Socket A VIA KT133A + SB Live 1024 + ATI R~
Fra : RANielsen.

Dato : 11-02-01 05:20

Hej Gruppe.

Jeg har problemer med at få ATI Radeon All In Wonder til at spille sammen
med følgende:
Soltek SL-75KAV.
SoundBlaster Live Player 1024.
Asus SCSI kontroller til CD ROM drev.
2 stk IBM ATA100 45GB Harddiske.
og Windows Millennium Edition.

Under Windows 98SE kører det fint, men under Win ME er der følgende
problemer:
1) Mister frames ved optagelse af direkte TV udsendelser og efter 30 sec.
begynder det at optage det samme billede igen og igen.
2) Billed browsning viser det samme billede i alle felter.
3) TV tuneren skifter også mellem default og min indstilling af
farve/lys/kontrast.

ATI grafikkortet deler IRQ 10 med SB Live og ACPI IRQ-holder til PCI IRQ
styring, men der er ingen fejl.
Jeg har IRQ 3 og 5 fri, men har ikke kunnet flytte Live lydkortet over på
IRQ 3 el. 5.
Lydkortet sider i det nederste PCI port, ved siden af den éne ISA port.

Men jeg tror heller ikke det er et IRQ problem, da det kører fint under WIN
98SE.
Jeg har prøvet med de sidste nye ATI drivere og de gamle som kom med skiven.
Jeg har prøvet med DirectX 7.0 og 8.0, men alt uden held.
Jeg har deaktiveret System gendannelse.

Er der nogen der har nogle gode idéer, så modtages de med glæde, da jeg
nødigt vil køre med Win 98SE igen.

--
Mvh:

Rasmus.

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 11-02-01 05:25

"RANielsen." wrote:

> Jeg har IRQ 3 og 5 fri, men har ikke kunnet flytte Live lydkortet over på
> IRQ 3 el. 5.

Prøv at smid IRQ til Legacy ISA, det plejer at betyde lydkortet kravler derned.
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : RANielsen.

Dato : 11-02-01 22:26

"Simon D. Hansen" ...
> Prøv at smid IRQ til Legacy ISA, det plejer at betyde lydkortet kravler
derned.

Det virkede, jeg fik SB live kortet ned på IRQ 3, men der var et lille
udråbs tegn ved Lydkortet i enhedshåndteringen, men der var tilsyneladende
ingen fejl.
Men startede jeg op for ATI TV programmet, så genstartede min maskine helt
uden varsel.

--
Rasmus.