Tuning af Zusuki Estilete
Fra : Who are you?!!!

Dato : 13-06-02 16:05

Hej Gruppe.

Jeg har investeret i en Suzuki Estilete (30 km/t)
Den kører fejlfrit, meeen..... 30 km/t... Det er sgu lidt kedeligt...

Jeg har tidligere spurgt i gruppen, om det kunne skade at pille ved
maskinen, selvom den ikke har kørt 1000 km endnu...
Mange svarede, at det skadede ikke, men forhandleren ville bare holde på
en...

Så er det så jeg tænkte...

Er det muligt, at ændre/påsætte noget på scooteren, så den får mere fart,
uden at optrækket bliver dårligere, og at det senere hen er muligt at
påsætte tingen igen, når du skal til servicecheck??

Jeg er godt klar over, at jeg er krævende, men håber på god hjælp fra alle
her i gruppen...

På forhånd tak

Who are you?

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-06-02 13:16

Fjern nu bare den skive og blindrøret. De eftersyn kan du ikke bruge til en
skid, de tjekker bare dit tændrør og andre småting som enhver kan finde ud
af...

Men hvis du absolut vil have den lovlig når den skal til eftersyn, så kan du
jo bare fjerne skiven nu og så sætte den i igen til den tid...

Men hvis jeg var dig ville jeg skide på eftersynene og købe noget tun :D

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Robert Petersen

Dato : 14-06-02 15:58

jeg er selv den lykkelige ejer af en Suzuki Estilete dog en 45, og har
fjernet begrænsningerne, altså skiven, blindtarmsrøret samt det indvendige
blændrør som sidder ved indgangen til selve potten.
Den kører omkring 65 km/t dog kun 60 i modvind og ca. 75 i medvind, og jeg
er altså en voksen bamse på 105 kg...

Så fjern begræsningerne, og brug kun tun hvis du ikke kan nøjes med de ca 65
km/timen..

Optrækket med 7 grams ruller er perfekt til mig, og benzin økonomien er
rimelig med ca. 25/28 km literen.

SÅ væk med skidtet, og du bliver glad for dyret *S*

Robert