Mac OS X - jeg kan sgu ikke finde ud af de~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-06-02 21:30

Jeg har lånt en Titanium, men efter 45 minutter er det ikke lykkedes mig
at få den til at gå på nettet.

TCP/IP står rigtigt, men når man åbner IE, så sker der ikke en skid. Jeg
har genstartet den et par gange. Nada.

Hvordan finder jeg i øvrigt de øvrige Mac'er på mit netværk ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 13-06-02 21:40

> [...]
> at få den til at gå på nettet.
>
> TCP/IP står rigtigt, men når man åbner IE, så sker der ikke en skid. Jeg

genstart behøves ikke :)
men er du sikker på at subnet osv. er det samme som de andre..

> Hvordan finder jeg i øvrigt de øvrige Mac'er på mit netværk ?
når du er i Finder går du i "go" menu'en og trykker på sidste punkt:
"connect to server.." (æble + k)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-06-02 22:06

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> TCP/IP står rigtigt, men når man åbner IE, så sker der ikke en
> skid. Jeg har genstartet den et par gange. Nada.

Er du siker på at tcp/ip står rigigt?

> Hvordan finder jeg i øvrigt de øvrige Mac'er på mit netværk ?

Ælbe + k (for konnetct). Svarer lidt til vælger i det gamle MacOS.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-06-02 12:36

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Er du siker på at tcp/ip står rigigt?

Ja nu har jeg insttillet dem manuelt og det virker stadigvæk ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-06-02 22:21

> [...]

> at få den til at gå på nettet.
>
> TCP/IP står rigtigt, men når man åbner IE, så sker der ikke en skid. Jeg

Dvs du angiver det manuelt?

Hvad siger "Systemindstillinger -> Netværk" om din TCP/IP? Har du sat det på det interne ethernet, og ikke en af de andre?

Kig i Applications->Utilities og start Terminal.app. Skriv "ifconfig
-a", og se hvad der står under "en0". Kig specielt på "media" linien
- den siger om der er forbindelse på kablet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-06-02 12:36

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Dvs du angiver det manuelt?

Ja.

> Hvad siger "Systemindstillinger -> Netværk" om din TCP/IP? Har du sat det
> på det interne ethernet, og ikke en af de andre?

Den står på automatic

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-06-02 16:17

> Ja.

> Den står på automatic

Du glemte vist den her. Den er faktisk vigtig :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 13-06-02 22:26

> [...]
> at få den til at gå på nettet.
>
> TCP/IP står rigtigt, men når man åbner IE, så sker der ikke en skid. Jeg

Er du sikker på at den står på "Using DHCP" og ikke "Manually using
DHCP" Tror nok den stod på det sidste, da du stak af med den :) som
10.0.0.3 og det kan være at du har en anden mac med den adr.....?

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-06-02 13:46

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> Er du sikker på at den står på "Using DHCP" og ikke "Manually using
> DHCP" Tror nok den stod på det sidste, da du stak af med den :) som
> 10.0.0.3 og det kan være at du har en anden mac med den adr.....?

Nu virker det.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/