Halvdødt display på Nokia 5110...
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-06-02 15:30

Jeg har en gammel Nokia 5110 der efterhånden har levet i en 4 år eller sån'
.... men på det seneste er displayet begyndt at drille lidt, når man tænder
telefonen er der fuld skrald på displayet, men får telefonen lov til at
ligge lidt forsvinder teksten ... med et let strøg over glasset vender
farven oftest tilbage, for så at forsvinde igen efter endnu en
stilleliggende periode.

Har nogen oplevet noget lign. og hvad er forklaringen/løsningen på mit
problem ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : JMo.

Dato : 14-06-02 18:59

On Fri, 14 Jun 2002 16:29:49 +0200, "Peter Farsinsen"
<spam@farsinsen.dk> wrote:

>Har nogen oplevet noget lign. og hvad er forklaringen/løsningen på mit
>problem ?

Den lille gummi-dims der sidder mellem displayet og printet er slidt..
Prøv at hiv forsigtigt i den, eller skift den ud.

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 16-06-02 22:14

Hej!
> [...]
> ligge lidt forsvinder teksten ... med et let strøg over glasset vender
> farven oftest tilbage, for så at forsvinde igen efter endnu en
Du skilder telefonen ad (med en specialnøgle som denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=65919999&n=283057621&pn=361025162), der
efter piller du forsigtigt displayet af, så strammer du de holdere der
holder displayet fast lidt, og så sætter du displayet på plads igen og
samler telefonen igen. Det plejer at virke.
Hvis du bor i Østjylland kan jeg evt. gøre det for dig (jeg har udstyret
mm.)...
Skriv til mig hvis du skal have mere hjelp (nrjosephsen@jyde.dk)

> Har nogen oplevet noget lign. og hvad er forklaringen/løsningen på mit
> problem ?
Sådan reppererede jeg min gamle Nokia 5110 for samme sygdom.

--
Nikolaj Riis Josephsen

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 17-06-02 08:44