Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos af piger og atmosfære i Brasov
Fra : Palle Jensen

Dato : 14-06-02 05:23

resultater med et sony Mavica
www.pallefinn.dk

Fra : John

Dato : 14-06-02 06:10

"Palle Jensen" <palle66@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:B92F3C4C.8228%palle66@tiscali.dk...
> resultater med et sony Mavica
> www.pallefinn.dk

Flot.......

--
MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-06-02 12:05

Tusind tak for roserne. Mit camera, Sony Mavica, er ved at være "gammelt" og
da jeg tog billederne i april 2000 var det på en rejse til Rumænien og jeg
ærgrer mig over at jeg prioriterede antal billeder for højt i forhold til
opløsningen. Og jeg har komprimeret for højt fordi jeg gerne vil fortælle
historien med mange billeder. Det er fototeknisk set ikke heldigt. Og da jeg
er førtidspensionist skal jeg også tænke på at det er dyrt med et stort
webhotel. Men selv med et simpelt hulcamera kan man lave god fotokunst og
jeg synes man skal passe på at fokusere for meget på teknikken men i stedet
bruge de simple metoder på en kreativ måde.

Jeg kan se at dine billeder John, er af meget høj kvalitet, og vil varmt
anbefale andre at besøge din site.

Venlig hilsen
Palle Jensen

Fra : John

Dato : 14-06-02 14:19

"> Jeg kan se at dine billeder John, er af meget høj kvalitet, og vil varmt
> anbefale andre at besøge din site.

Nej ved du nu hvad, jeg rødmer jo helt.....mange tak.

Iøvrigt er jeg ked af, at jeg ikke havde bedre tid til at kritisere dine
billeder ud over "flot". Men de _er_flotte. Jeg vil blot, som andre, beklage
den noget hårde kompromering......er der en forklaring????
--
MVH
John K Hansen

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-06-02 15:01

> [...]
> billeder ud over "flot". Men de _er_flotte. Jeg vil blot, som andre, beklage
> den noget hårde kompromering......er der en forklaring????

En forklaring er der selv om jeg mener man ikke skal sammenligne digitale
fotos med analoge. Men jeg kan prøve. Da jeg købte mit Sony Mavica for mere
end to år siden havde jeg en Performa Mac med meget lille harddisk.
Endvidere er billederne taget på en måneds lang rejse til rumænien og det
var ikke muligt at overføre billederne til computer efterhånden som de blev
taget. Jeg valgte derfor at tage billederne med for kraftig komprimering.
Mavicaen bruger floppy diske og jeg synes det er en god løsning sony der har
fundet. Men på turen og også senere tænkte jeg også på at i Rumænien og
mange andre lande kører man med lille internet hastighed. Da jeg ville tage
hensyn til de "fattige" landes fotointeresserede valgte jeg en høj
komprimering. Der er andre mindre gode grunde til at jeg ikke er konsekvent
i min tankegang. Men glæden ved at fotografere er stor og med det digitale
apperat er min optagethed af at se spændende kompositioner og fastholde dem
på skærmen øget kraftigt i forhold til tidligere. Mit gamle analoge Olympus
er dog væsentlig bedre end det digitale Sony, men langt dyrere i brug.

MVH
Palle jensen
www.pallefinn.dk

Fra : rick

Dato : 15-06-02 12:39

Det er vidst første gang, jeg skriver i gruppen, da jeg egentlig bare har
kigget med på sidelinien og lært lidt af andres spørgsmål.

Det er nogle ret flotte billeder, du har på din hjemmeside...
Jeg skriver egentlig for at kommentere:

> skal jeg også tænke på at det er dyrt med et stort
> webhotel.

Har du ADSL var muligheden jo, at du satte DNS til at pege på din IP og
intallerer en webserver på din egen computer. Så har du så meget plads, kun
begrænset af din harddisk.

Hilsen rick...

Fra : palle finn jensen

Dato : 17-06-02 04:30

Ja rick, den mulighed har jeg vendt i hovedet og det er heller ikke svært at
bruge min apple G4 som server. Men det rejser nogle problemer som jeg må
overveje.
1. er jeg indstillet på at skulle høre på støjen fra fra G4'erens blæser nå
jeg ikke selv bruger den
2. computeren bliver langsommere når der er flere der bruger min G4
3. hvad med sikkerheden?
4. jeg må overveje at give tilladelse til min server ved at besøgende via
email får tilsendt http adressen på min server
5. jeg må ændre filosofi med hensyn til hvad formålet med det at give andre
mulighed for at se min kunst skal være. Det er let at få mange besøgende på
ens side hvis man blot nævner ordet 'piger' i ens promovering af en site. Og
det er jo ikke så sært eftersom piger er det smukkeste Gud har skabt.
6. jeg har skrevet til min host at jeg ønsker at opsige hotellet jeg har på
enavn.dk efter at have vurderet at succes ikke måles ved antallet af
besøgende. Men succes for hvem? Jeg bliver glad hvis jeg kan glæde andre ved
at vise min kunst. Hvis jeg skal sælge min kunst tror jeg ikke nettet er det
rigtige medium.
7. jeg har besluttet at jeg ikke længere vil komprimere mine billeder når de i
forvejen er med lav opløsning
8. jeg ønsker mig et nyt spejlrefleks digitalt camera i julegave. Mit Sony
Mavica, som er over to år gammelt er meget simpelt selv om det kostede 7000
kr. Jeg elsker dette camera højt. Alle de stunder jeg har gået med Sonyen om
halsen har været fyldt med fylde.
9. hvis der er nogen der i gruppen bruger en G4 som server vil jeg blive glad
for at høre hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg lader andre få adgang til
den via Webdeling. Firewall osv.

venlig hilsen
palle

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 20-06-02 12:51

Det kan nu gøres forholdsvis billigt...jeg giver 5-600 kr for et år, med
100mb plads på serveren. Det er hos http://www.wannafind.dk/

/Morten

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-06-02 01:14

> Det kan nu gøres forholdsvis billigt...jeg giver 5-600 kr for et år, med
> 100mb plads på serveren. Det er hos http://www.wannafind.dk/
>

> /Morten

Tak for olysningen. Det er væsentligt billigere end hos enavn.dk

Palle

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-06-02 08:57

Palle Jensen wrote:
> resultater med et sony Mavica
> www.pallefinn.dk

ja - der er nogle virkeligt gode skud - jeg synes dog at det - primært
ved portrætterne - er synd at du komprimerer dem så hårdt så de har
hovedet fuld af jpeg ("bumser") artefacts.

venligst

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 14-06-02 11:34

"Palle Jensen" <palle66@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> resultater med et sony Mavica
> www.pallefinn.dk

.... der er skam gode skud i mellem - men, som Jesper skrev, så lidt stort set alle
billeder under al for voldsom JPEG-kompression. Du har sikkert optaget dem med hård
komp. og derefter redigeret dem og så gemt dem med hård komp. igen. Synd, for
motiverne er ellers go'e.

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : palle finn jensen

Dato : 19-06-02 10:18

Jeg har lavet en ny serie af billeder fra Rumænien hvor jeg har forsøgt
at få mere ud af de originale negativer fra min Sony. Jeg har
formindsket størrelsen og undladt at komprimere når jeg har saved med
photoshop. Jeg synes selv at det gør resutatet bedre. Hvad mener du?

http://www.pallefinn.dk/photo/10villages%20in%20Dobrogea/index.htm

Venlig hilsen
Palle

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 15-06-02 01:18

"Palle Jensen" <palle66@tiscali.dk> wrote in message
> resultater med et sony Mavica
> www.pallefinn.dk

Mange flotte portrætter.

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvordan griber du det an, når du gerne
vil tage et foto af en tilfældig på gaden, eller i en butik? Umiddelbart
kunne jeg forestille mig en masse underlige blikke, men det handler måske om
at virke professionel?

/Morten