SCSI kort i G3 B&W ? #6
Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 12-06-02 21:28

Nybegynderens spørgsmål 6:

Der var desværre intet SCSI-kort i min G3 B&W 300, så derfor har jeg af
venlig sjæl fået lov at låne et kort som var leveret med i en G4. Men, min
G3 vil ikke genkende kortet. I systemprofiler under OS9.2 siger den blot
"Pci - ikke genkendt" eller noget i den stil.

Kan det virkelig passe at man ikke kan bruge kortet?
Kan man bruge det med noget software, eller skal der flyttes en jumper eller
noget?

Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-06-02 21:53

Thomas Neumann [6000] <nospam@neumann.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan det virkelig passe at man ikke kan bruge kortet?
> Kan man bruge det med noget software, eller skal der flyttes en jumper eller

Det er garanteret et Adaptec 2930 kort. Prøv at kigge på selve kortet !

Du skal hente en driver til det på adaptec.com

Husk at sleep funktionen ikke virker med det kort i.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 12-06-02 21:57

Sak
> Det er garanteret et Adaptec 2930 kort. Prøv at kigge på selve kortet !
>
> Du skal hente en driver til det på adaptec.com
Sak

Tjaa.. på kortet står der vist 2903B. Men jeg kigger lige forbi adaptec.
Tak!

Thomas

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 12-06-02 22:14

hak
> Det er garanteret et Adaptec 2930 kort. Prøv at kigge på selve kortet !
>
> Du skal hente en driver til det på adaptec.com
hak

OKay, som sagt, der står AVA-2903B på kortet.
På adaptecs hjemmesider findes der ikke noget download til det kort.
Crab.
Forslag?

Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-06-02 22:20

in article ae8di3$b1h$1@sunsite.dk, Thomas Neumann [6000] at

http://www.kiil.net/2903BDriver.sit

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 13-06-02 07:13

Tak for driveren.. men øhh.. hvordan installeres sådan en?
Kan se den er til OS X hvilket er fint. Har også pakket den ud.
Men - ved ik hvad jeg skal gøre ved den!

Sorry

Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-06-02 07:26

in article ae9d3l$8rf$1@sunsite.dk, Thomas Neumann [6000] at
nospam@neumann.dk wrote on 13/06/02 8:12:

> Tak for driveren.. men øhh.. hvordan installeres sådan en?
> Kan se den er til OS X hvilket er fint. Har også pakket den ud.
> Men - ved ik hvad jeg skal gøre ved den!

Den er ikke til OS X. Den er til OS 9 og skal lægges i mappen udvidelser i
Systemmappen. 2903 SCSI-kortet er ikke understøtte i OS X.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-06-02 22:29

> [...]

> OKay, som sagt, der står AVA-2903B på kortet.
> På adaptecs hjemmesider findes der ikke noget download til det kort.

prøv denne:

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=75/2906_v13_dr
iver.hqx>

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-02 03:54

Hej Thomas

Brug software til 2906 kortet. Det virker fint på 2903.

"Thomas Neumann [6000]" wrote:

> OKay, som sagt, der står AVA-2903B på kortet.
> På adaptecs hjemmesider findes der ikke noget download til det kort.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 14-06-02 20:24

Driveren til 2906 virker ikke. Driveren til 2903 virker ikke.
Ingen af dem virker med SCSI Probe 5.2.1

Den siger "kortet kan ikke bruges" i systemprofiler i OS 9.2

Sætter jeg min harddisk til starter maskinen op, men fryser og markør bliver
til en "bombe".

Aner ik hvad der galt. Er som sagt "grøn"

Idéer?

Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-06-02 21:56

Thomas Neumann [6000] <nospam@neumann.dk> wrote:

> Driveren til 2906 virker ikke. Driveren til 2903 virker ikke.
> Ingen af dem virker med SCSI Probe 5.2.1

Er 2903 ikke Windows-only?

/Preben

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-06-02 22:01

In article <aedfri$q4s$1@sunsite.dk>,
"Thomas Neumann [6000]" <nospam@neumann.dk> wrote:

> Aner ik hvad der galt. Er som sagt "grøn"

Har du sat noget til kortet?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-02 04:28

Hej Thomas

"Thomas Neumann [6000]" wrote:

> Driveren til 2906 virker ikke. Driveren til 2903 virker ikke.
> Ingen af dem virker med SCSI Probe 5.2.1

Lige et spørgsmål... Har kortet tidligere siddet i en Mac eller i en PC? - Hvis
den har siddet i en PC, så er det højst sandsynlig en ISA version, og så kan
den ikke bruges i en Mac, men nok registreres af SystemProfiler.

Prøv også at checke, om kortet sidder rigtigt i og er på plads hele vejen, så
div. stik osv. sidder, som de skal.

> Den siger "kortet kan ikke bruges" i systemprofiler i OS 9.2

Det vil med andre ord sige, at systemprofil kan registrere kortet? ...hmm

> Sætter jeg min harddisk til starter maskinen op, men fryser og markør bliver
> til en "bombe".

Har du zappet PRAM efter at have installeret driver og monteret HD?

Tryk på startknappen og hold COM+ALT+P+R nede mens den starter op og startlyden
vil komme igen. Bliv ved med at holde tasterne nede indtil lyden har lydt 4-5
gange og slip så, - hvad sker der så, - 'bomber' den igen?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-02 08:28

In article <3D0AB44E.80FE331@mail1.stofanet.dk>,

> Hvis den har siddet i en PC, så er det højst sandsynlig en ISA
> version, og så kan den ikke bruges i en Mac, men nok registreres af
> SystemProfiler.

1) ISA er er bus arkitektur, lige som PCI - et ISA kort passer slet ikke
i en PCI slot, så det er vist et vildskud...
2) Hvis man skulle få koklet det i, ville ISA kortet slet ikke kunne ses
i ASP.
3) 2903 findes slet ikke som ISA kort. (ISA kortene fra Adaptech hedder
altid 1xxx)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-02 14:11

Hej Morten

Jeg gider ikke diskutere det her med dig, men du bør læse adaptecs
hjemmesider, før du udtaler dig!

Jeg er udmærket klar over, at ISA er det, du kalder for en 'arkitektur' på
linie med PCI, men der findes rent faktisk mere i ISA end netop det. Rent
faktisk er nogle af kortene med grundbetegnelsen 'AHA' til _både_ PCI og
ISA slots - bl.a. 2903! På nogle kort står der 'Adaptec AHA-2903' eller
Adaptec 2903AH' og med bitte små botgstaver i parantes 'AHA-2903 P/I'.
Disse kort passer til PCI slots med har intern ISA montering!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-02 14:57

In article <3D0B3CDA.EC78CF27@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> Adaptec 2903AH' og med bitte små botgstaver i parantes 'AHA-2903 P/I'.
> Disse kort passer til PCI slots med har intern ISA montering!

Det må du /meget/ gerne finde dokumentattion for.

OT: jeg har i andre grupper set at du er begyndt at interessere dig for
netikette, i den forbindelse ville det være rart om du ville undlade at
bundcitere og afkorte din signatur.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-06-02 19:56

In article <m3hfea.1t2.ln@g4.reippuert.dk>,

> OT: jeg har i andre grupper set at du er begyndt at interessere dig for
> netikette, i den forbindelse ville det være rart om du ville undlade at
> bundcitere og afkorte din signatur.

Dejavu?

Thomas Tvegaard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-06-02 18:47

> [...]
> Adaptec 2903AH' og med bitte små botgstaver i parantes 'AHA-2903 P/I'.
> Disse kort passer til PCI slots med har intern ISA montering!

AHA er såmænd et akronym for Adaptec Host Adapter.

<http://www.Adaptec.com/worldwide/support/supporteditorial.html?sess=no&
prodkey=SCSI_glossary>
--
Michael Tysk-Andersen