Bør jeg være urolig?
Fra : assassin

Dato : 12-06-02 19:04

Folf der følger med i gruppen, ved nok at jeg lige har investeret en formue
i en blackbird fra '99, med 32000 på klokken. Først nu hører jeg en, for at
sige det på jydsk, "træls" lyd. Ved en ca 3500-4000, kommer der en lav
rasle-lyd fra motoren, det lyder grangiveligt som knastkæden. Det håber jeg
sku det er, for så kan det ved løses med en ny knastkæde-strammer og evt ny
knastkæde. Det kan godt være det bare er mig der bare er hysterinsk, men jeg
havde i sin tid en CBR-1000 og den havde lidt den samme lyd, her var den dog
noget mere støjende og maskinen havde også gået ca 70000. Men der fik jeg at
vide, af en forhandler, at det var kæden til generatoren der skulle skiftes,
hvilket beløbede sig i 10Kkr! Det håber jeg så sandelig ikke er tilfælder
her!!! Er der nogen der har lignende erfaringer hører jeg meget gerne!

mvh

Martin - og ja den kører som en drøm, selv med den "lille" mislyd.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 12-06-02 19:13

"assassin" <martin_dk97@hotmail.com> wrote in message
> Folf der følger med i gruppen, ved nok at jeg lige har investeret en
formue
> i en blackbird fra '99

Du skrev da ellers, at du havde fået den billigt?

--
Jørgen
Trophy 1200 '94 - nyserviceret, og nu kører den sq endnu bedre

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 19:31

Det kan være primærkæden. Hvis du trække koblingen forsvinder lyden så?

Hvis det kun er en svag mislyd, som du virkelig skal lytte efter for at høre
ville jeg ikke være urolig. Men ellers så spørg en forhandler du stoler på.
Ikke en som bare vil tjene penge.... og maler fanden på væggen.

--
Mvh.
Henrik (som ikke kan høre sin knastkæde på BB)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : assassin

Dato : 12-06-02 20:00

> Det kan være primærkæden. Hvis du trække koblingen forsvinder lyden så?

Lyden forsvinder ikke når koblingen tages..

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men er primærkæden knastkæden? Og
hvad er sekundærkæden så, til generator?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 21:11

Uden at være 100% sikker, så mener er at primærkæden "går fra" kobling til
gearkasse. Sekundærkæden, er den du kan se går til baghjulet

Måske andre kan be- / afkræfte. Jeg er ikke stærk i de tekniske termer.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Peter Wodskou

Dato : 13-06-02 05:07

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gearkasse. Sekundærkæden, er den du kan se går til baghjulet
>
> Måske andre kan be- / afkræfte. Jeg er ikke stærk i de tekniske termer.

Hilsen

Peter

Fra : Poul Dam

Dato : 13-06-02 05:26

> Hilsen
>
> Peter

Hej
En Blackbird har ingen primærkæde, det kan værer knastkæden du kan hører,
jeg har godt nok ikke hørt om nogen der begynder at larme efter så få km.
Hvis du kommer forbi Odense vil jeg gerne lytte.
ps jeg ved hvordan man kan stramme knastkædestrammeren op.
PD CBR1100

Fra : Kim J.

Dato : 13-06-02 05:10

Hejsa,

Primærkæden går fra krumtap til gearkasse. Det mest sandsynlige er nu nok,
at Blackbirdens knastkæde klirer lidt, og så længe det ikke er alvorligt, så
er der normalt ikke noget at være nervøs for.

MVH
Kim Johnsen
MC De Få Rå
Løsning