Nu skal det være - jeg skifter!!
Fra : Anders HJ

Dato : 14-06-02 06:44

Ok, måske er det en lidt ynkelig årsag til at købe en ny laptop, men nu da
den ene harddisk i min Dell er død synes jeg godt jeg kan investere i en
rigtig computer, så jeg vil købe en high-end PowerBook inden jeg ombestemmer
mig igen.

Men hvor er det bedst at købe Mac henne i hovedstadsområdet/Nordsjælland?
Eller får man en fin service ved bare at bestille online?

Jeg har aldrig købt en Mac før, men jeg vil tro at der findes bedre steder
end Fredgaard og FONA 2000.

Vh,

Anders

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-06-02 06:55

In article <3d09828e$0$80384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> Eller får man en fin service ved bare at bestille online?
>
> Jeg har aldrig købt en Mac før, men jeg vil tro at der findes bedre steder

Der findes deciderede Mac-forhandlere, hvor du kan handle, men de eneste
med en rigtig butik er Office Line på Åboulevarden, tæt på Forum.

Lige umiddelbart virker det ikke så "fedt" at købe sin Mac hos f.eks.
Fredgaard, men på den den anden side er det nok ikke så tosset at holde
deres salg i gang, da vi nødigt skulle have dem til at opgive Mac'en.
Det er eksponeringen af Mac'erne i deres butikker alt for god til!

Hvis du vil købe hos en "rigtig" Mac-forhandler, så kan du finde dem her:

http://www.apple.com/dk/sales/

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Alex Sobocki

Dato : 14-06-02 07:36

Hej Anders

Det var en klog beslutning!

Brug 3g (Good Graphic Guys) www.3g.dk

Udover gode priser så ved de også en hel masse om Mac'en og den grafiske
branche...

Hilsen
Alex

P.S.
Husk at hilse fra mig - så får du nok lidt rabat )

Fra : Hörschgen

Dato : 14-06-02 07:53

Du kan også prøve www.officeline.dk De har også kontorer på Sjælland.
Ellers sælger ecommit i Skanderborg også nogle gode Macs - også brugte. Det
kan jo være at de sender dem. Det er i hvert fald et meget seriøst firma.
Jeg har brugt dem en del i BtB sammenhæng og servicen har altid været helt i
top.

mvh

Mikkel

--
__________________________
Med venlig hilsen / Best regards

Mikkel Beierholm Borgen
Augustenborggade 21 A, 8. MF
DK-8000 Aarhus C
Denmark
(+45) 86 11 65 57 / (+45) 22 55 56 98
http://beam.to/borgen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-02 08:14

In article <3d0992d3$0$71620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:

> Ellers sælger ecommit i Skanderborg også nogle gode Macs - også brugte. Det
> kan jo være at de sender dem

de har også et kontor på frederiksberg, hvor man kan afhente sin Mac

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Morten

Dato : 14-06-02 14:02

Jeg synes Fredgaard er ganske glimrende, jeg synes altid servicen har
været helt i top. De ved måske ikke altid lige meget om Mac i alle
butikkerne, men når man ved hvad man vil have, er det jo ikke noget
problem.
Husk også at de giver 3% rabat hvis man har et Premium Club
medlemsskab, hvilket er gratis at oprette. Og 3% af en PB er alligevel
en del
Fredgaard har jo desuden den fordel, at de altid er lige i nærheden
hvis der skulle blive nogen problemer.

OfficeLine giver 5% studierabat, hvis man er lærer eller studerende.

- Morten

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-06-02 14:15

In article <7dee4808.0206140502.716736fc@posting.google.com>, Morten wrote:

> Husk også at de giver 3% rabat hvis man har et Premium Club
> medlemsskab, hvilket er gratis at oprette. Og 3% af en PB er alligevel
> en del

Det er de vist stoppet med.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-06-02 15:28

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Det er de vist stoppet med.
>

> JonB

Hvis du er offentligt ansat, kan du melde dig ind i Forbrugsforeningen
og få 5 % rabat hos Fredgaard og Fona.

Ove Steen Smidt

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-06-02 21:15

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Det er de vist stoppet med.

I kan trygt slette *vist* af Jons indlæg. Den rabatordning _er_ ophørt.
Men Fredgaard i Frederiksgade Århus er OK. Jeg mener, at deres
(nuværende) Mac-mand hedder Mads. Han er vidende og venlig.
Men det bedste er - som en anden skriver - at man som kunde er
velorienteret og sporet ind på, hvad man vil købe. Så er det nemmere at
modstå alt det salgsgas (som sælgeren jo er forpligtet til at komme med)

Held med det, Anders. Hvis du er i tvivl om noget - inden du griber til
selve handlen og bankkontoen - er jeg sikker på, at NG'ens deltagere kan
og vil hjælpe dig med (fortsat) vejledning.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 14-06-02 20:07

Morten wrote:

> OfficeLine giver 5% studierabat, hvis man er lærer eller studerende.

og hvis man er dat. studerende så giver apple 20% rabat gennem apple store

ulf

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 14-06-02 20:33

On 14/06/02 21:07, in article 3D0A3EE5.1050609@dyregod.dk, "Ulf Holm
Nielsen" <doktor@dyregod.dk> wrote:

> og hvis man er dat. studerende så giver apple 20% rabat gennem apple store
>
> ulf

Hvad er dat. studerende? Er det datalogi? Eller gælder det alle
data-relaterede uddannelser?
Hvor kan man læse om det og evt. betingelser? Eller er det noget, som skal
foregå gennem institutionen?

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 14-06-02 21:14

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
> data-relaterede uddannelser?
> Hvor kan man læse om det og evt. betingelser? Eller er det noget, som skal

du skal være medlem af adc som student member, og uddannelsen skal vist
blot have noget med datalogi at gøre..

well jeg fik rabat, men jeg læser også datalogi såeh..

men søg på apple's sider efter hardware discount program og nej det skal
ikke foregå gennem institutionen.

Ulf

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 15-06-02 09:50

On 14/06-02 22.14, Ulf Holm Nielsen wrote:

> [...]
>
> well jeg fik rabat, men jeg læser også datalogi såeh..
>
> men søg på apple's sider efter hardware discount program og nej det skal

Ja... det er rigtigt at man kan faa rabat via apple store. Men det er
kun en engangs fornoejelse, og det gaelder en imac, ibook,
powerbook eller et system med en cpu og en skaerm.

Og som sagt er det _kun_ en engangsfornoejelse!

<quote>
ADC Student Program members are entitled to one purchase of a
discounted development system (one (1) CPU with one (1) monitor; or one
(1) iMac, PowerBook, or iBook per lifetime (non-renewable and subject to
change) at approximately a 10-20% discount. (The discount varies by
product and region due to local sales policies, pricing, and
availability).
</quote>

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-02 20:45

> og hvis man er dat. studerende så giver apple 20% rabat gennem apple store

til studerende? er det ikke kun til uddannelses institutioner?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-06-02 08:18

rfn@mac.com writes:

> [...]
>Det er eksponeringen af Mac'erne i deres butikker alt for god til!
>
>Hvis du vil købe hos en "rigtig" Mac-forhandler, så kan du finde dem her:

Jeg tror såmen ikke du får bedre service hos OfficeLine på Åbouldevarden
end hos Freedgaard. Jeg har netop hørt at de skulle være rimelig gode hos
Freedgaard i Århus. Men lige meget, hvor man handler, så kommer det meget
an på ekspedienten.

Og så kender du jo allerede gruppen her. Samtidig er der
macbrugerforeninger over hele landet, der hjælper.

Du kan se liste opver foreninger på Apple'shjemmeside.

Hilsen Hanne

NB: Vores macforening www.macbruger.dk er den største i landet og vi har
medlemmer over hele landet. medlemskab koster 150 kr, for et helt år. Vi
skaffer dig rabat hos en Appleforhandler

Fra : Christian Bech

Dato : 14-06-02 11:51

In article <fc.0073fb6b043ce3cd3b9aca002573f514.43ce5d8@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> Freedgaard i Århus. Men lige meget, hvor man handler, så kommer det meget

Ja ja, Hanne. Århus er altså ikke mere provins end at vi har op til
flere Fredgaardbutikker og der er stor forskel på dem.

Men måske er Fredgaardene i Århus ikke så relevante for Anders?

--
Christian

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-06-02 20:56

bechd@mac.com writes:
> [...]
>flere Fredgaardbutikker og der er stor forskel på dem.
>
>Men måske er Fredgaardene i Århus ikke så relevante for Anders?

Jeg ved egentlig ikke, hvor jeg fik det indtrykfra, at Anders boede i
Århus. Det var da en smutter, hvis han bor i København?

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-06-02 20:59

Iøvrigt skaffer vi 6% til vores medlemmer i Macbruger og det er fra et
firma med primaservice
Nu vi snakker om rabater

Hilsen Hanne

Fra : Christian Bech

Dato : 15-06-02 16:30

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Iøvrigt skaffer vi 6% til vores medlemmer i Macbruger og det er fra et
> firma med primaservice
> Nu vi snakker om rabater

Hos Fredgaard eller Officeline (nej nok ikke Officeline - det skriver du
jo indirekte at det ikke kan være ? Så er der måske alligevel en
grund til at melde sig ind i en brugerforening selv om Århus er lidt
langt fra jeres arrangementer.

--
Christian

Fra : Anders HJ

Dato : 14-06-02 21:52

Tak skal I have for alle jeres svar!
Det var meget brugbart det hele. Jeg tror jeg ender med at købe den hos
Office Line. Mest fordi de bor 5-10 minutter fra hvor jeg bor, så det er
nemmere at komme ned hvis der er problemer (jeg er lidt af en hysterisk
kælling, så hvis der er mere end én død pixel ryger den tilbage).

Ved nogen noget om Office Line's åbningstider? Der står umiddelbart intet på
deres site. Jeg kunne nemlig godt finde på at kigge forbi i morgen inden
kampen :) man er vel en nørd.

Hygge,

Anders

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-06-02 22:01

> [...]
> deres site. Jeg kunne nemlig godt finde på at kigge forbi i morgen inden

København
Mandag - fredag
10.00 - 18.00
Lørdag
10.00 - 14.00

Odense
Mandag - fredag
10.00 - 17.00
Lørdag
10.00 - 13.00

Dovne hund

/Preben

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-06-02 00:38

"Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com> writes:

> Jeg kunne nemlig godt finde på at kigge forbi i morgen inden kampen
> :) man er vel en nørd.

Kampen?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-06-02 10:32

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Kampen?

Se, det kalder jeg en nørd.

(;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-06-02 19:39

giambattista.vico@mail.tele.dk writes:

> [...]
>jo indirekte at det ikke kan være ? Så er der måske alligevel en
>grund til at melde sig ind i en brugerforening selv om Århus er lidt

Send mig din private emailadresse, så skal du få svaret

Hilsen Hanne,
som har den adresse som du ser her, da jeg ikke har forstand på at sætte
noget ind i adressen, så man bliver fri for spam. Hvilket så også har
resulteret i at jeg dagligt for ulækre pornoadresser i min get2net
mailbox( Ikke så tit på Enterpol, da jeg formoder at Net.dialog har
et bedre filter. HH

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-02 20:59

In article <fc.0073fb6b043df4c63b9aca002573f514.43df4cf@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvilket så også har resulteret i at jeg dagligt for ulækre
> pornoadresser i min get2net mailbox

jeg tror deter et generelt problem hos gettonet, jeg modtager stort set
intet spam på den adresse jeg benytter til usenet, men på de gettonet
adresser jeg har (og aldrig bruger til andet end lidt maillister jeg
ikke har fået flytte) modtager jeg mindst 5 mails fra pono og
finansieringsselskaber dagligt (pr konto).

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 15-06-02 22:01

> [...]
> ikke har fået flytte) modtager jeg mindst 5 mails fra pono og
> finansieringsselskaber dagligt (pr konto).

Og så alligevel ikke... jeg har også en get2net adresse som jeg da også
hele tiden tjekker, da jeg får nogle nyhedsbreve og den slags på - ingen
spam what so ever! Men jeg er måske bare heldig.

anr

"A lifetime of working in a nuclear power plant has givin me a healty
green glow. And left me as impotent as a Nevada boxing commissioner."
-Montgomery Burns

Fra : Jan Jonasen

Dato : 16-06-02 02:24

In article <fc.0073fb6b043df4c63b9aca002573f514.43df4cf@net.dialog.dk>,
hanne@enterpol.dk says...
> [...]
> resulteret i at jeg dagligt for ulækre pornoadresser i min get2net
> mailbox( Ikke så tit på Enterpol, da jeg formoder at Net.dialog har

Du bruger MacSOUP ik'? Så åbner du bare dit Internet kontrolpanel og ændre
din e-mail adresse.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Christian Bech

Dato : 16-06-02 10:53

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Send mig din private emailadresse, så skal du få svaret

Den jeg sender med her virker skam, så man kan svare direkte.

> [...]
> resulteret i at jeg dagligt for ulækre pornoadresser i min get2net
> mailbox( Ikke så tit på Enterpol, da jeg formoder at Net.dialog har

Jeg får næsten ingen pornografiske tilbud, men derimod en del
medicinske. Den seneste er en opfordring til at købe opskriften på Hunza
brød. Hunzaerneer efter sigende det mest sunde folk i hele verden,
hvilket bekræfter at det er godt for helbredet at befinde sig i
fantasiland.

Også smager Hunzabrød oven i købet godt og man taber sig noget så
hurtigt.

Måske skulle man vidersende den til sickhumor.dk? Det må lige være en
sag for Jens Okking og The Dan Cake Plant.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-06-02 13:36

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg får næsten ingen pornografiske tilbud

øv ?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-06-02 22:05

spam@reippuert.dk writes:

> [...]
>ikke har fået flytte) modtager jeg mindst 5 mails fra pono og
>finansieringsselskaber dagligt (pr konto).

Tro du man kan skrive et eller andet sted og klage til dem. De må da kunne
filtrere lidt bedre,

Det er også en af grundene til at jeg aldrig bruger min ICQ mere. Næsten
hver gang man åbner den ligger der noget fra et eller andet fjollehovede.

Hilsen Hanne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-02 22:37

In article <fc.0073fb6b043e000b3b9aca002573f514.43e012a@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Tro du man kan skrive et eller andet sted og klage til dem. De må da kunne
> filtrere lidt bedre,

hmm, det er jo gratis mail adresser, så jeg ved ikke hvor mange recurser
man kan forvente at gettonet anvender på spam filtre - enenste grund til
at jeg stadig tømmer dem, er at jeg gennem tiden har skrevet mig op til
et guds væld af nyhedsbreve.

Det er dog tydeligt at alle modtagere af denne gettonet-spam har en
@get2net.dk adresse og alle modtageres emailadrsse starter med "m". Dvs
de er høstet...

> Det er også en af grundene til at jeg aldrig bruger min ICQ mere. Næsten
> hver gang man åbner den ligger der noget fra et eller andet fjollehovede.

Det oplever jeg aldrig - selv om mit nummer står signaturen på alle mine
emails og usenet meddeleser. Tror du ikke det skyldes, at du bruger
mirabilises egen klient? (broadcast) eller at dit nummer er "public"?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-06-02 05:41

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Det er også en af grundene til at jeg aldrig bruger min ICQ mere. Næsten
> hver gang man åbner den ligger der noget fra et eller andet fjollehovede.

Har ICQ ikke et flag man kan vinge af, så at det kun er folk man
kender der kan sende til en? Det plejer at hjælpe på tingene...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 16-06-02 00:05

spam@reippuert.dk writes:

>Det oplever jeg aldrig - selv om mit nummer står signaturen på alle mine
>emails og usenet meddeleser. Tror du ikke det skyldes, at du bruger
>mirabilises egen klient? (broadcast) eller at dit nummer er "public"?

Det skal nok passe for det aner jeg ikke noget om, at man kan installere
det på en anden måde. Jeg bruger den kun fordi der en flere
familiemedlemme med - jeg har eksempelvis en bror i Norge. Det er lidt
hyggeligt, når pludselig der er flere niecer og andre på linien. men jeg
blev altså lidt træt af det spam.

Men i øvrigt kan man jo bruge flere timer på det og det har jeg hverken
lyst attil at bruge penge eller masser af tid på. Lidt bedre kan det jo
være hvis man er opkoplet til nettet hele tiden, men jeg har kun ISDN -
indtil videre.

Den der Gerry's ICQ er den bedre mht. til spam? Jeg har ikke gidet sidde
og rode med den.

HIlsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Jesper

Dato : 16-06-02 08:18

> [...]

> indtil videre.
>
> Den der Gerry's ICQ er den bedre mht. til spam? Jeg har ikke gidet sidde

Altså Hanne! Det er dig der ikke indstiller ICQ ordentligt!

Hent ICQ 3.02X (hvis ikke du har den, det der med X skal du ikke tage
dig af, det er en carbon version der både køre under classic og OSX)

File -> Security And Network, klik på Privacy i rullefeltet øverst til
venstre, sæt flueben i boxene "Ignore WWPager/Email Express" og "Accept
messages only from users on my Contact List"

Så modtager du ikke mere spam.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 16-06-02 09:25

jonasenREMOVE@thisit.dk writes:

>Du bruger MacSOUP ik'? Så åbner du bare dit Internet kontrolpanel og
>ændre
>din e-mail adresse.
>
>--
Nej, jeg bruger First Class, går ind over Enterpol.dk, som er en forening,
der lejer et hjørne hos Net.dialog

På et tidpunkt, da net.dialog havde frygteleg vrøvl med alle newsgrupperne
i lang tid, så prøvede jeg MacSoup. Men der gik meget hurtig Agurk og så
en den jo frygtlig kedelig. I First Class kan man muntre sig med alt i
billeder, skrifter/str. og farver -- og det er lige noget for mig

Hilsen Hanne
www.enterpol.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 16-06-02 09:31

spam@supressor.invalid writes:

>mine

Altså Jesper, du ved jeg er lidt dum, ikke? Så sådan noget har jeg slet
ikke lagt mærke til. Det må jeg jo så prøve en dag, jeg gider hente den
nye version, min er nok mindst 2-3 år gammel

men mange tak for opskriften, den gemmer jeg lige

God søndag

Hilsen anne

www.macbruger.dk
www.enterpol.dk

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.