Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Ezonics i330?
Fra : Jesper Holtz

Dato : 13-06-02 16:47

Jeg har læst en anmeldelse om Ezonics digitale kamera på:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=958

Er der nogle af jer der har "real-life" erfaringer med kameraet?
Det virker jo meget lovende med 3,3 Mega Pixel, er det værd at invistere
2000 kr i?

Venlig hilsen
Jesper

Fra : John

Dato : 13-06-02 18:35

"Jesper Holtz" <huset@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle af jer der har "real-life" erfaringer med kameraet?
> Det virker jo meget lovende med 3,3 Mega Pixel, er det værd at invistere

Der står, at der kun er 2x digital zoom, altså ingen optisk...det tror jeg
du bliver ked af.
Der bør vel være 2x optisk zoom ( svarer ca til en 28-80 zoom på et alm
kamera). Digital zoom er intet værd.

Og så lige en enkelt bemærkning til billedet af bundkortet som påståes
"knivskarpt"?! Det er pivUskarpt...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Jesper Holtz

Dato : 13-06-02 19:43

> [...]
> kamera). Digital zoom er intet værd.
>
> Og så lige en enkelt bemærkning til billedet af bundkortet som påståes

Ja, det havde jeg ikke lige set. Men det må siges at det er meget uskarpt.
Men da jeg ikke skal bruge kameraet til professionelt brug, men fortrinvis
til rejsebilleder og andet hverdagsbrug, er jeg ikke afhængig af et
fuldstændigt skivskarpt billede.
Det primære er, at jeg kan have det i lommen, og måske optage et par
videosekvenser, når jeg er ude og rejse.
Mit budget ligger på 2000-3000 kr.. Nogen forslag?

Jesper

Fra : Ally

Dato : 13-06-02 21:22

> Og så lige en enkelt bemærkning til billedet af bundkortet som påståes
> "knivskarpt"?! Det er pivUskarpt...

Personligt er jeg da dybt uenig med ham, der har "anmeldt" kameraet. Okay,
jeg har ikke arbejdet med kameraet, og prisen er da også utroligt lav, men
at kalde de billeder for "flot" kvalitet er efter min mening en
overdrivelse, der vil noget. Billederne er håbløst uskarpe. Efter min mening
en meget usaglig "anmeldelse". Under billedet af chipsættet står der: "...
Knivskarpt billede". Øh... trænger han til briller? Billedet er da et af de
mest uskarpe, jeg har set længe!

Jeg ville personligt hellere satse på et billede af et anerkendt mærke i
samme prisklasse. Det betyder, at der nok må gives afkald på antal pixels,
men når det der Ezonics alligevel ikke tager skarpe billeder, så er det jo
ligegyldigt. Derudover har flere modeller i prisklassen optisk zoom.

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Hagman

Dato : 16-06-02 19:01

Jeg er MEGET glad for mit Ezonics i330-digital kamera.
Det er alle pengene værd, og mere til.

Med venlig hilsen,
Hagman.