Program til backup/kopiering søges.
Fra : Ivar

Dato : 13-06-02 20:24

Jeg søger et win2000 backup-program der blot kopierer filer uden at
komprimere. Backupen skal altså blot være en kopi med den originale
filstrutur. Copy kan ikke bruges, da den blot opgiver hvis den støder
på defekte filer. Der skal automatisk udskrives en log.

Det er til mine forsøg med USB2.0 harddiske som backup.

Ivar

Fra : mengo

Dato : 13-06-02 20:33

kan du ikke bruge Ntbackup som er standard under win2000 ??? jeg ved dog
ikke om den virker til USB

Fra : Ivar

Dato : 14-06-02 16:58

mengo skrev:
> kan du ikke bruge Ntbackup som er standard under win2000 ??? jeg ved dog
> ikke om den virker til USB

Jo, den virker fint til USB, men den lavet til sekventielle drev, dvs den gemmer
alt i en stort bkf-fil. Jeg ønsker at filerne ligger enkeltvis på backup-drevet.

Ivar

Fra : Anders Lund

Dato : 14-06-02 06:04

Ivar wrote:
> [...]
> filstrutur. Copy kan ikke bruges, da den blot opgiver hvis den støder
> på defekte filer. Der skal automatisk udskrives en log.

xcopy d:\*.* e:\ /s/e/y > c:\backup.log

tilføj evt. /d for kun at kopiere nye filer og/eller /v for at verificere at
de kopieret filer er kopieret.
Læs om andre funktioner med xcopy /?

Overstående vil kopiere alle filer fra drevet til Erevet og lave en
log fil på Crevet.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Eh-Fniller

Dato : 14-06-02 08:51

Hejsa.
Findes Der så ikke en kommando i samme stil men med dato udvælgelse?
Altså på den måde at dato'en vælger sin egen mappe, altså som dag valgt.
Så at der opstår 31 mapper.
mvhFniller

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-06-02 15:33

> Findes Der så ikke en kommando i samme stil men med dato udvælgelse?
> Altså på den måde at dato'en vælger sin egen mappe, altså som dag valgt.
> Så at der opstår 31 mapper.
> mvhFniller

Du kan kombinere det med Windows Script Host.

Fil: backup.vbs
'----------------
Option Explicit

Dim Fso, oShell
Dim copyFolder, backupFolder, newFolder

copyFolder = "D:\"
backupFolder = "C:\BACKUP\"
newFolder = Now()

Set Fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Fso.CreateFolder(backupFolder & newFolder)
Set Fso = Nothing

Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.Run("xcopy d:\*.* " & backupFolder & newFolder & " /s /e /y > " &
backupFolder & newFolder & ".log")
Set oShell = Nothing
'----------------

Filen køres med
cscript backup.vbs

Har ikke testet, men det burde virke.

Værdien af copyFolder ændrer du til det drev/bibliotek der skal tages backup
af.
Værdien af backupFolder ændrer du til det sted, backuppen skal overføres
til.
newFolder = Now() bliver automatisk til den nuværende dato og tid. eks.
14-06-2002 16:32:04.

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-06-02 23:56

Hej "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk>

>Fil: backup.vbs

Ja, jeg lærer aldrig at holde af vbscript. Fy for pokker hvor jeg
synes det er grimt ..

>newFolder = Now() bliver automatisk til den nuværende dato og tid. eks.
>14-06-2002 16:32:04.

Jeg læste som at det kun var "dagen" således at hver backup har en
retention på 1 måned.

for /f "tokens=2 delims=- " %%f in ('date /t') do (
xxcopy blabla)

http://www.xxcopy.com/xxcopy01.htm

Bemærk options som incremental backup og kloning.

HTH,

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ivar

Dato : 14-06-02 16:55

Anders Lund skrev:

> xcopy d:\*.* e:\ /s/e/y > c:\backup.log

Jeg vil ikke bruge xcopy til at lave sikkerhedskopier.
Jeg har brændt fingrene. Hvis den støder på en defekt fil eller
fil den ikke kan få tilgang til, stopper kopieringen. Dvs. ikke blot
den blokerede fil men resten af filerne bliver ikke kopieret.
En log med flere tusinde filnavne er umulig at overskue.

I skal passe MEGET på hvis I bruger xcopy.

Ivar

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-02 23:10

On Fri, 14 Jun 2002 17:55:17 +0200, "Ivar"
<did@[nozpam]oncable.dk> wrote:

> Jeg vil ikke bruge xcopy til at lave sikkerhedskopier.
> Jeg har brændt fingrene. Hvis den støder på en defekt fil eller
> fil den ikke kan få tilgang til, stopper kopieringen.

"/C". 'Nuff said.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ivar

Dato : 17-06-02 16:52

Asbjorn Hojmark skrev:

> "/C". 'Nuff said.

xcopy stopper hvis der opstå en shareings fejl, også med /C.
xcopy kan ikke bruges til backup.

Ivar

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-06-02 17:37

Hej "Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk>

>xcopy stopper hvis der opstå en shareings fejl, også med /C.
>xcopy kan ikke bruges til backup.

Det virker på Win2k er min erfaring. Men derudover giver jeg dig ret i
at xcopy ikke er verdens bedste måde at lave backup på.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ivar

Dato : 17-06-02 21:04

Lars Kim Lund skrev:

> Det virker på Win2k er min erfaring. Men derudover giver jeg dig ret i
> at xcopy ikke er verdens bedste måde at lave backup på.

Det er min erfaring, at det ikke virker på Win2000.
Om det er dig der har været heldig, eller mig der har været uheldig,
ved jeg ikke, men jeg har ikke tillid til det.

Jeg ville pokkers gerne finde et program, der kunne kopiere og
spytte en log ud på 1 side på en printer. De programmer jeg
har testet forventer en bånd-station, og pakker alt i en fil.

Jeg har købt nogle 120GB USB2.0 harddiske, som jeg forventer
at kunne bruge til backup. De er standard formateret med FAT32
der ikke acceptere filer større end 4GB (eller det er måske win2k
der ikke vil), så jeg kan ikke rigtigt bruge de programmer der
generer en samlet fil. For fast recovery ville det også være smart
om jeg kunne beholde den normale fil-struktur.

Ivar

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-06-02 22:00

Hej "Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk>

>Det er min erfaring, at det ikke virker på Win2000.
>Om det er dig der har været heldig, eller mig der har været uheldig,
>ved jeg ikke, men jeg har ikke tillid til det.

C:\Profiles\Lars>xcopy /h/c/y *.* c:\temp\
C:ntuser.dat.LOG
Sharing violation
C:ntuser.dat.ref.LOG
C:ntuser.dat
Sharing violation
C:ntuser.ini
2 File(s) copied

xxcopy er din ven.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-06-02 20:54

On Mon, 17 Jun 2002 17:51:37 +0200, "Ivar"
<did@[nozpam]oncable.dk> wrote:

> xcopy stopper hvis der opstå en shareings fejl, også med /C.

Hmm, ikke for mig.

> xcopy kan ikke bruges til backup.

Jeg bruger det. Det virker fint for det det nu engang er.

Hvis man har behov for at lave hurtig backup af data til en fil-
server er det fremragende. Hvis man har behov for at lave backup
af live Exchange- og Oracle-servere, så er det ikke særlig frem-
ragende.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-06-02 21:01

Ivar wrote:
> [...]
> på defekte filer. Der skal automatisk udskrives en log.
>
> Det er til mine forsøg med USB2.0 harddiske som backup.

Jeg bruger følgende program med stor tilfredshed.
http://www.ne.jp/asahi/cool/kish/

Det kan programmeres på alle mulige leder og kanter.
Jeg fandt det på www.shareware.com Prøv at søg på synchronizer,

--

Lars Hansen, Køge
Icq: 1094 2591

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-06-02 21:17

Ivar wrote:
> [...]
> filstrutur. Copy kan ikke bruges, da den blot opgiver hvis den støder
> på defekte filer. Der skal automatisk udskrives en log.

Føglende kan anbefaldes, da den er meget hurtig,
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm dog kan jeg ikke se den
har de logfunktioner du leder efter.

Min kone bruger kopikontrol, og det virker fint.

Personligt bruger jeg de utils der følger med cygwin, se www.cygwin.org

Og så et shell program som nedestående,

dst="\\\\bigfoot\\data\\backup\\wmdata\\"
date=`date +"%Y%m%d"`
dstpath=${dst}${date}
mkdir ${dstpath}

echo d download
tar cvf ${dstpath}\\d-download.tar d:\\download

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-06-02 22:03

Hej "Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net>

>Personligt bruger jeg de utils der følger med cygwin, se www.cygwin.org

http://unxutils.sourceforge.net/

er IMO bedre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-06-02 08:15

Lars Kim Lund wrote:
> http://unxutils.sourceforge.net/
>
> er IMO bedre.

Hvad gør den bedre?

Har den fx en X11 server, der virker?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-06-02 16:05

Hej "Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net>

>Hvad gør den bedre?

Den bruger kun native microsoft c, hvilket betyder at eneste krav for
at fungere er msvcrt (som alle har i forvejen).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/