Glansbilledfilm om tyrkerstenalder og udre~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-02 18:37

Glansbilledfilm om tyrkerstenalder og udrejselyst "Omfavn mig måne"

HC Andersen og Goethe forgudede italiener-naturligheden og Henning
Nordbrandt, Elisabeth Rygaard og andre lærde danskere forguder de tyrkiske
landsbyer - hvorfra der er kommet flere muhamedanere til Danmark end fra
andre ulandsregioner.

Nordbrandt har skrevet klogt og detaljerigt i JP om muhamedanismens karakter
af massepsykose og lighed med nazismen, men er på statsstøtte så han har
hjulpet sin veninde med at lave den ny skatteyderfinansierede, dyre og meget
smukke men småkedsommelige spillefilm.

De ædle vilde, men fattige landsbyboere har interne problemer. Strid
bedstefar, lidt fundamentalistisk sexsnerperi og lidt religiøst hykleri er
den ubetydelige skyggeside ved naturmenneskernes enkle smukke liv.

En rejser til Danmark og kommer gavebelæsset hjem som fortidens rige onkel
fra Amerika.

Da vi skal forstå og integrere de rotteeksplosivt voksende fremmede, er
glansbilledfilmen meget god at få forstand af - kulturkløften er enorm, men
polarisering er jo ikke løsningen.

Den sære titel knytter sig til lokal-slagermusik som den sympatiske søn vil
lære sig, trods sin fars ønske om at han skal lære nyttig teknik.

Når fundamentalistiske studerende i Ankara og Istanbul demonstrerer imod USA
og andre hadede Islam-fjender, så er det især ingeniørstuderende - som dem
der uddannedes i Hamburg i at flyve passagerfly og brugte det terroristisk
11.09.01.

Men de ligner Morten Korck-danskeren på en prik, når den enorme nations
topskuespillere fotograferes med den rette belysning

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Mogens

Dato : 13-06-02 18:58

Få dig dog et liv

Fra : Erik

Dato : 13-06-02 18:59

And this years skizo award goes to:

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-06-02 19:05

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Glansbilledfilm om tyrkerstenalder og udrejselyst "Omfavn mig måne"

Jeg ved ikke helt hvad der tales om, men synes næsten det er sjovt

Peter

Fra : Mogens

Dato : 13-06-02 20:33

On Thu, 13 Jun 2002 20:04:54 +0200, "Peter Tønnesen"
<dali909@direkte.org> wrote:

>Jeg ved ikke helt hvad der tales om, men synes næsten det er sjovt

Jeg ved det heller ikke, men jeg synes nu nærmest at det er uhyggeligt
at den salgs galninge får lov til at gå frit omkring i samfundet.

Fra : Peet

Dato : 14-06-02 11:55

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det heller ikke, men jeg synes nu nærmest at det er uhyggeligt
> at den salgs galninge får lov til at gå frit omkring i samfundet.

Njoe, måske, så længe han ikke er til fare for sig selv og andre, så kan han
vel ikke blive smidt i spændetrøjen...eller hvad

Anyway, jeg synes ikke at det er NÆSTEN sjovt, det ER sjovt. Han får da
ihvertfalde min opmærksomhed LOL. news:dk.kultur.film er jo ikke ligefrem
den eneste gruppe han skriver i, de andre indlæg i de andre grupper er ikke
just mindre "interessante"...

Hvor satan får han det fra?

*Trykker grinene ved mig selv på send knappen*

Peter

Fra : AJC

Dato : 13-06-02 19:14

LOL?

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 14-06-02 07:59

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message news:2L4O8.34609$N46.1503542@news010.worldonline.dk...

SNIP

> De ædle vilde, men fattige landsbyboere har interne problemer. Strid
> bedstefar, lidt fundamentalistisk sexsnerperi og lidt religiøst hykleri er
> den ubetydelige skyggeside ved naturmenneskernes enkle smukke liv.

Hvorimod danskernes og europæernes egen fortid kun er præget af gode og sunde idealer???

> [...]
> der uddannedes i Hamburg i at flyve passagerfly og brugte det terroristisk

Tyrkiet var vist ikke storleverandør af de terrorister som var igang den 11/9...

> Men de ligner Morten Korck-danskeren på en prik, når den enorme nations
> topskuespillere fotograferes med den rette belysning

Ja uha, det er jo folkeforførelse på et højt plan, for film plejer jo aldrig at lyve?

Det er sørgerligt hvordan folk kan prøve at skjule ignorance ved at bruge at par tilslørede sætninger.
Bo Warming, tag dig dog sammen. Tjek de reelle facts og lad være med at bygge dine meninger på en forvirret mentors
udsagn.

Anders Hyltoft