IT = Indbringende Tumper?
Fra : N.N.

Dato : 13-06-02 11:13

Er der ikke nogle "businezz-hajer" der kan forklare mig, hvorfor der
ikke høres højlydt brokkeri i medierne - eller denne NG - over følgende
kurser fra i fredags:

Kurs
Alm. Brand IT - 38,70
BankInvest IT - 27,51
BankInvest Telemedia - 28,02
BG Invest IT - 33,68
Danske Invest Internet - 21,27
Danske Invest IT-infrastruktur - 12,73
Danske Invest Teknologi - 42,08
Egns Invest Global IT - 42,50
Jyske Invest - 33,42
Lån&Spar Teknologi - 34,40
Nordea Invest e-Business - 22,93
Nordea Invest IT - 24,60
Midt Invest Teknologi - 32,50
SEB Invest Internet - 12,05
Syd Invest - IT 11,94
Syd Invest - e-Business - 14,44

Det samlede tab er over kr. 8.405 mill., eller ca. kr. 13.000 i gennemsnit
til hver af investorerne der investerer i investeringsforeninger. Det er et
*ufatteligt* stort beløb. Der må da være nogle der er misfornøjede eller
direkte sure?
(Hafnia investorerne forkommer næsten pylrede til sammenligning. De tabte
trods alt kun 2 mia. Eller 2M investorerne der åbenbart pt. har tabt 1,3
mia. på 2 år.)

Jeg mener - efter den omgang, vil du så købe en brugt bil af din
bankrådgiver?

I disse eksamenstider er der vel nogle toptunede "Rottweiler-handelsmænd"
(m/k), fx fra Handelshøjskolerne, der kan give et kvalificeret svar. For
hvem har det egentligt sjovt for de 8½ milliard lige nu. Det kunne jeg godt
lide at vide. For pengene jo ikke brændt - i bogstavligste forstand!

Så hvor er festen?

Med forundret hilsen

N.N.

PS. Er der nogen i NG der stadig holder ved deres IT-aktier med tab, ville
det være interessant, at høre argumenter for hvorfor man skal holde ved
og ud! Fra det nuværende kursniveau taler vi om stigninger på 400-800%
før kurs 100 nåes igen. Det kommer vist til at tage et stykke tid?

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 14-06-02 13:48

> [...]
> trods alt kun 2 mia. Eller 2M investorerne der åbenbart pt. har tabt 1,3

Ja, det er pisse træls at invistere i noget som bankrådgivere siger god for
for derefter se hele lortet falde.....

> Jeg mener - efter den omgang, vil du så købe en brugt bil af din
> bankrådgiver?

Nej, fandme nej ! (undskyld sproget)

> [...]
godt
> lide at vide. For pengene jo ikke brændt - i bogstavligste forstand!

Ikke hjemme hos mig....

> [...]
> og ud! Fra det nuværende kursniveau taler vi om stigninger på 400-800%
> før kurs 100 nåes igen. Det kommer vist til at tage et stykke tid?

Det ville sku da være rart hvis de stiger igen.....
Trækker man sige penge ud nu har man jo tabt en masse penge....

Mvh Rasmus