Nobia aktier
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 14-06-02 05:46

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg mangler hjælp til at vide
om jeg skal investere i NOBIA aktier der kommer på børsen om ca. 14 dage.
Jeg kan købe dem, som ansat til en kurs mellem 70 og 90. ( Ikke medarbejder
aktier) Nogen der har en vudering til om det er et godt køb, eller om
spørgsmålet hører til i en anden gruppe?

Mvh..Søren Jørgensen.

Fra : Bill Gates

Dato : 16-06-02 07:13

"Søren Jørgensen" <devoted@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktier) Nogen der har en vudering til om det er et godt køb, eller om
> spørgsmålet hører til i en anden gruppe?

Hvad er Nobia for noget?

Fra : the_fisherking

Dato : 19-06-02 22:14

"Søren Jørgensen" skrev d. 14-06-02 05:46 dette indlæg :
> [...]
> aktier) Nogen der har en vudering til om det er et godt køb, eller om
> spørgsmålet hører til i en anden gruppe?

Hej Søren

Den bedste til at vurdere om det er et godt køb er nok i første omgang
dig selv. Da firmaet
ikke er børsnoteret, er det reelt kun de ansatte, der kender firmaet.
Her tænker jeg naturligvis
primært på historiske resultater samt forventningerne til fremtiden. Du
skal nok også overveje
om du kan acceptere at miste den sum penge, du eventuelt investerer, da
firmaet jo i værste
fald kan gå konkurs og så mister du de penge du har investeret. (Tænk
bare på hvad der skete
med Memory Card). Det er naturligvis altid en god ide at gennemlæse
børsprospektet, da det
skal give et retvisende billede af firmaet aktuelle situation. Der
verserer i øjeblikket en sag mod
Danske Bank i forbindelse med Hafnia-sagen. Jo mere du kender et firma,
du har aktier i, jo større
mulighed har du for at vurdere, når salgstidspunktet er det rigtige. Du
skal dog være opmærksom
på, at der er stor fokus på insiderhandel i øjeblikket.

http://www.kandu.dk/

Fra : smølf

Dato : 15-08-02 13:44

Nobia er hemmelige Nokia-aktier