VHS-optagelse til CD
Fra : Ole Laursen

Dato : 12-06-02 19:04

Hej!

Da jeg skal til at investere i en ny pc, håber jeg at kunne hente hjælp og
evt. erfaringer fra gruppens brugere. Jeg vil gerne have lagt mine gamle
hjemmevideooptagelser over på CD (eller DVD). Mit spørgsmål er derfor,
hvilket grafikkort skal jeg investere i, og hvor kraftig skal min pc være?
Er der overhovedet nogen fordele i at købe en DVD-brænder til dette formål,
eller skal jeg bruge en alm. cd-brænder? Hvilket format skal jeg gemme i, og
hvilke programmer kan anbefales?

MVH
Ole Laursen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-06-02 20:32

Ole Laursen skrev: (messageID:

> [...]
> mine gamle hjemmevideooptagelser over på CD (eller DVD). Mit spørgsmål
> er derfor, hvilket grafikkort skal jeg investere i, og hvor kraftig

Jeg har et ATi/Hercules Radeon All-in-wonder med videoindgang. Det er et
glimrende kort til formålet, og et udmærket grafikkort iøvrigt. Mht.
PC'ens kræfter, så er det godt at have en kraftig maskine til
videoarbejde, men langt de fleste moderne maskiner vil kunne klare det.
Jeg har ingen problemer med en P4 1,8GHz og 256Mb RAM.

> Er der overhovedet nogen fordele i at købe en
> DVD-brænder til dette formål, eller skal jeg bruge en alm. cd-brænder?
> Hvilket format skal jeg gemme i, og hvilke programmer kan anbefales?

Jeg har ingen erfaring med DVD-brændere. Jeg bruger Ulead Video Studio,
der følger med ATi/Hercules-kortet til redigering, og arbejder i mpeg-
formatet.

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/