så skal du og dit hus blive frelst!
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-06-02 14:34

ApG 16 v 31 De svarede: »Tro på Herren Jesus, så skal du og dit hus blive
frelst.«

Gælder det Guds løfte også for den fraskildte Kvinde der er flyttet i en
lejlighed med børnene, for Gud ser jo ægteskabet som èt kød (en person),
hvis manden i huset bliver frelst og giver sit liv til Herren, frelser Gud
så også kvinden og børnene på grund af sit løfte??
--
Erik L

God brings changes, but He never changes Himself.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 13-06-02 14:41

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> ApG 16 v 31 De svarede: »Tro på Herren Jesus, så skal du og dit hus blive
> frelst.«

Børnene bliver frelst på grund af forældrenes tro mener jeg, hvis de er så
små at de ikke selv kan tage stilling.
Frelsen er en personlig sag mellem Gud og den enkelte menneske. Kvinden
bliver frelst på grund af sin tro på Jesus som Guds søn . Manden bliver
frelst på grund af sin tro på Jesus som Gud søn. ingen andres tro kan
frelse. Jeg må svare nej til dit spørgsmål.

--
Med kærlighilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-06-02 15:14

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:aea7du$5v7$1@sunsite.dk...

> [...]
> frelst på grund af sin tro på Jesus som Gud søn. ingen andres tro kan
> frelse. Jeg må svare nej til dit spørgsmål.

Jeg er ikke helt med; du mener ikke det ægteskab som Gud har velsignet i
Kirken og som manden/kvinden har splittet, ikke høre hjemme i Guds løfte om
frelse til Mandens hus, hvis han giver sit liv til Herren. Guds frelse
løftet gælder kun for manden, børnene og ikke for mandens hustru fordi de er
skildte??

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 13-06-02 15:21

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
> meddelelse news:aea7du$5v7$1@sunsite.dk...

Frelsen er en personlig sag med Gud.
Når der menes at helle huset skal blive frelst er det Guds løfte om at Gud
også vil kalde til omvendelse og frelse for resten af husstanden.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-06-02 15:31

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:aea9nj$o8l$1@sunsite.dk...

> [...]
> Når der menes at helle huset skal blive frelst er det Guds løfte om at Gud
> også vil kalde til omvendelse og frelse for resten af husstanden.

Altså også den fraskildte Kone??

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 13-06-02 21:08

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
> meddelelse news:aea9nj$o8l$1@sunsite.dk...

> meddelelse

Bingo
Ja det er også for dig , mig og hvem det end måtte læse dette.
der er kun en vej til frelse Jesu Guds søn.
beklager, alle andre veje er fra djævlen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-06-02 22:15

--
Erik L

Helvede har ingen brændtrappe!

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:aeau3g$m99

> Bingo
> Ja det er også for dig , mig og hvem det end måtte læse dette.
> der er kun en vej til frelse Jesu Guds søn.
> beklager, alle andre veje er fra djævlen.

Jeg kan simpel ikke lade være Kære børge,

Men skulle Moses Hansens første kone så ikke være blevet frelst på grund af
at MH har givet sit liv til Herren??