forgæves forsøgt at installere mit grafikkort på et
spritnyt samlet anlæg med Win XP-pro. Der er såmænd ingen problemer med at
instllere kortet. Problemerne opstår først når jeg genstarter computeren.
Efter Windows opstartsbilledet kommer der nemlig ingenting! sort skærm.

Efter en reset og genstart i fejlsikret tilstand er det muligt at komme ind
og afinstallere driveren hvorefter jeg kan starte op igen med standard vga
skærm. Jeg har forsøgt at installere nogle af de drivere der ligger til
Nvidia på XP cd-rom'en, men ingen af dem har virket. (Åh, jo, Microsoft
driveren til GF3 virker, - med 4 farver! -. Det er ikke noget kønt syn).

System:
Epox 8K3A
AMD XP 1800+
GF 3Ti 200 128 MB ram
256 MB ram
Win XP-pro

Oeller

Fra : Totter [9000]

Dato : 14-06-02 20:05

Jeg kører osse med dette grafikkort kort samt WinXP. Jeg havde samme problem
som dig efter at jeg havde taget mit gamle kort ud. Jeg fik det ikke til at
virke. Dette var på en gammel XP installation og derefter reinstallerede jeg
XP, og fik det til at virke med det samme. Jeg kører med Detonator 29.40.
Det kører hammer godt, og kan clockes op til et ti500 kort.

Abit BD7
P4 1.6@2.4 GHz
512 MB DDR ram

Fra : Jackie

Dato : 14-06-02 20:50

Har haft problemet før, men ikke med det grafikkort du omtaler. Men der
ville maskinen heller ikke starte op efter driverinstallation, og det viste
sig der at kortet var defekt.

Det virkede også fint med VGA driveren, men ikke med den rigtige driver...

Jackie

Fra : oeller

Dato : 14-06-02 21:19

Jackie skrev i meddelelsen ...
> [...]
>sig der at kortet var defekt.
>
>Det virkede også fint med VGA driveren, men ikke med den rigtige driver...

O.K. tak for svarene foreløbig. Jeg er i gang med en "format C:", med en
efterfølgende reinstallering af Win XP. Så håber jeg det løser problemet.

Oeller

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 15-06-02 01:20

oeller wrote:

> O.K. tak for svarene foreløbig. Jeg er i gang med en "format C:", med en
> efterfølgende reinstallering af Win XP. Så håber jeg det løser problemet.

jeg havde et GeForce2 engang.. det havde samme problemer.. uanset
hvilken driver jeg prøvede.. så jeg byttede det for et Radeon.. har
aldrig kigget tilbage..

Fra : oeller

Dato : 15-06-02 19:05

Dennis Jakobsen skrev i meddelelsen ...
> [...]

Nu har jeg været igennem hele dynen én gang til, og nu er jeg ærlig talt
træt af l.....

Efter at have formatteret C-drevet geninstallerede jeg Win XP-pro. Ingen
problemer. Så installerede jeg grafikkortdriveren --> intet skærmbillede
. Nå, ind i fejlsikret. Ud med driveren. Ind med Detonator 29.40,
genstart. --> intet skærmbillede.

Nu vil jeg prøve med min datters Win XP home edition. Hvis det heller ikke
virker er jeg på herrens mark .

Oeller

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-06-02 18:46

> [...]
> Hej,
>
> Er der nogen her i gruppen der kører med et Palit Daytona GF 3 Ti200 128

Hej Oeller ... er det dit efternavn?
Jeg har ikke selv nogen erfaring med dette kort, men mener at huske, at der
netop har været problemer med en 128 Mb sendning af dette kort, for en god
tid siden( har læst om det i denne gruppe, hvis jeg altså husker rigtigt).
Der må være nogle andre der af- eller bekræfter denne problematik. Hvis jeg
husker rigtigt, skulle der ikke være nogle problemer med at få byttet kortet

VH Joe