"disabling" af et JPanel
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 13-06-02 15:49

Jeg har et JPanel, som bl.a. indeholder en knap,
en JLabel, m.m. Er det muligt at "disable" hele
panelet med indhold uden at skulle gøre dette på
hver eneste af componenterne i panelet.
Jeg har prøvet med setEnabled(false), men det virker ikke.

Er der nogen, der har en ide.

Mvh
Martin Møller Bæk

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 13-06-02 17:01

Martin Møller Bæk wrote:
> [...]
> hver eneste af componenterne i panelet.
> Jeg har prøvet med setEnabled(false), men det virker ikke.

Du kan evt. gøre panelet "usynligt" ved:
panel.setVisible(false);

Panelet eksisterer stadig med alle komponenter.
Hvis du vil fjerne panelet helt, kan du skrive:
remove(panel);

/Carsten

Fra : Flemming Mertz

Dato : 13-06-02 20:47

> Jeg har prøvet med setEnabled(false), men det virker ikke.

Du kan vist ikke diable hele skidtet på en gang, men du kan gøre det lidt
lettere end at disable alle de enkelte komponenter et af gangen. Hvis du har
et JPanel, lad os kalde det masterPanel, indeholdende en masse forskelligt
godt, kan du lave:

Component[] tmp = masterPanel.getComponents();
for (int i = 0; i < tmp.length; i++)
{
tmp[i].setEnabled(false);
}

Afhængigt af hvor mange elementer du har i det panel, kan denne måde være
noget nemmere..

Håber det hjælper.

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 13-06-02 21:32

Flemming Mertz wrote:

> Component[] tmp = masterPanel.getComponents();
> for (int i = 0; i < tmp.length; i++)
> {
> tmp[i].setEnabled(false);
> }