/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Er emails gældende som opsigelse
Fra : Henry


Dato : 12-06-02 18:27

Hej

Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt at jeg kan hævde at en email er gældende
som "skriftlig" henvendelse f.eks. i forbindelse med opsigelse af et
webhotel, jeg er kommet på kant med min tidligere ud(for)byder og jeg opsagt
mit hotel via en email, nu vil han havce at jeg sender det på papir med
snail mail. Men jeg mener at jeg faktisk har sendt det skriftligt da jeg har
opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette et
hotel uden papir underskrift.

mvh
Henry



 
 
TGD (12-06-2002)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 12-06-02 20:26


"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:3d078571$0$71610$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt at jeg kan hævde at en email er gældende
> som "skriftlig" henvendelse f.eks. i forbindelse med opsigelse af et
> webhotel, jeg er kommet på kant med min tidligere ud(for)byder og jeg
opsagt
> mit hotel via en email, nu vil han havce at jeg sender det på papir med
> snail mail. Men jeg mener at jeg faktisk har sendt det skriftligt da jeg
har
> opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette
et
> hotel uden papir underskrift.


www.it-retten.dk

Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at skulle bevise
at de har læst e-mailen, det er svært.



"Morten Bjergstrøm" (12-06-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 12-06-02 20:48

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

> Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
> skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.

Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?

--
Morten http://miljokemi.dk

K.B. Steffensen (12-06-2002)
Kommentar
Fra : K.B. Steffensen


Dato : 12-06-02 21:21


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns922BDDC43964B.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:
>
> > Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
> > skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.
Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om kvittering
af alle sendte meddelser".
Så skulle det problem være løst.

> Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?
Opsigelser m.v. skal sendes anbefalet,det er ikke afsenders problem om
modtageren læser det, men kun om vedkommende får det.
Hilsen Kim.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk



Jesper Juul-Mortense~ (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Juul-Mortense~


Dato : 12-06-02 21:27

On Wed, 12 Jun 2002 22:20:58 +0200, "K.B. Steffensen"
<vildsi@hotmail.com> wrote:

>> > Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
>> > skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.
>Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om kvittering
>af alle sendte meddelser".
>Så skulle det problem være løst.

Men ikke mere løst end f.eks. Oulook pænt spørger modtager om denne
ønsker at sende en kvitering... Og så er man lige vidt...

/Jesper

Henrik Stidsen (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-06-02 01:34

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in
news:ae8a6s$12km$1@news.cybercity.dk

> Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om
> kvittering af alle sendte meddelser".
> Så skulle det problem være løst.

Det virker ikke i alle mailklienter + det kan slåes fra og der kan
svares nej til at sende kvitteringen...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
"These opinions are my own, though for a small fee they
be yours too." -- Dave Haynie

TGD (12-06-2002)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 12-06-02 23:53


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns922BDDC43964B.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:
>
> > Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
> > skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.
>
> Hvordan vil du bevise, at jeg har læst et tilsendt papirbrev?

Jeg var lige ved at hoppe på den

Det skulle være at bevise at de har modtaget den!



"Morten Bjergstrøm" (12-06-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 12-06-02 22:50

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> skrev:

>> > Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
>> > skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.
> Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om
> kvittering af alle sendte meddelser".
> Så skulle det problem være løst.

Nej da. Jeg afsender af princip aldrig en kvittering, hvis en afsender
har anmodet om en sådan.

--
Morten http://miljokemi.dk

Povl H. Pedersen (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 13-06-02 17:25

In article <Xns922BF2603E1BC.miljokemi.dk@172.16.16.111>,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> "K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> skrev:
>
> >> > Der er folk der er blevet fyret via mails, problemet er nok at
> >> > skulle bevise at de har læst e-mailen, det er svært.
> > Funktioner-indstillinger-fanen"kvitteringer"-fluben i "Anmog om
> > kvittering af alle sendte meddelser".
> > Så skulle det problem være løst.
>
> Nej da. Jeg afsender af princip aldrig en kvittering, hvis en afsender
> har anmodet om en sådan.

Så er vi 2 :)

Jonathan Stein (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 12-06-02 21:50

Henry wrote:

> Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt at jeg kan hævde at en email er gældende
> som "skriftlig" henvendelse f.eks. i forbindelse med opsigelse af et
> webhotel, jeg er kommet på kant med min tidligere ud(for)byder og jeg opsagt
> mit hotel via en email, nu vil han havce at jeg sender det på papir med
> snail mail. Men jeg mener at jeg faktisk har sendt det skriftligt da jeg har
> opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at oprette et
> hotel uden papir underskrift.

En e-mail er "skriftlig", hvis du ikke bare har sendt en vedhæftet lydfil. Du
kan som andre nævner have svært ved at bevise, at mailen er nået frem, men i og
med at der er svaret på beskeden, giver det et meget godt udgangspunkt. Man
kunne dog påstå, at du havde konstrueret svar-mailen selv.
Web-hotellet vil naturligvis gerne sikre sig, at det rent faktisk er kunden
selv, der opsiger hotellet. Derfor beder de om en underskrift. Det kunne også
kontrolleres ved at sende en kontrol-mail tilbage til kunden. Du må nærlæse
deres betingelser for at se, om du har accepteret, at opsigelse skal ske på en
bestemt måde.

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/



Henry (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 13-06-02 07:02

> > Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt at jeg kan hævde at en email er
gældende
> > som "skriftlig" henvendelse f.eks. i forbindelse med opsigelse af et
> > webhotel, jeg er kommet på kant med min tidligere ud(for)byder og jeg
opsagt
> > mit hotel via en email, nu vil han havce at jeg sender det på papir med
> > snail mail. Men jeg mener at jeg faktisk har sendt det skriftligt da jeg
har
> > opsagt via email. Den selv samme udbyder acceptere uden videre at
oprette et
> > hotel uden papir underskrift.

> En e-mail er "skriftlig", hvis du ikke bare har sendt en vedhæftet
lydfil. Du
> kan som andre nævner have svært ved at bevise, at mailen er nået frem, men
i og
> med at der er svaret på beskeden, giver det et meget godt udgangspunkt.

Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
min opsigelse via snailmail, så den er vel gældende som kvittering. Der er
nu heller ikke tvivl om at han ved hvem jeg er.

Man
> kunne dog påstå, at du havde konstrueret svar-mailen selv.
> Web-hotellet vil naturligvis gerne sikre sig, at det rent faktisk er
kunden
> selv, der opsiger hotellet. Derfor beder de om en underskrift. Det kunne
også
> kontrolleres ved at sende en kontrol-mail tilbage til kunden. Du må
nærlæse
> deres betingelser for at se, om du har accepteret, at opsigelse skal ske
på en
> bestemt måde.

Jeg har aldrig modtaget nogle betingelse og kan heller ikke finde dem nogle
steder på deres web, de har overtaget den server jeg havde mit hotel på fra
en tidligere udbyder men jeg har aldrig fået nogle henvendelser om nye
betingelser eller i det hele taget nogen for for information om ejerskiftet,
jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.


mvh
Henrik



Povl H. Pedersen (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 13-06-02 17:24

In article <3d083647$0$71658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Henry" <henry@nomail.com> wrote:

> Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
> min opsigelse via snailmail, så den er vel gældende som kvittering. Der er
> nu heller ikke tvivl om at han ved hvem jeg er.

Dette betyder vel, at direktøren anser e-mail for at være en lovlig
kommunikationskanal. Og han har vel dermed også bekræftet at have
modtaget opsigelsen. Hvorvidt det er ham eller dig der printer den er
vel ligegyldigt.

Bed ham om at sende mailen på papir, idet du ikke stoler på e-mail :)
>
> Man
> > kunne dog påstå, at du havde konstrueret svar-mailen selv.
> > Web-hotellet vil naturligvis gerne sikre sig, at det rent faktisk er
> kunden
> > selv, der opsiger hotellet. Derfor beder de om en underskrift. Det kunne
> også
> > kontrolleres ved at sende en kontrol-mail tilbage til kunden. Du må
> nærlæse
> > deres betingelser for at se, om du har accepteret, at opsigelse skal ske
> på en
> > bestemt måde.
>
> Jeg har aldrig modtaget nogle betingelse og kan heller ikke finde dem nogle
> steder på deres web, de har overtaget den server jeg havde mit hotel på fra
> en tidligere udbyder men jeg har aldrig fået nogle henvendelser om nye
> betingelser eller i det hele taget nogen for for information om ejerskiftet,
> jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
> Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.

Så laver du vel bare din opsigelse på mail eller telefon.

Jeppe Uhd Jepsen (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Uhd Jepsen


Dato : 13-06-02 19:04

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d083647$0$71658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har aldrig modtaget nogle betingelse og kan heller ikke finde dem
nogle
> steder på deres web, de har overtaget den server jeg havde mit hotel på
fra
> en tidligere udbyder men jeg har aldrig fået nogle henvendelser om nye
> betingelser eller i det hele taget nogen for for information om
ejerskiftet,
> jeg fandt selv ud af det en dag hvor hele l.... var nede i flere dage.
> Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.
>

<snip fra http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
Opsigelse

SN forbeholder sig ret til at opsige en service til enhver tid. Alle
gebyrer/lejeafgiver m.v., som er betalt forud en opsigelse, vil blive
forholdsmæssigt tilbagebetalt, hvis SN benytter sin ret til opsigelse. Hvis
opsigelsen skyldes at kunden overtræder nærværende betingelser, vil der ikke
ske nogen refundering. Enhver overtrædelse af betingelserne, som resulterer
i ekstra omkostninger, vil blive pålagt kunden (f.eks. trafik, diksplads
osv.)

Kunder kan til enhver tid opsige en service, men der kan ikke forventes at
få refunderet forudbetalte beløb. Gebyret for opsætningen - samt det
tilbudte gratis domæne er baseret på minimum 1/2års abb. der kan derfor ikke
forventes tilbagebetaling hvis abb. opsigelsen inden udløbet den første
halve år. Afgivne rabatter ved 1 års abb. vil blive modregnet ved en evt.
tilbagebetaling.
</snip>

Der står faktisk ikke en døjt om at det -skal- være skriftligt...

MVH Jeppe Uhd Jepsen - NX



Henry (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 13-06-02 19:26

> > Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.
> >
>
> <snip fra
http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
> Opsigelse
>

Takker Jesper, jeg kunne ikke selv finde deres betingelse.

Mvh
Henry



Jeppe Uhd Jepsen (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Uhd Jepsen


Dato : 13-06-02 23:48

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d08e4c4$0$71644$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Altså jeg har ikke nogen kontrakt med struer.net.
> > >
> >
> > <snip fra
> http://struer.net/ny_struer_net/information/information_main.htm>
> > Opsigelse
> >
>
> Takker Jesper, jeg kunne ikke selv finde deres betingelse.
>

Svarer du til min fætter ?!?!? (Som tilfældigvis hedder Jesper Uhd Jepsen)


MVh Jeppe Uhd Jepsen - NX



Henry (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 14-06-02 07:32

> Svarer du til min fætter ?!?!? (Som tilfældigvis hedder Jesper Uhd Jepsen)
>
Det må du virkelig undskylde, jeg må vist have nye briller.

mvh
Henry



Allan Olesen (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 14-06-02 18:36

"Henry" <henry@nomail.com> wrote:

>Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
>min opsigelse via snailmail,

Kræv, at han sender sit krav via snailmail...


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Henry (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 15-06-02 10:07


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0a2aa7$0$668$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henry" <henry@nomail.com> wrote:
>
> >Jeg har faktisk modtaget en email fra direktøren som kræver at jeg sender
> >min opsigelse via snailmail,
>
> Kræv, at han sender sit krav via snailmail...

LOL

Henry



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste