Andet multimedie
bentjuul 3670
Screendump fra RM-fil mislykkes
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-06-02 13:21

Jeg har downloaded en udsendelse fra Internettet som nu er gemt som en
RM-fil, der kan afspilles af RealPlayer. Jeg ønsker et stillbillede et givet
sted i udsendelsen, men når jeg trykker på Print-Screen, ja så bliver
indholdet bare sort. Det samme gælder hvis jeg bruger capture med Paint Shop
Pro. Kan man ikke på en eller anden måde fange et øjebliksbillede fra en
RM-fil?

mvh

Lars

Fra : Esben

Dato : 13-06-02 12:27

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> skrev i en meddelelse news:3d088e03$1@news.carlbro.dk...
> [...]
> Pro. Kan man ikke på en eller anden måde fange et øjebliksbillede fra en

Prøv med programmet HyperSnap DX. Jeg har ikke prøvet med RM (=Rotten Media?), men det virker fint med windows mediaplayer, openGL
og D3D.

--
Esben

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-06-02 14:18

> Prøv med programmet HyperSnap DX.

Udemærket idé. Programmet vil jeg sikkert få brug for med tiden - tak for
det. Desværre løste det ikke problemet, men det gjorde Aphex's løsning.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-02 12:54

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg bruger capture med Paint Shop Pro. Kan man ikke på en eller
> anden måde fange et øjebliksbillede fra en RM-fil?

View -> Preferences -> Performance -> Slå "Use Optimized Video Display"
fra. Derved kan du fint snuppe et billede af videoen.

--
Aphex

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-06-02 14:18

> View -> Preferences -> Performance -> Slå "Use Optimized Video Display"
> fra. Derved kan du fint snuppe et billede af videoen.

Det er da lige hvad jeg kan - tak for løsningen!

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-02 13:34

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote in message news:3d089b4a$1@news.carlbro.dk...

> Det er da lige hvad jeg kan - tak for løsningen!

Velbekomme.

Dit ur er forresten en times tid foran os andre! :)

--
Aphex

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-06-02 15:02

> Dit ur er forresten en times tid foran os andre! :)

Jeg er bange for at det er et generelt serverproblem i mange firmaer. Jeg
har slet ikke adgang til at rette denne systemtid her hos os. På min PC er
klokken 15:02, og det er det tidspunkt jeg sender denne mail på.

Beklager

Lars