Maling af kåbe.
Fra : Claus

Dato : 14-06-02 14:42

Jeg har købt en ny kåbe til konen's Mito, fra Sebi-moto.
Er der en der lige vil gi' et grundkursus i maling af sådan en sag.??

Jeg regner med at investere i en flok spray dåser, men hvad med grunder og
slibning osv.?

Claus

Fra : Anders Winther

Dato : 14-06-02 15:40

> Jeg har købt en ny kåbe til konen's Mito, fra Sebi-moto.
> Er der en der lige vil gi' et grundkursus i maling af sådan en sag.??
NOOOOOOOOOOO!
Dooooon't do it!!
Please, be-be..!

Få en prof til det..!
Jeg troede også selv at jeg kunne.. Min kåbe er ikke køn.. Jeg havde endda
lånt en kompressor af en ven..
Der er mange faktorer der spiller ind når man skal male.. Der skal være den
rette luftfugtighed, temperatur og der må ikke være noget somheslt støv i
luften.. Og så skal man finde en hårfin balance hvor man ikke bare sprayer
små malingskorn på men heller ikke sprayer så meget på så det begynder at
løbe.. Overfladen skal jo blive blank..

> Jeg regner med at investere i en flok spray dåser, men hvad med grunder og
> slibning osv.?

Det maling du køber på spraydåser er slet ikke slidstærkt nok..!
Slibning skal man have god tålmodighed med.. Man skal bruge noget meget fint
vandslibepapir..

Alt i alt..! Gør det ikke..! Du fortryder.. Hvis du altså vil have et
proffessionelt resultat.. Jeg var naiv og troede at det var "piece of
cake".. Lær af min (og andres) fejl..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Claus

Dato : 14-06-02 20:24

"Anders Winther" <wintherFJERN-DET-MED-STORT@email.dk> skrev i en meddelelse

> Alt i alt..! Gør det ikke..! Du fortryder.. Hvis du altså vil have et
> proffessionelt resultat.. Jeg var naiv og troede at det var "piece of
> cake".. Lær af min (og andres) fejl..!

Hej.

Jo..men det er til konen's banejern og den kommer ned at ligge en gang
imellem.

Claus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-06-02 00:13

> Hej.
>
> Jo..men det er til konen's banejern og den kommer ned at ligge en gang
> imellem.
>
> Claus

Så skulle en kalkkost vel være fint? Bare du slutter med klarlak, kan du
sagtens bruge spraydåsebillak.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen