brugt voodoo 5
Fra : diztort

Dato : 13-06-02 13:15

er det billigt for 700 kr... og er det godt ?

Fra : LA2

Dato : 13-06-02 13:57

"diztort" <diztort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er det billigt for 700 kr... og er det godt ?

Det kommer an på hvad du skal bruge det til. Hvis du skal brug det til spil
så er det et dårligt køb!
Køb da hellere et GeForce 3 Ti200, kan fås fra nyt til lige omkring 1000kr!
LA2

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-06-02 13:39

diztort wrote:

> er det billigt for 700 kr... og er det godt ?

Jeg vil kun anbefale kendere at købe et Voodoo kort uanset pris.

Firmaet der lavede kortet er dødt og nye drivere kommer kun når
entusiaterne laver nogen, så det er ikke ligefrem det letteste at havde
med at gøre.

Siden du er i tvivl vil jeg anbefale dig at holde fingrene væk.

Mvh

Bruno

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 13-06-02 14:57

100% enig!

Fra : diztort

Dato : 13-06-02 21:45

nåh.. jeg troede det var godt...

Fra : Wizeguy

Dato : 14-06-02 11:46

"diztort" <diztort@hotmail.com> wrote in message
> nåh.. jeg troede det var godt...

Det er kun et godt køb, hvis du er ved at samle en "museumsmaskine" som skal
køre de gamle 3Dfx Glide spil optimalt. Hastighedsmæssigt svarer et Voodoo5
5500 ca. til et GeForce DDR, som efter nutidens standard er et langsomt
kort. Sats i stedet på et GeForce3 Ti200 som det bliver foreslået af de
andre i tråden.
Anders

Fra : diztort

Dato : 15-06-02 08:22

jeg kender da en der har et voodoo 5... det kører da meget godt

Fra : Thomas

Dato : 15-06-02 08:55

> jeg kender da en der har et voodoo 5... det kører da meget godt

Det er også et godt kort, har selv et liggende på hylden et sted. Det blev
skiftet ud med et ATI Radeon8500 for at følge med tiden.

Problemet er at tiden er løbet fra det, 3DFX som lavede voodoo kortene
eksisterer ikke mere, så det skal næsten være pga. nostalgien at man køber
et Voodoo5 kort (det var derfor jeg købte det , det er det sidste kort
3DFX lavede og det største (i fysiske mål) grafikkort jeg har haft gennem
tiden

Selvom det piner mig at sige det, så er et geforce3 nok et bedre køb hvis du
skal bruge det til at spille på.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - på vej i ny version
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : diztort

Dato : 15-06-02 11:53

ja men det er jo lige en pæn del dyrere....rite ?

Fra : Thomas

Dato : 16-06-02 08:24

> ja men det er jo lige en pæn del dyrere....rite ?

Kommer an på hvordan man ser på det. På edbpriser.dk kan du få et spritnyt
kort til 1.079 for en GeForce3 ti200 fra Abit. Det vil give en noget bedre
ydelse i spil, men som med alle andre grafikkort er det jo en stakket first,
for der kommer hele tiden noget nyt og bedre (og dyrere

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - på vej i ny udgave ...