Er emails gældende som opsigelse
Fra : Henry

Dato : 12-06-02 18:27

Hej

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt at jeg kan hævde at en email er gældende
som "skriftlig" henvendelse f.eks. i forbindelse med opsigelse af et
webhotel, jeg er kommet på kant med min tidligere ud(for)byder og jeg opsagt
mit hotel via en email, nu vil han havce at jeg sender det på papir med
snail mail. Men jeg mener at jeg faktisk har sendt det skriftligt da jeg har
opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette et
hotel uden papir underskrift.

mvh
Henry

Fra : TGD

Dato : 12-06-02 20:26

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette

www.it-retten.dk

Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at skulle bevise
at de har læst e-mailen, det er svært.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-06-02 20:48

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

> Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
> skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.

Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : K.B. Steffensen

Dato : 12-06-02 21:21

> [...]
Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om kvittering
af alle sendte meddelser".
Så skulle det problem være løst.

> Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?
Opsigelser m.v. skal sendes anbefalet,det er ikke afsenders problem om
modtageren læser det, men kun om vedkommende får det.
Hilsen Kim.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 12-06-02 21:27

On Wed, 12 Jun 2002 22:20:58 +0200, "K.B. Steffensen"
<vildsi@hotmail.com> wrote:

>Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om kvittering
>af alle sendte meddelser".
>Så skulle det problem være løst.

Men ikke mere løst end f.eks. Oulook pænt spørger modtager om denne
ønsker at sende en kvitering... Og så er man lige vidt...

/Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-02 01:34

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in

> Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om
> kvittering af alle sendte meddelser".
> Så skulle det problem være løst.

Det virker ikke i alle mailklienter + det kan slåes fra og der kan
svares nej til at sende kvitteringen...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : TGD

Dato : 12-06-02 23:53

> Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?

Jeg var lige ved at hoppe på den

Det skulle være at bevise at de har modtaget den!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-06-02 22:50

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> skrev:

> Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om
> kvittering af alle sendte meddelser".
> Så skulle det problem være løst.

Nej da. Jeg afsender af princip aldrig en kvittering, hvis en afsender
har anmodet om en sådan.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-06-02 17:25

In article <Xns922BF2603E1BC.miljokemi.dk@172.16.16.111>,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Nej da. Jeg afsender af princip aldrig en kvittering, hvis en afsender
> har anmodet om en sådan.

Så er vi 2 :)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-06-02 21:50

Henry wrote:

> [...]
> opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette et

En e-mail er "skriftlig", hvis du ikke bare har sendt en vedhæftet lydfil. Du
kan som andre nævner have svært ved at bevise, at mailen er nået frem, men i og
med at der er svaret på beskeden, giver det et meget godt udgangspunkt. Man
kunne dog påstå, at du havde konstrueret svar-mailen selv.
Web-hotellet vil naturligvis gerne sikre sig, at det rent faktisk er kunden
selv, der opsiger hotellet. Derfor beder de om en underskrift. Det kunne også
kontrolleres ved at sende en kontrol-mail tilbage til kunden. Du må nærlæse
deres betingelser for at se, om du har accepteret, at opsigelse skal ske på en
bestemt måde.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henry

Dato : 13-06-02 07:02

> [...]
i og
> med at der er svaret på beskeden, giver det et meget godt udgangspunkt.

Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
min opsigelse via snailmail, så den er vel gældende som kvittering. Der er
nu heller ikke tvivl om at han ved hvem jeg er.

> [...]
nærlæse
> deres betingelser for at se, om du har accepteret, at opsigelse skal ske

Jeg har aldrig modtaget nogle betingelse og kan heller ikke finde dem nogle
steder på deres web, de har overtaget den server jeg havde mit hotel på fra
en tidligere udbyder men jeg har aldrig fået nogle henvendelser om nye
betingelser eller i det hele taget nogen for for information om ejerskiftet,
jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.

mvh
Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-06-02 17:24

In article <3d083647$0$71658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Henry" <henry@nomail.com> wrote:

> Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
> min opsigelse via snailmail, så den er vel gældende som kvittering. Der er
> nu heller ikke tvivl om at han ved hvem jeg er.

Dette betyder vel, at direktøren anser e-mail for at være en lovlig
kommunikationskanal. Og han har vel dermed også bekræftet at have
modtaget opsigelsen. Hvorvidt det er ham eller dig der printer den er
vel ligegyldigt.

Bed ham om at sende mailen på papir, idet du ikke stoler på e-mail :)

> [...]
> jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
> Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.

Så laver du vel bare din opsigelse på mail eller telefon.

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 13-06-02 19:04

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message

> [...]
> jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
> Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.

<snip fra http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
Opsigelse

SN forbeholder sig ret til at opsige en service til enhver tid. Alle
gebyrer/lejeafgiver m.v., som er betalt forud en opsigelse, vil blive
forholdsmæssigt tilbagebetalt, hvis SN benytter sin ret til opsigelse. Hvis
opsigelsen skyldes at kunden overtræder nærværende betingelser, vil der ikke
ske nogen refundering. Enhver overtrædelse af betingelserne, som resulterer
i ekstra omkostninger, vil blive pålagt kunden (f.eks. trafik, diksplads
osv.)

Kunder kan til enhver tid opsige en service, men der kan ikke forventes at
få refunderet forudbetalte beløb. Gebyret for opsætningen - samt det
tilbudte gratis domæne er baseret på minimum 1/2års abb. der kan derfor ikke
forventes tilbagebetaling hvis abb. opsigelsen inden udløbet den første
halve år. Afgivne rabatter ved 1 års abb. vil blive modregnet ved en evt.
tilbagebetaling.
</snip>

Der står faktisk ikke en døjt om at det -skal- være skriftligt...

MVH Jeppe Uhd Jepsen - NX

Fra : Henry

Dato : 13-06-02 19:26

> <snip fra
http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
> Opsigelse

Takker Jesper, jeg kunne ikke selv finde deres betingelse.

Mvh
Henry

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 13-06-02 23:48

> http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
> >

> Takker Jesper, jeg kunne ikke selv finde deres betingelse.

Svarer du til min fætter ?!?!? (Som tilfældigvis hedder Jesper Uhd Jepsen)

MVh Jeppe Uhd Jepsen - NX

Fra : Henry

Dato : 14-06-02 07:32

> Svarer du til min fætter ?!?!? (Som tilfældigvis hedder Jesper Uhd Jepsen)

Det må du virkelig undskylde, jeg må vist have nye briller.

mvh
Henry

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-06-02 18:36

"Henry" <henry@nomail.com> wrote:

>Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
>min opsigelse via snailmail,

Kræv, at han sender sit krav via snailmail...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henry

Dato : 15-06-02 10:07

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kræv, at han sender sit krav via snailmail...

LOL

Henry