Min Honda siger klikkelyde...
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 14-06-02 11:39

Hejsa

Min dejlige Honda CB500 fra 1996 der har kørt 23.800 km har den sidste uges
tid sagt lyde som lyder lidt forkert.... Det lyder som nogle klikkende lyde
der følger omdrejningerne.

Det er kun når den kører med mellem 2500 og 3000 RPM (ca) at klikkelydene er
der... og det er kun når den er kold..De forsvinder når den er kørt godt
varm (efter ca 20 min)

Er det noget jeg skal være nervøs for eller kan jeg vente et par uger med at
få det fikset (af hensyn til bankkontoen) når den alligevel skal have sit
24kkm erftersyn?

--
-Lasse-
Der er lidt nervøs for sin dejlige Honda..

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-06-02 12:49

Har den været til 24.000 service. Hvis ikke, ville jeg gætte på ventilerne.
Skal de ikke justeres for hver 24.000km?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 14-06-02 13:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Har den været til 24.000 service. Hvis ikke, ville jeg gætte på
ventilerne.
> Skal de ikke justeres for hver 24.000km?

Det har den ikke endnu nej....
Hvis det er ventilerne - er det sånoget der skal gøres noget ved NU - eller
kan det vente lidt (et par uger)?

--
-Lasse-

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-06-02 14:55

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ventilerne.
> >
> Det har den ikke endnu nej....
> Hvis det er ventilerne - er det sånoget der skal gøres noget ved NU -

Så længe de klikker så holder , så at sige. En ventil der klikker betyder at
spillerummet er lidt for stort. Det er meget værre hvis spillerummet er for
lille, så kan de brænde. Men personligt ville jeg blot vente til eftersynet,
forudsat at du har overholdt eftersyn iøvrigt.

Asger
ZX-10