Startproblemer Suzuki SP600 (DR600)
Fra : -[ F e r ]-

Dato : 13-06-02 23:07

Hey Ng

Jeg har sammen med Jens Jacob Bager invisteret, eller rettere har planer om
at invistere i en Suzuki SP600 (US model af DR600)

Eneste forskel der endnu er opdaget er at karburatoren er en CV type, som på
DR500eren. Vi ved endnu ikke om det er den samme karburator. På DR600 er der
fladspjældskarburator med acc. pumpe

Vi fik den i en ret miserabel tilstand. Vi har forløbigt lånt den, har den i
7 dage, for at vudere om den er købet værd.

Indtilvidere har vi egentligt bare lavet et kæmpe service.

Når men den lyder ganske sund i motoren, dog er den en djævel at starte. Den
spinder som en kat i tomgang, tager gassen fint, reagere hurtigt på gassen.
Trækker fint. Eneste fejl jeg har mødt er at den har skudt lidt tilbage,
dvs. en til to gange på 5 timers kørsel.

Karburatoren, er nu ren som operationsstue.

Med 110% kold motor, dvs. over 4 timers stilstand eller lign. der starter
den nemt. En lille smule gas, og chocker.... 1-2 spark og tjuk tjuk tjuk....

Alle andre starter end koldstart er mere held end forstand. Du kan sparke i
en uendelighed, med gas, uden gas, whatever.. Der sker ikke en skid... Ok,
det passer ikke helt... det har lykkedes mig at starte den ca. 3 gang på
kickstarteren, ud over ved 110% kold tilstand.

Hvorfor er den sådan en djævel at starte?

Tændrørne skulle efter sigende være nye, og de ser også sådan ud. Gapét er
justeret til 0,9 mm. Som http://www.dr600.de foreskriver. Gnisterne ser fine
blå ud, og springer fint i gappet.

Hvilken betydning har det om det er 1Kohm eller 5Kohms tændrørshætter der er
monteret?

et lille bonus spg.:
Er der nogen der har nogen ide om det er muligt at montere en olietrykslampe
på sådan en krabat?

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 & soon 50& SP600
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Rasmus Buchwald

Dato : 14-06-02 08:15

Jeg har selv en DR650 som jeg er ok tilfreds med.
Når jeg skal starte den i varm tilstand kan den kun starte hvis den
overhovedet ikke får choker eller gas, men så plejer den også at springe
igang i første eller andet spark.

Mvh.
Rasmus Buchwald
DR650 (Rigtige mænd har kickstarter)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-06-02 12:27

> DR650 (Rigtige mænd har kickstarter)

Rigtige mænd er nok en hensygnende race så

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-06-02 14:53

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken betydning har det om det er 1Kohm eller 5Kohms tændrørshætter der
er
> monteret?

Det betyder intet - medmindre tændingen er defekt.

Rittig