arveafgift
Fra : Champdk

Dato : 13-06-02 19:43

Jeg vil gerne vide, hvor stort fribeløbet er ved en arv, dvs. det beløb som
man ikke skal betale arveafgift af?

Jeg har både hørt et tal omkring 216.000 og et på 400.000 kr. som fribeløb.

På forhnd tak!

--
Med Venlig Hilsen
Champdk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 13-06-02 20:51

"Champdk" skrev:

> Jeg vil gerne vide, hvor stort fribeløbet er ved en arv, dvs. det beløb
som
> man ikke skal betale arveafgift af?

I 2002 er grænsen 216.900 kr.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Champdk

Dato : 14-06-02 07:17

Vil det sige at det altid er 216.900,- eller kan det være 400.000,-

--
Med Venlig Hilsen
Sune Schrøder Jensen

E-Mail: Champdk@mail1.stofanet.dk
Tlf.: 75 54 25 26 eller
51947552

Fra : Pgr

Dato : 14-06-02 13:06

Champdk skrev i en meddelelse
> Vil det sige at det altid er 216.900,- eller kan det være 400.000,-

Klip

Det kommer an på, om det som Erik G. Christensen skriver er et tidligere
uskiftet bo eller ej. Hvis f.eks. en ægtefælle dør, og den længstlevende
hensidder i uskiftet bo til sin død. Så vil der reelt være tale om to boer
der skal skiftes, hvorfor man så får to gange bundfradraget. Bundfradraget
kan derfor maksimalt blive 2 x 216.900 = 433.800 kr.

Mvh.
Karina

Fra : Champdk

Dato : 14-06-02 16:03

Tak for svaret!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-06-02 20:43

Champdk wrote:

> Jeg vil gerne vide, hvor stort fribeløbet er ved en arv, dvs. det beløb som
> man ikke skal betale arveafgift af?

Tidligere uskiftet bo eller ?

Vælg selv efter dine beløbsangivelser..

--