Altankasser til ALTANER - findes de?????
Fra : Frederik F. Nielsen

Dato : 14-06-02 10:57

Hejsa,

Jeg har nu forgæves ledt efter altankasser til mine altaner....alle de
jeg har fundet (Bauhaus, Silvan, lokale isenkræmmere...) skal skrues
fast på en TRÆfacade på et HUS, mens jeg altså har en altan af
almindeligt jern e.l.

Den SKAL stå nede i en eller anden form for "ramme" (og altså ikke
bare et par beslag/konsoller), idet den skal være fuldstændig sikret
fra at falde ned i hovedet på eventuelle uskyldige forbipasserende.

(Har desuden været i kontakt med Hammarplast som sidder solidt på
markedet i diverse byggemarkeder (læs: Bauhaus og Silvan) - utroligt
nok passer deres smedejernsholdere og beslag/konsoller ikke sammen, så
man kan altså ikke bare montere "rammen" i beslaget/konsollen og håbe
på at den sidder godt nok fast...hvorfor har de ikke tænkt på at
koordinere det lidt bedre...?)

Håber der er nogle, der kan hjælpe....jeg vil så gerne have blomster
på min altan....NU!!!!

På forhånd tak,

/Frederiks kæreste

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-06-02 19:10

"Frederik F. Nielsen" <fnielsen@jopa.dk> skrev i en meddelelse

> Den SKAL stå nede i en eller anden form for "ramme" (og altså ikke
> bare et par beslag/konsoller), idet den skal være fuldstændig sikret
> fra at falde ned i hovedet på eventuelle uskyldige forbipasserende.

Jeg tror, at den eneste måde at montere altankasser på, så man er helt
sikker på, at de ikke falder ned og rammer forbipasserende er ved at
placere dem på den indvendige side af altanen. - Og så er der jo ikke
noget i vejen for at montere dem med beslag/konsoller.

Venligst
Henriette

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-06-02 21:11

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> placere dem på den indvendige side af altanen. - Og så er der jo ikke
> noget i vejen for at montere dem med beslag/konsoller.

Helt enig. Vi har gjort det samme - altså placeret vores altankasser på den
indvendige side af altanen - idet vi også var ret bange for, at altankassen
pludselig skulle falde ned i hovedet af uskyldige forbipasserende. Den
fremgangsmåde har vist sig at være en løsning, vi er blevet rigtig glade
for. Således får vi selv rigtig meget glæde af de blomster, vi har plantet -
meget mere end vi ville have fået, såfremt kassen blev placeret udvendigt;
så som nævnt, kan vi kun erklære os enig i Henriettes forslag.

Karina og Christian
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Frederik F. Nielsen

Dato : 15-06-02 09:02

Hej igen,

Tak for jeres råd....det kan være jeg bliver nødt til at bruge den
mulighed at montere altankasserne på den indvendige side - hvilket
heller ikke havde været noget problem hvis jeg havde haft en enormt
stor altan - (hvilket jeg IKKE har), så jeg ville helst ikke have
noget som optog plads på altanen hvilket "indvendige" altankasser jo
må siges at gøre.

Well, jeg vil afvente evt. andre forslag og ellers ty til jeres
metode.

Tak for tippet,

/Frederiks kæreste

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-06-02 10:51

"Frederik F. Nielsen" <fnielsen@jopa.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> stor altan - (hvilket jeg IKKE har), så jeg ville helst ikke have
> noget som optog plads på altanen hvilket "indvendige" altankasser jo

Hejsa igen

Du har ganske ret. Det er rent pladsmæssigt så absolut ikke den optimale
løsning med indvendige altankasser. Vi har som du en meget, meget lille
altan, og du har helt ret i, at kasserne optager meget plads. Som nævnt er
vi imidlertid rigtig glade for, at vi får glæde af blomsterne på en ganske
anden måde, end vi ellers ville have gjort, såfremt kasserne nu havde hængt
udvendigt. Det er jo med at finde det positive i situationen, når man nu bor
meget trangt

Jeg kan imidlertid se, at flere af de mennesker, der bor omkring os, har
altankasserne til at hænge udvendigt på altanen. Såfremt jeg på et tidspunkt
løber ind i nogle af personerne, skal jeg da gerne spørge, om de bare har
"taget chancen" og monteret altankasserne med almindelige beslag, eller om
de har fundet og brugt noget særligt.

Finder jeg ud af noget (jeg kan selvfølgelig ikke love noget) skal jeg gerne
give dig besked her i gruppen.

Karina