flere skylkanaler
Fra : Occisor

Dato : 13-06-02 21:38

Hey
går og tænker på at købe en 45 cylle og ville bare lige vide om den
billige fra thansen er nogeet værd.. altså om der er nogen der har
gode/dårlige erfaringer med lige netop denne cylle

her kommer lige et link så alle ved hvad der bliver fablet om :)

http://www.thansen.dk/product.asp?c=65454861&n=282590320&pn=282590337

eller hvad med den dyre af dem

http://www.thansen.dk/product.asp?c=65454861&n=282590320&pn=520665662

Håber der er nogen der ved noget :)

På forhånd THX

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-06-02 22:20

"Occisor" <math.niel@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=65454861&n=282590320&pn=282590337

Sikkert ok, men du får ikke max ydelse ud af det før du finpudser det en
del. Kig lige nærmere på øverste skyllekanal, hvem sagde "PÆNT RUG,
HVA`?!!!"

> eller hvad med den dyre af dem
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=65454861&n=282590320&pn=520665662

Støbejernsforing er lidt bedre, mindre modtagelig overfor ridser (koldstart
mm.) Er da at foretrække, men om den er prisforskellen værd ville være
nemmere at svare på, hvis de kunne vise et billede

Fra : Thomas

Dato : 14-06-02 07:40

Hej THX...

Jeg er selv blevet overrasket over det resultat som det gav at skifte til en
tilsyenladende identisk cylinder.
Fra at gå 60 altid(også op af temmelige gode bakker) med rigtig godt træk,
blev den noget sløvere og kan i dag lige snige sig op på 55 hvis den har en
landingsbane til at prøve på.
Jeg skrev her i gruppen om problemet tidligere og smider lige en kopi af det
indlæg fra dengang.:

Hej...
Jeg har lige skiftet min Cylinder/Stempel på min Yamaha Neo's , og da jeg nu
var igang så skiftede jeg også kileremmen, da den har gået 12000 Km.

Problemet er nu at efter jeg har kørt den til (0-150km 1/3 gas, 150-500km
2/3 gas) så har jeg konsateret at jeg nu mangler ca. 10km/t på toppen og at
den slet ikke har det optræk som jeg havde med de andre stumper.

Spørgsmålet er så om der virkelig er så stor forskel i cylindere når nu
begge er samme type. Den originale fra Yamaha som blev kasseret og den nye
Thansen model som burde være en standard type.

Jeg bliver også nødt til at spørge selvom jeg ikke har meget fidus til det
selv, men kan kileremmen være en type som er så anderledes i udformning og
vægt at det kan skabe det fænomen at den ikke rigtig kommer op i
omdrejninger og derved ikke får tvunget rullerne ordentlig ud ?? Der skal jo
ikke meget vægt ændring til på rullerne før det kan mærkes på moment kurven.

Nogen ideer ??

Hilsen Thomas

Fra : Jens A.

Dato : 14-06-02 09:30

"Thomas" <oz1jte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej THX...

Han hedder nu godt nok Occisor, THX betyder tak

Fra : Thomas

Dato : 15-06-02 13:30

Nååå ja...Det kan jo skidt det smut...

Jeg tænkte mere på lyd i biffen.....

C U, Thomas

Fra : Jens A.

Dato : 15-06-02 18:18

> Nååå ja...Det kan jo skidt det smut...
>
> Jeg tænkte mere på lyd i biffen.....
>
> C U, Thomas

Ja nu er "THX" jo heller ikke den bedste forkortelse for "Thanks"...