Riller
Fra : CeeJay

Dato : 12-06-02 22:44

Jeg så forleden en hentydning til Wayne's World (en film) , og kom i tanke
om den scene hvor Wayne ("excellent") og Garth ("It's sucking my will to
live!") finder en ækse med rillede kondomer.

"For her pleasure" står der på pakken.

Har det overhovedet noget at sige hvordan kondomet er udformede , hvor tykt
eller tyndt det er og hvilken farve og ..adr .. smag det har ?

Mvh
CeeJay

Fra : Ghita

Dato : 12-06-02 22:52

"CeeJay" <usenet2002@ceejay.cjb.netREMOVEthisSPAMfilterTOreply> skrev i en meddelelse
> Har det overhovedet noget at sige hvordan kondomet er udformede , hvor tykt
> eller tyndt det er og hvilken farve og ..adr .. smag det har ?

For mange år siden forærede en veninde mig nogle med forskellig duft;
Husker ikke om der også var smag i dem.
Den ene duft gjorde min skede kold som is, men det var underligt nok
kun den ene slags.

Ghita

Fra : Michael

Dato : 13-06-02 08:48

> [...]
> Husker ikke om der også var smag i dem.
> Den ene duft gjorde min skede kold som is, men det var underligt nok

Hej! :)

Men er der nogen der har erfaring med kondomer med fx riller? Er det bedre?
Eller er det det samme?

Vh
Michael

Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-02 07:03

"CeeJay" <usenet2002@ceejay.cjb.netREMOVEthisSPAMfilterTOreply> wrote in
message news:3d07c09a$0$44115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> live!") finder en ækse med rillede kondomer.
> "For her pleasure" står der på pakken.

FOR HER PLEASURE er fair reklame, for så vidt at HUN FÅR BEHAG af at vide at
aids- og clamydia-beskyttelse er 99,999% sikker, så hun er ikke foruroliget
som et truet voldtægtsoffer.

Men at hun eller han kan mærke rillerne eller tyndheden svarer til at påstå
"mine såler er så tyndslidt at jeg kan mærke om det er plat eller krone når
jeg træder på en mønt.

Hvem kan finde to forsøgspersoner hvoraf den ene kan mærke med bind for
øjnene om det er et rillet eller et normalt kondom, selvom der bruges en
teskefuld jævnt fordelt glidekrem

Fra : Kat

Dato : 13-06-02 11:26

"CeeJay" skrev:
> Har det overhovedet noget at sige hvordan kondomet er udformede ,
hvor tykt
> eller tyndt det er og hvilken farve og ..adr .. smag det har ?

Nope, ikke her - det er lige rædselsfuldt
--

/kat
---

Fra : Gudrun

Dato : 13-06-02 12:39

"CeeJay" <usenet2002@ceejay.cjb.netREMOVEthisSPAMfilterTOreply>
ulejligede sig med at skrive:

>Har det overhovedet noget at sige hvordan kondomet er udformede , hvor tykt
>eller tyndt det er og hvilken farve og ..adr .. smag det har ?

Har brugt en del kondomer gennem mit liv og jeg har aldrig kunnet
mærke kondomet og derved heller ikke om det var tykt, tyndt, rillet
eller whatever...

Måske mænd har en anden oplevelse og mærker stor forskel på om det er
tykt, tyndt eller lignende, men som sagt mærker jeg ingen nævneværdig
forskel...

Knus Gudrun

Fra : Henning

Dato : 13-06-02 16:59

Gudrun <great_gudrun@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej

> Måske mænd har en anden oplevelse og mærker stor forskel på om det er
> tykt, tyndt eller lignende, men som sagt mærker jeg ingen nævneværdig
> forskel...

Jeg kan kun mærke forskel om jeg har noget på eller ej og
hvis jeg skal have kondom på, vil jeg hellere undværer sex!
Men for nødvendighedens skyld, dyrker jeg sex med kondom
aligevel, hvis kondomet ikke kan undværes

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-02 22:26

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]

Ingen gør. Indbildning er næsten alt. Det sete afhænger af øjnene der ser.
.. Alt er et spørgsmål om oplevelse og ikke realiteter, og her er vort
sanseapparat ikke særlig fint

> Jeg kan kun mærke forskel om jeg har noget på eller ej og
> hvis jeg skal have kondom på, vil jeg hellere undværer sex!

Er du helt sikker på at du har stillet ultimatummet, enten nul-gummi eller
jeg går ud/hjem og onanerer uden dig?

> Men for nødvendighedens skyld, dyrker jeg sex med kondom

Opskrift på tiltrængt videnskabeligt forsøg

1.Forsøgslederen sætter bind for øjnene på det rutinerede elskerpar

2. Hun sætter kondom på som det er sket før, og forsøgslederen trækker
reservoiret ud så der hænger over en centimeter slapt gummi udfra pikspidsen

3. I forsøgsrække A boller de derefter, i forsøgsrække B klipper lederen en
revne i det løsthængende reservoir, uden at de blindefoldede elskere ved
det.

Efter hver samleje skal parret nedskrive om de følte at der var gummi
omkring pikken, og forsøgsrække A og B blandes tilfældigt mellem hinanden,
fx A1 A2 B1 A3 B2 B3 (seks samlejer)

Der bruges glidekrem og der må selvfølgelig ikke ske berøring af kondomet
nær reservoiret før efter vurdering er afgivet

Hvis den ene eller den anden konsekvent kan vurdere korrekt om der var
kondom på eller ej, så har de føleevner, så det ikke kun er hysteri at tale
om forringelse af samlejekvalitet.

Jeg tror at både mand og kvinde vil vurdere lige så ofte korrekt som
forkert - for i B-samlejerne hvor flængen er vokset stor efter et par
ind-ud'er vil påvirkningen af de Meisnerske og Vater-Pacinske følelegemer
være den samme - følesansen er dyb, ikke beregnet på overflade-registrering.

Men troen kan flytte bjerge, og har man oplevelse af at kondomknald er 2. ra
ngs knald, så går der stolthed i skidtet

Fra : Esben

Dato : 13-06-02 22:46

> [...]

> Men for nødvendighedens skyld, dyrker jeg sex med kondom
> aligevel, hvis kondomet ikke kan undværes

Hø! Jeg troede du hellere ville undvære det så??!

Iøvrigt har jeg det lige sådan, for mig handler det så meget om saft,
blødhed og hudkontakt så et kondom er et totalt turn-off.

Men det er temmeligt besværligt at have det sådan - der går lang tid -
har jeg oplevet - selv i gode indledende manøvrer af et forhold før
kvinden kan finde nogle betingelser hvor det er OK uden.

vh esben

Fra : Puk

Dato : 14-06-02 06:14

"Esben" <esha@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
før
> kvinden kan finde nogle betingelser hvor det er OK uden.

Hvad med dig selv? Jeg mener, når du møder en ny partner tænker
du så overhovedet ikke på sexuelt overførte sygdomme, som netop
kan undgås med kondomet?

Jeg synes personligt det er død usexet med en mand, som helt
tydeligt viser, at det der kondom er noget fanden har skabt og at
han ikke ville bruge det med mindre jeg stod så fast som jeg gør.
Det får mig automatisk til at tænke på, hvor mange gange han har
været sammen med kvinder, som ikke stod lige så fast som jeg og
det fører så til tanken om, at netop en mand som ikke af sig selv
rækker ud efter kondomet med en ny partner har en langt højere
sandsynlighed for at have diverse sexuelle sygdomme.

Med andre ord en mand der er uvillig til at bruge kondomet får
altid mig til at insistere endnu mere og i længere tid.

Mange hilsner
Puk

Fra : Gudrun

Dato : 14-06-02 07:46

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> ulejligede sig med
at skrive:

> [...]
>rækker ud efter kondomet med en ny partner har en langt højere
>sandsynlighed for at have diverse sexuelle sygdomme.

En mand som, per automatik, rækker ud efter kondomet viser
ansvarlighed både overfor sig selv og mig og det finder jeg meget
flatterende - spørger han overhovedet omkring brug af kondom, er jeg
allerede der stået helt af...

Jeg er fuldstændigt enig... Alarmklokkerne ringer og tanken om alle de
kvinder, som har ladet sig overtale/ikke gidet bruge kondom inden mig,
ville også få mig til at insistere hårdnakket...

Knus Gudrun

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-02 08:11

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er fuldstændigt enig... Alarmklokkerne ringer og tanken om alle de
> kvinder, som har ladet sig overtale/ikke gidet bruge kondom inden mig,
> ville også få mig til at insistere hårdnakket...

I stedet for at tankelæse om at mændene har kvindeforagt, mener jeg man bør
se det som et fælles projekt og undersøge om manden egentlig kan mærke om
han har det på. Klip et hul i det mens han har bind for øjnene. Han opdager
ikke at det så er gledet af under samlejet, og kun sidder om roden. Det vil
jeg vædde ti mod en på, vedr enhver mand , at han har ikke følsomhed til at
afgøre om der i slimen mellem pik og skede svæver en tynd elastisk membran -
og da danskere endnu er for blufærdige til at afprøve det som selskabsleg,
så må parforhold være pionerer, og rapportere tilbage til dss..

Vedr at hakke på det modsatte køn som engang led under at være mindre fysisk
stærkt, så gælder om hævn at øje for øje gør verden blind.

Fra : Anita

Dato : 14-06-02 11:17

"Bo Warming" skrev

> [...]
> og da danskere endnu er for blufærdige til at afprøve det som selskabsleg,
> så må parforhold være pionerer, og rapportere tilbage til dss..

Jeg kan i hvert fald mærke det. Jeg synes der er stor forskel, men nu har
jeg heller aldrig anvendt glidecreme eller noget i den dur, i så fald kunne
jeg godt forstille mig, at der ikke var så stor forskel på med og uden
kondom.

Men jeg har aldrig prøvet riller og dupper og hvad man nu ellers kan få, så
jeg ved ikke om det føles anderledes end almindelige kondomer.

/Anita

Fra : Esben

Dato : 14-06-02 12:56

"Puk" wrote:

> "Esben" skrev
>
> Hvad med dig selv? Jeg mener, når du møder en ny partner tænker
> du så overhovedet ikke på sexuelt overførte sygdomme, som netop
> kan undgås med kondomet?

Jo, så absolut, jeg blev engang smittet med en Glamydia første gang jeg
var sammen med en ny kæreste, og det gav adskillige følgesygdomme. Siden
blev jeg mere på vagt.

> [...]
> rækker ud efter kondomet med en ny partner har en langt højere
> sandsynlighed for at have diverse sexuelle sygdomme.

Det er nok fordi du har et lidt andet forhold til sex og sexpartnere end
jeg har. Jeg har vist i en alder af 38 haft samleje med 9 kvinder og det
er ikke noget jeg tager let på. Jeg har ikke sex med nogen jeg ikke er i
forhold til. Og da vil jeg typisk have kendt hende en måned eller mere
før samleje overhovedet kommer på tale. Om det er sikkert at gøre det
uden finder jeg normalt ud af ved at snakke med hende om hendes sex-liv
før mig, lige som jeg gladeligt fortæller om mit. Føromtalte partner
burde jeg nok have lyttet bedre til, hun havde levet rimeligt "vildt".

Så er sikkerheden jo vigtig ift. at undgå befrugtning, men det er lige
som en anden historie.

Interessant for mig som mand i min forståelse for en kvindes grænser er
det at have mødt kvinder der synes det var for tæt på at jeg kom inde i
dem, selv om vi nu var kærester og det ikke var usikkert i.f.t
tidspunktet i perioden. Så det lærte mig mere om at det er en meget
intim udveksling med sæd-i-skød...

Venlig hilsen esben

Fra : Puk

Dato : 14-06-02 17:10

> [...]
gang jeg
> var sammen med en ny kæreste, og det gav adskillige

Men alligevel skriver du jo altså at det er besværligt fordi
*kvinden* tager noget tid før hun vil uden.
Det forstår jeg ikke. Du har jo sådan set prøvet den mulige
konsekvens selv.

> [...]
sexpartnere end
> jeg har. Jeg har vist i en alder af 38 haft samleje med 9

Du har ganske ret, jeg har haft flere partnere end du har og jeg
er 28.
Men med al respekt vil jeg så også sige, at du måske nok er en
kende atypisk for mænd på min egen alder.
Så det er såmænd ikke engang bare min egen mængde af partnere jeg
tænker på, det er faktisk også deres. Nok i højere grad deres
end min egen. Jeg har ikke dyrket sex uden kondom siden jeg blev
HIV testet uden at vide at min partner også var fri for HIV
smitte.
Der er så andre sygdomme end lige HIV, men den er trods alt den
som jeg anser som mest alvorlig.

> Jeg har ikke sex med nogen jeg ikke er i
> forhold til. Og da vil jeg typisk have kendt hende en måned
eller mere
> før samleje overhovedet kommer på tale.

Man kan jo altså godt være smittet med HIV uden at det sådan lige
er til at se eller mærke.

> [...]
partner
> burde jeg nok have lyttet bedre til, hun havde levet rimeligt

Det er jo sådan set også det eneste man kan gøre ud over at bede
partneren om at blive testet, hvilket jeg bestemt ikke udelukker.

> [...]
> dem, selv om vi nu var kærester og det ikke var usikkert i.f.t
> tidspunktet i perioden. Så det lærte mig mere om at det er en

Selvom jeg ved at der er såkaldte sikre perioder, så er jeg
simpelthen så hundeangst for at blive gravid, at jeg nok også
ville betakke mig og det uanset hvor godt jeg kendte manden.
Ikke fordi det er for intimt, men fordi det altså stadig er mig
som står med lorten så at sige, hvis jeg ender med at blive
gravid. Det har jeg ikke lyst til at udsætte mig selv for.

Mange hilsner
Puk

Fra : Sott

Dato : 14-06-02 14:48

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med dig selv? Jeg mener, når du møder en ny partner tænker
> du så overhovedet ikke på sexuelt overførte sygdomme, som netop
> kan undgås med kondomet?

Jeg må indrømme, at det gør jeg altså ikke - sådan lige
i situationen tænker jeg slet ikke over den slags, jeg er
bare liderlig og lysten, jeg er faktisk ikke fokuseret på
noget som helst andet end nydelse.

> Jeg synes personligt det er død usexet med en mand, som helt
> tydeligt viser, at det der kondom er noget fanden har skabt og at
> han ikke ville bruge det med mindre jeg stod så fast som jeg gør.

Jeg personligt bryder mig ikke synderligt om kondomer
- og jeg ved godt alt det gode ved sikkerheden osv. Jeg
ved godt, at jeg i en del situationer har været hamrende
uansvarlig. Jeg ved godt, hvad jeg burde og hvornår og
med hvem og hvordan. Men i praksis, så tænker jeg vir-
kelig ikke over det før det bliver bragt på bane, som her.

Jeg er virkelig ked af det, og jeg kan få helt dårlig sam-
vittighed. Jeg ved bare, at jeg ikke skænker det en tanke
i kampens hede - jeg ville egentlig ønske, at jeg var bedre
til at være rationel og tænkende _også_ i den slags situationer.

Indimellem synes jeg, som lige i dette tilfælde, at det er en
lille smule frustrerende i den grad "at miste hovedet", når
lysten tager over. Jeg er simpelthen typen, der ikke hører
børnene, døren gå, telefonen ringe osv., når jeg dyrker
sex - jeg er helt tabt for omverden, og desværre også for
fornuftige tanker.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Puk

Dato : 14-06-02 17:13

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg må indrømme, at det gør jeg altså ikke - sådan lige
> i situationen tænker jeg slet ikke over den slags, jeg er
> bare liderlig og lysten, jeg er faktisk ikke fokuseret på
> noget som helst andet end nydelse.

Jeg tænker helt klart over det. Det ligger så dybt i mig, at jeg
ikke vil smittes eller være gravid, at jeg simpelthen ikke kan
nyde det med mindre jeg ved at forhåndsreglerne er taget.

> [...]
> i kampens hede - jeg ville egentlig ønske, at jeg var bedre
> til at være rationel og tænkende _også_ i den slags

Jeg ved nu ikke om det er specielt rationelt at have det som mig.
For mig er det da helt klart en slags angst (uden at det så skal
overdrives) som får mig til at reagere hver gang.
Det skal så bestemt heller ikke være en hemlighed at jeg har det
præcis som Gudrun. Hvis manden selv rækker ud efter kondomer så
får han helt afgjort mentale "plus-point" fordi jeg oplever det
som om han tager hånd om både mig og sig selv.

Mange hilsner
Puk

Fra : Gudrun

Dato : 17-06-02 19:52

"Sott" <sott_s@hotmail.com> ulejligede sig med at skrive:

>Jeg må indrømme, at det gør jeg altså ikke - sådan lige
>i situationen tænker jeg slet ikke over den slags, jeg er
>bare liderlig og lysten, jeg er faktisk ikke fokuseret på
>noget som helst andet end nydelse.

Jeg kender da godt fornemmelsen af at lysterne tager over, men
alligevel er jeg simpelthen for glad for manden i mit liv og de unger
vi har sammen, til ikke at ville dyrke sex uden kondom...
Det var fornuften... så banker virkeligheden så på bagefter...
Jeg "forsvinder" også totalt ind i en anden verden og ville sikkert
være dybt uansvarlig i gerningsøjeblikket hvis ikke det var for manden
herhjemme, som nemlig altid er med, når jeg så'n dyrker sex med andre
end ham... Han sørger for kondomet - fikst og dejligt at have
"bagstopper" med, for indrømmet, jeg er sgu også for liderlig til at
tænke på meget andet end den pik jeg vil mærke...

> [...]
>med hvem og hvordan. Men i praksis, så tænker jeg vir-
>kelig ikke over det før det bliver bragt på bane, som her.

Kondomet generer mig, som tidligere skrevet, ikke det mindste og jeg
mener stadig at bevidst brug af det viser en ansvarlighed, som jeg
finder meget tiltrækkende...

> [...]
>børnene, døren gå, telefonen ringe osv., når jeg dyrker
>sex - jeg er helt tabt for omverden, og desværre også for

Uha, kender godt det der... *GGG*

Jeg tror måske at jeg, hvis jeg var alene, ville være mere bevidst om
kondomet, som sikkerhed for diverse sexuelt overførte sygdomme, men
med manden ved siden af giver jeg bare los... og nyyyyyyder *S*

Knus Gudrun

Fra : Sott

Dato : 18-06-02 16:20

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Gudrun :0)

> end ham... Han sørger for kondomet - fikst og dejligt at have
> "bagstopper" med, for indrømmet, jeg er sgu også for liderlig til at
> tænke på meget andet end den pik jeg vil mærke...

Smart

> Kondomet generer mig, som tidligere skrevet, ikke det mindste og jeg
> mener stadig at bevidst brug af det viser en ansvarlighed, som jeg
> finder meget tiltrækkende...

Jeg hader den der stoppen op, når jeg er hamrende liderlig,
så vil jeg bare ha' pik.

> Jeg tror måske at jeg, hvis jeg var alene, ville være mere bevidst om
> kondomet, som sikkerhed for diverse sexuelt overførte sygdomme, men
> med manden ved siden af giver jeg bare los... og nyyyyyyder *S*

Du er da en lykkens pamfilius *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 25-06-02 01:15

Sott skrev i en meddelelse news:3d09f4d5$0$71644$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej tøser *G*

Puk skrev

> Jeg må indrømme, at det gør jeg altså ikke - sådan lige
> i situationen tænker jeg slet ikke over den slags, jeg er
> bare liderlig og lysten, jeg er faktisk ikke fokuseret på
> noget som helst andet end nydelse.

Hm......må indrømme, at jeg næsten har det på samme
måde. Jeg har dog lige åndsnærværelse til at spørge
ham, om han ikke har tænkt sig at bruge noget, men
svarer han så nej, eller har vi ikke nogen, er det sket
med 3-4 fyre, efter man kendte til AIDS, at jeg har bollet
uden. 2 af dem blev længerevarende kærester.

Jeg har ikke mødt nogen, som ikke ville bruge det, men
de fleste tilkendegiver, at de ikke bryder sig om det. Og
da jeg har det på samme måde, tjah..........

> [...]
> med hvem og hvordan. Men i praksis, så tænker jeg vir-
> kelig ikke over det før det bliver bragt på bane, som her.

Jeg har på et tidspunkt tænkt det meget igennem, da jeg
havde en kæreste, som havde AIDS. Og for mig er det
et spørgsmål om livskvalitet. Ikke så meget med et
engangsknald, men bliver man hurtigt kærester, gider jeg
ikke rode med kondomer. Jeg kan lide, jeg kan slikke, når
jeg får lyst, og kondomer smager afskyeligt.
Desuden er nogle kondomer smurt med creme, som jeg
får kløe af, og det gider jeg hverken have som minde
bagefter eller slås med.

> [...]
> i kampens hede - jeg ville egentlig ønske, at jeg var bedre
> til at være rationel og tænkende _også_ i den slags situationer.

Dig kan man i det mindste undskylde, fordi du taber hovedet.
Jeg gør det med fuldt overlæg

> [...]
> børnene, døren gå, telefonen ringe osv., når jeg dyrker
> sex - jeg er helt tabt for omverden, og desværre også for

Sådan får jeg det også ret hurtigt *S*, og min ex har mange
gange været dybt forundret over, hvor jeg forsvandt hen.
Jeg kan blive enormt overrasket bagefter over, at der har
været musik på, mens vi elskede.

Kærlig hilsen
Hanne L
--
"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-02 07:49

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message

> Jeg kan lide, jeg kan slikke, når
> jeg får lyst, og kondomer smager afskyeligt.
> Desuden er nogle kondomer smurt med creme, som jeg
> får kløe af

Det er korrekt, at der kan være disse og andre problemer med kondomer.
Men med det ny Poly-Urethan kondom er næsten alle hidtil nævnte ulemper
LETTE AT UNDGÅ.

Også PU-kondomer er ganske vist snurt med en anelse (smagløs) sillikon-olie,
som ikke menes at kunne give allergi, men pga derres extreme styrke, kan man
på den mest hårdhændede vis skylle al creme og andet af, og så har man
en med garanti SMAGLØS BESKYTTELSE ( og som heller ikke mindsker anden
følsomhed)

Det er godt, at man på dss taler åbent om praktiske problemer med fx
barriere-beskyttelse, og i en tidligere dialog vedr det ny PU-kondom blev
jeg modsagt vedr min - overfladisk set skingre - kritik af dagbladet
Politiken der havde løjet lodret og overdrevet en af de mange opdigtede
kondom-ulemper.

Men det er ikke skingert eller overdrevent at sammenligne hetz mod noget 100
% sikkert og problemfrit, med fortidens nazi-onde. At der spredes HIV-virus
og opstår AIDS-sygdom ville formodentlig kunne gøres til et tusind gange
mindre problem - som i Japan - hvis folkeoplysningen ikke saboteredes af
massemedie-medicinalfabrik-alliancen.
Sidtnævnte magtfaktor ønsker autoritetstro overfor overflødig, skadelig
lægevidenskab , i dette tilfælde p-piller

Femidom som fremstilles af samme seje polymer, er også bevidst negativt
markedsført af ondskabsfuld fordomsfuld presse - vor eneste chance mod
statsløgn er fri internet-debat,

- og derfor bør al forsøg på netcop-censur bekriges så heltemodigt og
effektivt, som man engang bekrigede Gestapo*G*.