Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
V: Millennium G550 Dual-DVI + RGB Bulk
Fra : Unen

Dato : 13-06-02 19:15

Hej!

Jeg skal til at købe et nyt grafiskkort, og ville høre jeres anbefalinger.

Jeg har følgende kriterier:
DVI-udgang (pga. fladskærm)
TV-Out (God kvalitet)
Prisklasse: ca. 1.000 kr.

Jeg har selv fundet frem til "Matrox - Millennium G550 Dual-DVI + RGB", men
er det muligt at "game" på dette. ("game" = Counter-strike, Age of empires,
Quake 3 i 800*600/1024*768). Game/3D har mindre prioritet, men er der muligt
med dette kort.

På forhånd tak for anbefalingen :0)

/Sune

Fra : sune vuorela

Dato : 13-06-02 20:29

On Thu, 13 Jun 2002 20:14:46 +0200, "Unen"
<***REMOVE***duper@post.tele.dk> wrote:

>Jeg har selv fundet frem til "Matrox - Millennium G550 Dual-DVI + RGB", men
>er det muligt at "game" på dette. ("game" = Counter-strike,'

jeg hjar spillet counterstrike 2 gange med mit - og det vrkede vist
fint. spilet var kedeligt så det droppede jeg igen0

> Age of empires,

stiller vist ikke de helt store krav til 3d-ydelse

>Game/3D har mindre prioritet, men er der muligt
>med dette kort.

ja jeg kan i hvert fald godt lide det. kender dog ikke
tv-out-funktionen, da jeg bruger 2 skærme til at arbejde på - og dem
kan jeg ikke se forskel på.

--
Sune

Fra : JRS

Dato : 13-06-02 22:17

"Unen" <***REMOVE***duper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
empires,
> Quake 3 i 800*600/1024*768). Game/3D har mindre prioritet, men er der

Kortet har som altid en god tv-out kvalitet (det er jo matrox, og
driverne er lige at gå til .. Finder selv ud af at maximere film på tv-et og
kører kun tv-out når der er brug for det .. Ikke ligesom nvidia kort, hvor
du enten kører tv-out eller ikke ..
Kender ikke G550's ydelse i 3D, men med G400 kører jeg CS i 1024x768 med en
fps på omkring de 40 .. Har dog hørt nogle onde rygter om at G550 ikke
skulle have bedre ydelse i 3D, måske ligefrem ringere ..
Du kan nok regne med en 3D ydelse som et TNT2 , eller gf2mx200 ... (men den
har jo heller ikke mange kræfter)

MVH
JRS

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-06-02 04:01

> [...]

> Counter-strike, Age of empires, Quake 3 i 800*600/1024*768).
> Game/3D har mindre prioritet, men er der muligt med dette kort.

Muligt, ja. Men forvent ikke de helt vilde FPS. Jeg har et G550, og
Dungeon Siege er kun lige nøjagtigt spilbart.

Du skal vælge G550 fordi du værdsætter den formidable 2D kvalitet i
store opløsninger, den overlegne 2 skærmsfunktion, eller TV out der
bare virker.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Unen

Dato : 14-06-02 08:19

Takker mange gange for jeres råd/erfaringer :0)