[SQL] UPDATE af sammenkædet tabeller
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 14-06-02 09:35

Hej NG

Jeg har i et VB6 projekt et mindre problem. Jeg har to tabeller (på SQL
server) der er forbundet med kaldet:

SELECT UDVHVDP1.IDENT AS UDHIDT, UDVLINP1.IDENT AS UDLIDT
FROM UDVHVDP1 LEFT JOIN UDVLINP1 ON ([UDVHVDP1].[KDBKR] =[UDVLINP1].[KDBKR])
AND (([UDVHVDP1].[FIRMA] =[UDVLINP1].[FIRMA]) AND ([UDVHVDP1].[OORDRE]
=[UDVLINP1].[OORDRE]))
WHERE UDVHVDP1.OORDRE BETWEEN x AND y

(hvor x og y er ordre numrer) - der ligger flere begrænsninger... hvor nogle
berører UDVHVDP1 og nogle UDVLINP1.

Jeg bruger så koden:

Set Rcd = New ADODB.Recordset
Rcd.Open SQL,CON
With Rcd
If .Eof = True And .Bof = True Then
Goto NoRecords
End IF
.MoveFirst
Do Until .Eof

!UDHIDT = "I"
!UDLIDT = "I"
.Update
.MoveNext
Loop
End With
NoRecords:
Rcd.Close

Jeg får returneret en fejl - noget om at der ikke er nok felt-referencer til
at udføre Update - kan dette løses, og/eller er der en der kan give et rent
SQL eksempel.

/Johnny

Fra : Krabsen

Dato : 16-06-02 19:06

Vel noget med, at dine joins tilsammen ikke er unikke, så der ikke er en
entydig reference tilbage til tabellerne. Check, om dine join-felter er
indekserede i begge tabeller - hvis der på alle felter er 'indekseret -
dubletter tilladt' tror jeg, at Access bliver forvirret, for hvilken record
peger vi lige på?

...og hvorfor lader du forresten ikke SQL foretage ændringen med en
opdateringsforespørgsel??

mvh
Krabsen