mac program til diagnose af modermærkekræf~
Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 14-06-02 19:10

Hej gruppe

Jeg har for 1-2 år siden læst om et mac program
som via et digital kamera tog et billede af et modermærke.

Tusindvis af billeder er blevet lagt ind i en database,
heraf har dygtige læger valgt dem ud, som var ondartede, med kræft.

Et nyt billede bliver så sammenlignet med databasen, og har en korrekt bedømmelse
på over 97%.

Programmet bygger på mønstergenkendelse.

Er der nogen der kan hjælpe mig med info om dette program?

gerne med link til webside etc.

Ser frem til at få svar fra jer.

Jeg vil lægge info og link ud på internettet,
samt på min hustrus hjemmeside om sygdomsbehandling set med nye øjne.
TV programmet Lægens Bord - har kontaktet os pga af info på disse sider.

Det ville være rart at vi kunne få en macintosh installeret på et
sygehus, med dette program
- sikke en positiv omtale det ville give!

Mange hilsner fra
Flemming Elimar Jensen, MacØstjylland

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-06-02 23:34

On Fri, 14 Jun 2002 20:10:15 +0200, Flemming Elimar Jensen wrote:

> [...]
> dygtige læger valgt dem ud, som var ondartede, med kræft. Et nyt billede
> bliver så sammenlignet med databasen, og har en korrekt bedømmelse på

Lyder som noget neural netværk.

Grundet den skarpe arbejdsdeling her i gruppen må jeg desværre ikke svare
direkte på dit spørgsmål, men overlader svaret til Henrik Münster - som
tager sig af alle spørgsmål relateret til Eudora Mail, databaser i
medicinsk forskning, samt anekdoter om forholder mellem børn og voksne.

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-02 21:51

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> [...]
> tager sig af alle spørgsmål relateret til Eudora Mail, databaser i
> medicinsk forskning, samt anekdoter om forholder mellem børn og voksne.

Undskyld det sene svar. Jeg har prøvet at søge lidt, og teknikken findes
skam, lader det til. Jeg kan bare ikke finde et program, der er beregnet
til en Mac.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Gersmann

Dato : 19-06-02 22:13

In article <1fe1rff.tpnjph3a19tuN%muenster@mac.com>, muenster@mac.com
(Henrik Münster) wrote:

> Undskyld det sene svar. Jeg har prøvet at søge lidt, og teknikken findes
> skam, lader det til. Jeg kan bare ikke finde et program, der er beregnet
> til en Mac.

Til Mac OS X: http://www.evisionglobal.com/tech/overview.html

I øvrigt har vi en ekspert her i gruppen - Thomas Bjørn Andersen
studerer/udvikler systemer til mønstergenkendelse

//Peter Gersmann

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-02 22:22

Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:

> Til Mac OS X: http://www.evisionglobal.com/tech/overview.html
>
> I øvrigt har vi en ekspert her i gruppen - Thomas Bjørn Andersen
> studerer/udvikler systemer til mønstergenkendelse

Sig mig: Sidder I bare og venter på, at jeg giver op, så I kan komme med
det rigtige svar?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-06-02 22:25

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]

neuroimaging

> Undskyld det sene svar. Jeg har prøvet at søge lidt, og teknikken findes
> skam, lader det til. Jeg kan bare ikke finde et program, der er beregnet
> til en Mac.

Jeg har gennem en bekendt (ing. i digital billedanalyse) fået navne på 2
DTU-folk som leder forskningen i mønsterkendelse af cancer
(neuroimaging).
Iler tilbage når/hvis jeg får et svar fra dem.

/Preben