Ja man ved ikke om man skal grine eller gr~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-06-02 15:46

Jeg har idag modtaget en mail fra en veninde. Den virker seriøs, men
linket er rystende. Det handler om katte, som bedøves og proppes på
flasker, så de formes efter flaskens facon......... Jamen hvad helvede
er det for noget ?!

Hvad har det nu med Mac at gøre - tja de bruger også en Cube til
formålet.

Det er ikke for sarte nerver:

http://www.bonsaikitten.com/g4.html

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-06-02 16:06

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> linket er rystende. Det handler om katte, som bedøves og proppes på
> flasker, så de formes efter flaskens facon......... Jamen hvad

Det er da fantastisk. Lidt i stil med at samle modelfly.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Simon T

Dato : 13-06-02 16:48

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Det er da fantastisk. Lidt i stil med at samle modelfly.
>
> -j

Jeg tror det fedeste ved siden er at selv FBI tog den seriøst:

http://www.wired.com/news/politics/0,1283,41733,00.html

Med venlig hilsen

Simon T <- Der godt kan tage en grov spøg...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-06-02 17:11

simon@REMOVEsamfundsnasser.dk (Simon T) writes:

> Jeg tror det fedeste ved siden er at selv FBI tog den seriøst:

fniis...

.... og forleden modtog jeg en mail med opfordring til at deltage i en
underskriftindsamling mod bonzai-trylleri med katte.

-j

Fra : Simon T

Dato : 13-06-02 18:08

> [...]

> ... og forleden modtog jeg en mail med opfordring til at deltage i en
> underskriftindsamling mod bonzai-trylleri med katte.

Ja den har jeg også fået et par gange efterhånden. Det er rigtig god
stil, med den der "Vi skal op på 500 underskrifter"...

Simon T

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-06-02 20:43

> [...]

> ... og forleden modtog jeg en mail med opfordring til at deltage i en
> underskriftindsamling mod bonzai-trylleri med katte.

Det er meget pudsigt, at siderne er skrevet med Claris Home Page 3.0. Om
cuben skriver de lidt kryptisk: "The containment vessel will be the
stylish shell of a popular personal computer from a certain litigious
hardware manufacturer. Please note that this use of the computer is not
officially endorsed by the manufacturer, and may void the warranty!"
På billederne er det lille Apple-mærke på Cuben tydeligt blevet
sløret. De gør så meget for at skjule, at det er en Mac, at det bliver
helt tydeligt.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : james

Dato : 13-06-02 22:58

Ta' det nu med ro. Jeg fik også underskrift-indsamlingen og var fuldt med
vrede indtil jeg begyndte at se lidt nærmere på stedet. Det KAN ikke være
seriøs. Læste du om han som vil have komplet sæt sendt med e-mail? ...og
opfordringen om at ikke prøve med baby'en osv. Superglue til at proppe
numsen osv. Det er godt nok dårlig humør, men det er ikke seriøst.

(tror jeg!)

-james

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-06-02 23:53

[klip pjat]

> http://www.bonsaikitten.com/g4.html

ÅRhhh nu igen. Denne gang på dansk. De her vandrehistorier koster
firmaer millioner af kroner hver gang de videresendes. Jeg stoppede
denne på mit arbejde med følgende opskrift:

1 del "Bare rolig, dette er ikke sandt"
10 dele "den næste der forwarder denne kommer til "ekstraordinær
personalesamtale"
2 dele "hvis i skal surfe, så lær da for fanden snopes.com at kende"

Jeezz at man skal lægger mailserver til den slags pjat.

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : Højsholt

Dato : 15-06-02 10:14

Ja, du har ret Thomas, det er ik' sandt, gudskelov!!!
Tjek artiklen på B.T. I dag:

http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=102744

/Højsholt

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-06-02 13:47

H=?ISO-8859-1?B?+A==?=jsholt <dennis@hojsholt.dk> writes:

> Ja, du har ret Thomas, det er ik' sandt, gudskelov!!!
> Tjek artiklen på B.T. I dag:

Godt BT kaster lys over sagen. Man skal ikke tro på at hvad man finder
på nettet.

-j

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-06-02 08:58

> [...]
> er det for noget ?!
>
> Hvad har det nu med Mac at gøre - tja de bruger også en Cube til

Jeg har selvfølgelig straks skilt min Cube ad - hvem ville ikke spilde
en Cube på en Bonzai-kat - og proppet min 10 år gamle kat ned i
plastickassen.

Der er bare et problem! Er der nogen der er bekendt med hvor meget sådan
en kat kan aflevere af ildelugtende efterladenskaber på et døgn?

Og det har idioten fra bonzaikittens jo ikke noget svar på!

Så jeg har hevet min kat ud, rengjort plastickassen og samlet Cuben igen
og mens min kat er gået ud i haven for at genoptage sin daglige
indsamling af fugleunger, kan jeg atter komme på nettet og surfe -
herligt!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-06-02 11:31

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> [...]
> en kat kan aflevere af ildelugtende efterladenskaber på et døgn?
>
> Og det har idioten fra bonzaikittens jo ikke noget svar på!

Det er den typiske reaktion fra wannabe bonsai hobbyister. Hvad mange
ikke opfatter er at at bonsai kræver omhyggelighed, tid og tålmodighed.
Du have vel regnet med lige at flikke en bonsai kat frem til på søndag
når svigermor kommer på besøg! Og så har du jo enda begået en ægte
begynderfejl med at bruge en tudse gammel kat. den ville jo være død
inden du kunne stable den!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-06-02 23:58

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Der er bare et problem! Er der nogen der er bekendt med hvor meget sådan
> en kat kan aflevere af ildelugtende efterladenskaber på et døgn?

Minder mig lidt om, at en bekendt for år tilbage skrev en bog om
storby(problemer) i UK. Han indledte bogen med (frit efter hukommelsen):

A working horse produces seven tons of dung a year ....

Vel er Robert økonom, men han har da sans for forurening og dramatik ...
man ser det for sig: Gader fyldt med hestepærer og millioner af
gråspurve ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-02 09:33

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Vel er Robert økonom, men han har da sans for forurening og dramatik ...
> man ser det for sig: Gader fyldt med hestepærer og millioner af

I gamle dage, da man brugte hestevogne, var der en hær af folk ansat i
storbyerne til at feje op efter hestene. Da bilen blev opfundet, så man
med længsel frem til, at den villle blive mere udbredt, så man slap for
al den forurening(!).
Jeg anede i øvrigt ikke, at du er *så* gammel, at du kan huske,
da man skrev bøger om den slags problemer.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-06-02 00:06

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> I gamle dage, da man brugte hestevogne, var der en hær af folk ansat i
> storbyerne til at feje op efter hestene.

Henrik, hvorfor tror du egentlig at jeg nævnte gråspurvene ...
Det er i Indien, at det er lavkaste arbejde at samle kokasser sammen. De
kan jo også brænde, når de er tørrede, det kan hestepærer ikke!

> Jeg anede i øvrigt ikke, at du er *så* gammel, at du kan huske,
> da man skrev bøger om den slags problemer.

Øv, nu tvinger du mig nærmest til at være ontopic (igen!) Jeg er _ikke_
gammel, jeg er faktisk yngre end din ven Eddy (se anden OT tråd
Men det er da rigtigt, at jeg kan huske de papirdimmere med mange blade
i. Jeg har såmænd osse siddet ved en skrivemaskine og produceret tekster
i lange baner.
Men hvor er det blevet meget nemmere med Mac-computere (de der personal
computere der bruger det helt rigtige styresystem ... jeg tør ikke nævne
versionnummer, så kommer The Spanish inquisition bare ... og "no one
expects the S.I."
Se så lykkedes det alligevel at dreje et Off til et On .... (som det
nok kommer til at lyde i eventyrerne ?) Fra hestepærer til MacOSX ....
øv, nu kom jeg sgu' til det. Nu må jeg hellere gå i seng inden en vis
herre står her i rød kardinalkappe og kaste bål og brand over mit
syndige hovede (og min Mac, som er en af de nyere - ja, denne her altså.
På det andet bord står der en (trofast og velfungerende) 'oldsag', så
måske slipper jeg nådigt

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen