Prinsesse for en dag
Fra : Lars Raaby

Dato : 12-06-02 21:10

Denne film har været vist på dk4 i aften.
Var det ikke i denne film Gitte Hænning fik sin debut som sanger?
Mit freundlichen Grüßen
Lars Raaby

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-06-02 08:47

"Lars Raaby" <Lars@øraaby.dk> skrev i en meddelelse
> Denne film har været vist på dk4 i aften.
> Var det ikke i denne film Gitte Hænning fik sin debut som sanger?

Nej - sådan kan man ikke udtrykke det. Hun fik sin debut som sanger i 1954,
hvor hun sammen med sin far blev en virkelig "landeplage" med Giftes med
Farmand og i 50´erne blev hun berømt barnestjerne i Skandinavien og
Tyskland. Og som alle andre, der kunne synge skulle hun selvfølgelig osse
exponeres på familiefilm. Hun fik sin filmdebut i 1956 i "Den kloge mand"
hvor hun dog ikke sang, men bare spillede "en lille pige".
I 1961 spillede hun med i Ullabella. Jeg ved ikke hvad hun sang i dén film,
men eftersom det var hendes far, Otto Hænning, der skrev musikken ville det
undre mig om han ikke osse havde langt et nummer ind til hende (han var
umådeligt dygtig til at promovere sin datter).
I 1962 var Gitte så med i to danske film, der havde premierre nærmest
samtidig, nemlig Princesse for en Dag samt Han, hun, Dirch og Dario. Og i
begge film havde hun gedigne sange med.
mvh ole