Sex med børn i folkekirken -- brev til Fer~
Fra : Snow White Foundatio~

Dato : 14-06-02 03:59

PRESSEMEDDELELSE

Snow White Foundation har netop sendt nedenstående brev til kirkeminister Tove Fergo:

Odense, den 14. juni 2002

Kirkeminister Tove Fergo,

Hvor længe har kirkeministeren kendt til den omfattende pædofili (60 årlige overfald, iflg. TV-Avisen) i den Danske Folkekirke?

Finder ministeren det forsvarligt, at den stærkt kristne, statsfinansierede sekt KRIS -- som folkekirken aktivt reklamerer for på
sit web-site -- indsamler og hemmeligholder informationer om sex med børn i folkekirken?

Er ministeren enig i, at ofrene for folkekirkens pædofile har behov for karismatisk 'forbøn' og vejledning fra 'beredskaber'
bestående bl.a. af præster, således som KRIS offentligt anbefaler?

Er ministeren bekendt med, at et sådant 'beredskab' faktisk allerede findes i Haderslev stift?

Kan ministeren oplyse, om dette 'beredskab' -- i lighed med KRIS -- helt eller delvist finansieres af staten og/eller folkekirken?
Og har ansatte i kirkeministeriet og/eller folkekirken adgang til disse 'beredskabers' fortrolige arkiver over folkekirkens
pædofili-sager?

Ministeren benyttede tidligere på året Politiets Efterretningstjeneste til at undersøge pædofili-rygter om guruen Sai Baba i
Indien -- vil ministeren nu ligeledes bede PET undersøge:
1) I hvilket omfang folkekirken hemmeligholder dens ansattes sex med børn?
2) Hvor store beløb danske skatteydere yder til KRIS' og andre institutioners hemmeligholdelse af folkekirkens pædofile?

Ministeren ville tidligere på året fratage Sai Baba-bevægelsen anerkendelsen som trossamfund i Danmark, hvis der fandtes blot en
enkelt pædofili-dom mod guruen i Indien. Vil ministeren nu fratage den evangelisk-lutherske kirke anerkendelsen som trossamfund i
Danmark, hvis en politi-undersøgelse bekræfter, at folkekirkens ansatte regelmæssigt voldtager børn, og at statstøttede
institutioner, som folkekirken samarbejder med, kender og fortier disse overgreb?

Med venlig hilsen

Snow White Foundation
f. forretningsudvalget
Søren Mosegaard
http://home22.inet.tele.dk/snow/

(Kilder: TV-Avisen, KRIS, Folkekirken, Socialministeriet)
N.B. Ud over årlig million-støtte fra Socialministeriet finansieres KRIS af dyre og stærkt religiøse kurser om seksuelt misbrug.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 14-06-02 07:17

> [...]
statsfinansierede sekt KRIS -- som folkekirken aktivt reklamerer for på
> sit web-site -- indsamler og hemmeligholder informationer om sex med børn

Hvis det ikke er det rene opspind, er de der har "KRIS" så ikke
politiandmeldt???

--
Erik L

Helvede har ingen brændtrappe!

Fra : Snow White Foundatio~

Dato : 14-06-02 11:16

Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3d098a84$0$80432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> statsfinansierede sekt KRIS -- som folkekirken aktivt reklamerer for på
> i folkekirken?
> >

> Hvis det ikke er det rene opspind, er de der har "KRIS" så ikke
> politiandmeldt???

At KRIS indsamler informationer om folkekirke-sex med børn, ses af nedenstående DR-citat.

At KRIS hemmeligholder disse informationer, kan du få bekræftet ved at ringe til sekten på tlf. 47 10 72 94 eller 39 40 72 94 og
udbede dig navne eller andre personlige data på gerningsmændene.

At KRIS er en stærkt religiøs, kontroversiel og omdiskuteret sekt, der anvender okkulte 'helbredelsesmetoder', kan du forvisse dig
om flere steder på nettet.

I forbindelse med en politianmeldelse vil KRIS formentlig dække sig ind under bestemmelserne om tavshedspligt, hvorfor det efter
Snow White Foundations opfattelse i stedet er Kirkeministeriet og Socialministeriet, der bør stilles til ansvar for deres eventuelle
medvirken til hemmeligholdelse af overgrebene.

Citat fra DR's TV-avis, 13.06.02:

"Nye sex-anklager, nu mod folkekirken

Sexuelle overgreb mod børn har været et heftigt debatemne i den katolske kirke. Men det forekommer også i den danske folkekirke
siger en læge i Århus. Hun mener at folkekirken selv må gøre noget ved problemet. *** Vibeke Møller er læge og familieterapeut i
Århus og samtidig landsleder for organisationen KRIS. Kristen rådgivning for incestofre og seksuelt misbrugte. Organisationen fik
sidste år 600 henvendelser og omkring hver tiende af dem handlede om seksuelt misbrug i kirkelige sammenhænge. Vibeke Møller
foreslår, at der dannes et beredskab, bestående af en præst og en sexolog eller psykoteraput, der kan tage sig af ofrene for
eventuelle sexuelle overgreb. Haderslev stift er det eneste i landet hvor man i øjeblikket har et sådant beredskab."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-06-02 21:05

Snow White Foundation wrote:
> Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d098a84$0$80432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Halløjsa Erik, du har lige købt Sørens påstand...

> At KRIS indsamler informationer om folkekirke-sex med børn, ses af
> nedenstående DR-citat.

NØJ, det er jo næsten det samme som du selv gør?

> At KRIS hemmeligholder disse informationer, kan du få bekræftet ved
> at ringe til sekten

Er det nogen af dem der dyrker ham "peniskannibalen fra Betlehem", som du
mener Jesus af Nazareth var?

> på tlf. 47 10 72 94 eller 39 40 72 94 og udbede
> dig navne eller andre personlige data på gerningsmændene.

Det rager lissom hverken Erik eller dig, Søren...
Havde du tænkt dig en lynch-mob?

> At KRIS er en stærkt religiøs, kontroversiel og omdiskuteret sekt,
> der anvender okkulte 'helbredelsesmetoder', kan du forvisse dig om
> flere steder på nettet.

Hvor?

> [...]
> Socialministeriet, der bør stilles til ansvar for deres eventuelle
> medvirken til hemmeligholdelse af overgrebene.

Jaja, den er god med dig...

Erik: Du vil elske denne her: Søren mener ud fra "sit
dokumentationsmateriale" (en roman han selv har skrevet) at der er tale om
den store _økumeniske_ sammensværgelse "United Cross" der står bag
organiseret pædofili. Rene Pataya-tilstande i "Verdenskirken"...

> [...]
> psykoteraput, der kan tage sig af ofrene for eventuelle sexuelle
> overgreb. Haderslev stift er det eneste i landet hvor man i

Hør her, Søren, er det mig den er gal med eller fortæller hun selv pressen
frit og åbent at der også er problemer i Folkekirkelige sammenhænge? Hvad er
det for en "afsløring" du nu vil skyde Kristendommen som religion i skoene?
Hvad er det for en "sekterisk hemmeligholdelse" (ud over obligatorisk
tavshedspligt i forhold til små intrigesøgende snothvalpe som dig af hensyn
til de ofre, du OGSÅ gerne vil hænge ud som dokumentation) du anklager hende
for?

Dokumentation ønskes.
Ikke vrangforestillinger.

Du vil tydeligvis gerne reducere Kirkens hoveddagsorden til pædofili? Jesus
åd peniser og alle præster misbruger børn?

Hvis det blot var for ofrenes skyld, du gjorde alt dette, var det smukt. Da
det imidlertid er for din egen personlige forfængeligheds skyld at du vælger
at lukrere på pædofiliofrene, synes jeg du er et rigtigt dumt svin.
Du er ikke andet end en skide grib.

--
Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 14-06-02 21:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den store _økumeniske_ sammensværgelse "United Cross" der står bag
> organiseret pædofili. Rene Pataya-tilstande i "Verdenskirken"...

Nu må du styre dig, kære APJ

Men jeg fatter stadig ikke hvorfor de ikke er politanmeldt, hvis de liger
inde med eller har hemmelig oplysninger der kunne hjælpe børn mod disse
perverse modbydeligheder. Den slags folk er jo lige så modbydelige som
udøverne.

Helt ærlig, det er vist ikke lige mig jeg stak vist næsen for langt ud
:---)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-06-02 04:52

Erik Engelbrecht Larsen wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu må du styre dig, kære APJ

Styre mig?

Du kan jo selv prøve at læse hans sindssyge roman, "Uhyret fra Betlehem".
Han bruger den faktisk som "grundbog" i sin heksejagt på Kristendommen.

Jeg ville gerne se, hvad du som overbevist kristen siger til
Jesusbeskrivelserne, blandt meget andet...

Heriblandt påstanden om at Kirken har deciderede torturcentre, hvortil
anderledes troende bortføres til, betalt af deres kristne familier...

> [...]
> liger inde med eller har hemmelig oplysninger der kunne hjælpe børn
> mod disse perverse modbydeligheder. Den slags folk er jo lige så

De har tavshedspligten. Alternativet er at de havde anmeldelsespligt og så
ville ofrene ikke henvende sig af frygt for at blive tvunget igennem
retssager, som de efter deres ubehagelige oplevelser ikke har psykiske
ressourcer til.

Mig bekendt er der heller ikke anmeldelsespligt i f.eks. voldtægtssager fra
sygehusenes side. Hvis ofret skal have hjælp kan det ikke nytte noget at det
føler sig truet væk ved konsekvenserne af at søge hjælp.

> Helt ærlig, det er vist ikke lige mig jeg stak vist næsen for langt
> ud :---)

Overvej at læse Sørens bog, hvis du tror at han har den slags pæne og reelle
hensigter, som han bryster sig af. Du kan sikkert låne den på biblioteket.
Den er så langt ude i sin handling at ethvert referat af den lyder som
psykotisk delirium.
Ikke desto mindre er det sådan ca. hans egen Bibel, ophævet til "grundbog
over Kristendommens forbrydelser."

Du kan f.eks. også prøve at undersøge historien bag det danske
"Antikristparti". Lad være med at bilde dig selv ind at han vil kristne
eller Kristendommen noget som helst godt. Tværtimod har han et trip med
helst at ville have Kristendommen gjort forbudt på grund af den
kriminalitet, der er foregået i dens navn. Lettere naivt, vil jeg mene. Det
er som at høre visse danskere (Camre og Glistrup) tale om Islam som en
Verdensomspændende konspiration...

Gad vide om Fergo overhovedet besvarer disse forstyrrede breve? Hun er vel
vant til "junkmail"?
I hvert fald har jeg ikke i pressen hørt et ord om nogen reaktion...Men det
er jo et HELT sikkert tegn på Den Store Sammensværgelse! "Service of
Denial", som Søren selv kalder det...
Psykoretorik derudaf..

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-06-02 07:16

> Styre mig?

Ja, jeg er sikker på jeg aldrig vil elske Økumeni. Jeg elsker hverken kampen
for eller imod økumeni, da da begge kampe vil føre mange menskelige
tragedier med sig i sit kølvandet!

> [...]
> ville ofrene ikke henvende sig af frygt for at blive tvunget igennem
> retssager, som de efter deres ubehagelige oplevelser ikke har psykiske

Det vil være bedre at de intet ved, end de holder det hemmeligt, for hver
gang et barn bliver misbrugt er de medskyldige på grund af deres tavshed.
Ofrene mener jeg skulle kunne være anonyme i retten, hvis de taler sandt.

> [...]
det
> føler sig truet væk ved konsekvenserne af at søge hjælp.

Vi ved jo at hele voldtægtloven stinker, oferet er altid den det får ødelagt
mest af deres liv og mange gange er det resten af livet de lider og
voldsmanden får kun en løftet finger og et fy-fy.

> [...]
> psykotisk delirium.
> Ikke desto mindre er det sådan ca. hans egen Bibel, ophævet til "grundbog

Jeg tror jeg skal lade være,

> [...]
Det
> er som at høre visse danskere (Camre og Glistrup) tale om Islam som en

Camre, Glistrup og ham præsten fra DF (husker ikke hans navn) skriver og
siger ikke mere end man kan læse på de muhammedanske hjemmesider, så der har
undret mig at de før 11-sep. fik så stor modstande som de fik, men det var
vel bare socialdemokraternes ligegyldighed for DK, for i dag er der andre
boller i suppen 64% af S vil stemme for den nye indvandrepakke (ifølge
tv-nyh)

?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-06-02 07:46

> [...]
> kampen for eller imod økumeni, da da begge kampe vil føre mange
> menskelige tragedier med sig i sit kølvandet!

Du misforstår mig: Jeg refererer til Mosegaards ideer om Økumenien og dens
konspiration i denne fiktive "United Cross"-organisation som værende noget
der faktisk ligner dine...
Jeg ved ikke om du forstår mig nu?

> Det vil være bedre at de intet ved, end de holder det hemmeligt, for
> hver gang et barn bliver misbrugt er de medskyldige på grund af deres
> tavshed.

De er ikke mere medskyldige end en sygeplejerske, der hjælper et
voldtægtsoffer, som ikke vil anmelde.

> Ofrene mener jeg skulle kunne være anonyme i retten, hvis de
> taler sandt.

Sådan er det devsærre bare ikke. Hvis der rejses tiltale skal barnet/ofret
desværre slæbes igennem at sidde og beskrive NØJAGTIG hvorledes det er
belevt misbrugt. Sådan som det også ses i voldtægtssager.

Problemet ved anonyme vidner er som bekendt at folk kan misbruge dette til
at skade andre på falsk grundlag.

Forestil dig at blive anklaget ved en retssag med anonyme vidner. Ren Kafka.

> Vi ved jo at hele voldtægtloven stinker, oferet er altid den det får
> ødelagt mest af deres liv og mange gange er det resten af livet de
> lider og voldsmanden får kun en løftet finger og et fy-fy.

Problemet er at offeret under alle omstændigheder skal have hjælp. Og at
bevisbyrden synes at ligge på offerets side.
Sådan er det desværre i HELE samfundet og ikke bare i Kirken.

> [...]
> fik, men det var vel bare socialdemokraternes ligegyldighed for DK,
> for i dag er der andre boller i suppen 64% af S vil stemme for den

Den diksussion må vi tage andetsteds...

> ?

Søren mener vist at det er udtryk for sammensværgelsen, når den samlede
verdenspresse ikke tropper op hos ham for at høre hans sandheder. Det er
noget med at Kirkens sammensværgelse med hhv. Paven og Fru Fergo i spidsen
holder ham nede, eller sådan noget...

Problemet er bare at en odenseansk forfatter med sine vilde
konspirationsteorier er håbløst ligegyldig nu, hvor låget ER røget af i
skandalerne omkring den katolske kirke i USA.

Der er derfor intet enestående ved mandens budskaber.
Den nuværende udvikling synes at have overhalet ham og han udgør nu kun en
meget lille dråbe i mediehavet i pædofili-debatten....

Der er ikke behov for at læse hans gyserroman, når man kan slå op i
aviserne.

Surt show for ham.

Men han vil sikkert fortsætte sin Don Quijote-stormløb på Kristendommen i
håb om at han kan presse den til at nedlægge sig selv...

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-06-02 15:36

> Men han vil sikkert fortsætte sin Don Quijote-stormløb på Kristendommen i
> håb om at han kan presse den til at nedlægge sig selv...

Jeg vil sige; at med alle de åbenbaringer og ider de kristne Don
Quijote(ter) har, klare de selv vindmølle-striden ganske godt uden hans
hjælp

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-06-02 11:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> writes:

> Styre mig?

Ja, styre dig. Det er jo kun opmærksomhed, der holder et fjols som
Søren kørende. Ignorer ham dog. Det gør alle andre alligevel også.

Og lad nu være med at blive ved med at skrive, at hans tåbelige roman
er et udtryk for hans opfattelse af verden. Det er en roman. Det er
alt hvad du ved.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-06-02 12:54

Peter B. Juul wrote:
> [...]

> Og lad nu være med at blive ved med at skrive, at hans tåbelige roman
> er et udtryk for hans opfattelse af verden. Det er en roman. Det er

Han promoverer den selv som "grundlag" for sin kristendomskritik på sin
hjemmeside.

Anders Peter Johnsen