"fastlåsning" af billede i en top-frame
Fra : Christian Dige

Dato : 14-06-02 09:05

Hej alle

jeg har et lille problem med frames. Jeg har lavet en side med en
midterframe der altid er centreret på skærmen, uanset skærmstørrelse
og opløsning.

http://users.cybercity.dk/~dsl51036/frameset0806.htm

I framen under teksten er et billede indsat der forholder sig til
toppen af framen. Det virker fint. Problemet er den øverste frame,
hvor jeg vil have et billede til at forholde sig til den nederste kant
i framen, og dermed sidde lige over navigationsbjælken. Det vil det
umiddelbart ikke.
Er der nogen der har en ide om hvordan jeg i en topframe kan låse et
billede eller en tabel fast til bundlinien i framen?

på forhånd tak
Christian dige

Fra : Mads Kristensen

Dato : 14-06-02 18:44

brug css til at angive en absolut position. F.eks.

..navn{
postition: absolute;
bottom: 20px;
}

Dette vil placere dit billede 20 pixels fra bunden, uanset skærmopløsning