Undgå at blive snydt?
Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 14-06-02 09:23

Hejsa

Hvordan er det nu lige?
Når man køber en rejse, skal selskabet så ikke helst være medlem af en eller
anden rejse-garanti-fond? Eller hvordan er det nu det hænger sammen?

MVH

Thomas

Fra : Pgr

Dato : 14-06-02 12:46

Thomas Neumann skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> anden rejse-garanti-fond? Eller hvordan er det nu det hænger sammen?

Hej Thomas

Selskabet skal være medlem af rejsegarantifonden for at du kan få penge
retur ved evt. konkurs. Hjemmesiden finder du her:
http://www.rejsegarantifonden.dk/

Her kan du også slå op, om et selskab er medlem.

Mvh.
Karina

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 14-06-02 23:33

"Pgr" <cfs1796c_NOSPAM_@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> eller

> Hej Thomas
>
> Selskabet skal være medlem af rejsegarantifonden for at du kan få penge
> retur ved evt. konkurs. Hjemmesiden finder du her:

Men husk det kun gælder, hvis du køber en pakkerejse med både transport og
ophold. Ikke hvis du kun køber en af delene.

Kennet

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 15-06-02 08:40

> Men husk det kun gælder, hvis du køber en pakkerejse med både transport og
> ophold. Ikke hvis du kun køber en af delene.
>
> Kennet

Det behøver ikke at være transport og ophold. Det kan også være fx rejse og
billeje. Bestillingen skal mindst bestå af to "elementer" for at være dækket
af Garantifonden.

Claus

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 16-06-02 22:08

tak for tips.

Selskabet er medlem.

Tager nu til Kina! Lækkert

Tak

Thomas

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-06-02 14:01

"Claus Pehrsson" <pehrsson@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
og
> billeje. Bestillingen skal mindst bestå af to "elementer" for at være

Vil det sige at den ankomstpakke (2 dage på hotel i Bangkok ) jeg har købt
sammen med min flybillet hos Jysk, også sikrer mig bedre ved et eventuelt
krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at jeg
tror Jysk står over for et krak).
Keller

Fra : Jan

Dato : 20-06-02 17:43

> [...]
> krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at

De har så bare så mange andre problemer !!!

Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|

Vi stod uden flyver hjem, uden at de sagde noget. De havde selvfølgelig også
kun vidst det i 2 måneder :)

/Jan

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-06-02 07:31

"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in message news:aet0mk$5ia$1@sunsite.dk...
> jeg
>
> De har så bare så mange andre problemer !!!

Hmm, jeg har aldrig haft problemer med dem, men det har man vel aldrig før
første gang...

Keller

Fra : Kevin & Tina

Dato : 30-06-02 09:20

> Fra: "Jan" <jan@ingenmail.dk>
> Dato: Thu, 20 Jun 2002 18:42:35 +0200
> Emne: Re: Undgå at blive snydt?

> jeg
>
> De har så bare så mange andre problemer !!!
Hvilke?
Rejseberauet eller dem der skulle der tale emd dig? eller ?

> Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|
Skuffelse og forventniger hænger jo sammen så du må uddybe det lidt

> Vi stod uden flyver hjem, uden at de sagde noget. De havde selvfølgelig også
> kun vidst det i 2 måneder :)
Giver ingen mening uden uddybninger
Vh kevin

Fra : Jan

Dato : 02-07-02 23:13

> De har så bare så mange andre problemer !!!
> Hvilke?
> Rejseberauet eller dem der skulle der tale emd dig? eller ?

Jysk Rejsebureau

> Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|
> Skuffelse og forventniger hænger jo sammen så du må uddybe det lidt

Jeg forventer at når jeg giver Jysk et "emergency"-nummer OG email adr. at
de så bruger det når min flyver pludselig ikke flyver alligevel (pga af 11.
september)
De vidste det i 2 måneder UDEN at reagere. Og da folk i DK så reagerede så
gad Jysk ikke at løse deres opgave !!
Godt at de kun har fået 90,- i eksp.-gebyr :(

Det er hermed uddybet...ovenover...

/Jan

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-07-02 21:20

> [...]
> gad Jysk ikke at løse deres opgave !!
> Godt at de kun har fået 90,- i eksp.-gebyr :(

Jeg forstår det ikke helt (TDCs nyhedsgrupper har været nede, og jeg har
ikke kunnet læse det første indlæg. Det er måske derfor).

Du var ude at rejse, og havde fået nogle billetter. Da du så skulle rejse
hjem, var der ikke noget fly. Du har skullet ringe og reconfirme billeterne.
Opdagede du så ikke, at flyet ikke fløj? Når først du har fået billeterne,
er det ikke resebureauet men flyselskabet der skal kontakte dig vedr.
ændringer.

Kennet

Fra : Jan

Dato : 13-07-02 02:23

> Jeg forstår det ikke helt (TDCs nyhedsgrupper har været nede, og jeg har
> ikke kunnet læse det første indlæg. Det er måske derfor).

> Du var ude at rejse, og havde fået nogle billetter.

Ja

> Da du så skulle rejse hjem, var der ikke noget fly. Du har skullet ringe
og reconfirme billeterne.
> Opdagede du så ikke, at flyet ikke fløj?

Jo, og forsøgte derefter at løse problemet. Fik af vide det var løst, og da
vi så mødte op klokken 5 om morgenen
var det ikke løst !

> Når først du har fået billeterne, er det ikke resebureauet men
flyselskabet der skal kontakte dig vedr.
> ændringer.

Meget muligt. Men det er altså igennem et rejsebureaus agent billetterne er
købt. Og de bad
om et nummer i tilfælde af "noget" skulle ske. Og det fik de.