LED baglygte pære
Fra : -[ F e r ]-

Dato : 12-06-02 18:33

Hej NG

Tidligere har et stamper folket (som jeg snart og joiner med en andel i en
600ccm offraoder) snakket om deres høje forbrug af baglygte pære.

Mener at det var Rittig der købte en LED baglygte pære til ca. 500 kr.

Nu har jeg set i V-MAX (ok, sorry... men var til frisøren, og der var ingen
MC blade ) at bildillen sælger LED baglygte pære (tilsvarende 5/18W
eller hvormeget det plejer at være) for 99kr. Plus nogen til 199 med
roterende bremselys *LOL*

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 & 50% andel Suzuki SP600
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-06-02 21:39

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Tidligere har et stamper folket (som jeg snart og joiner med en andel i en
> 600ccm offraoder) snakket om deres høje forbrug af baglygte pære.

Det er ikke 4-takterne der bruger pærer, det er enduro'erne. Sikkert ikke
fordi de er 2-takt, men fordi de er designet til baneløb, og derfor ikke
bruger unødig vægt til afstivning af bagskærm.

> Mener at det var Rittig der købte en LED baglygte pære til ca. 500 kr.

Ca. 300,-

> [...]
> MC blade ) at bildillen sælger LED baglygte pære (tilsvarende 5/18W
> eller hvormeget det plejer at være) for 99kr. Plus nogen til 199 med

Tjah, mit behov er vist dækket nu, men hvis jeg får brug for flere kan jeg
da prøve dem.

Rittig

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 12-06-02 21:53

> [...]
> fordi de er 2-takt, men fordi de er designet til baneløb, og derfor ikke
> bruger unødig vægt til afstivning af bagskærm.

Det lyder meget sandsynligt... Når men kener ihvertfald en fra klubben der
har problemer på sin SZR660 (en cyl 4 takt..)

> Ca. 300,-

ok, er du tilfreds, med den, ud over prisen?

> Tjah, mit behov er vist dækket nu, men hvis jeg får brug for flere kan jeg
> da prøve dem.

mvh Tommy Fer

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-06-02 18:11

> ok, er du tilfreds, med den, ud over prisen?

Det vil jeg lige vende tilbage til senere, for det ved jeg ikke endnu.
Der er ihvertfald masser af lys i den, så langt så godt. Men grunden til at
jeg købte den, er at mine baglys-pærer på KTM'en simpelthen springer pga.
for mange vibrationer. Alm. baglyspærer koster stort set ingenting i de
rigtige lande, så jeg har provianteret et ordentligt lager, derfor kunne jeg
skifte mange pærer for de 300 jeg har givet for LED pæren. Men det er bøvlet
at skifte dem på raceren, så det vil jeg gerne slippe for, derfor er mit
"success-kriterie" at den skal holde længe - og det kan keg i sagens natur
ikke svare dig på om den gør, men lad os vende tilbage til emnet om nogle
løbs tid.

Rittig

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 14-06-02 12:13

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> ikke svare dig på om den gør, men lad os vende tilbage til emnet om nogle

Jeg tror du har fat i noget af det rittige. Grunden til at pærer springer er
jo deres glødetråd, ikke nok med at den skal døje med de mekaniske
belastninger af opvarmning/nedkøling, så skal glødetråden også modstå de
krafter den bliver påvirket af af dens rystende omgivelser.

En LED har ikke de problemer, de penge er tjent hjem ret hurtigt med den
køremængde du lægger for dagen, tror jeg

Kenneth
R1

Fra : james

Dato : 14-06-02 16:31

> om nogle
> løbs tid.

Det skriver ellers i reklamen at "det er nok sidste gang du køber pærer, så
holder det, skal vi have gode hukommelser når du endelig vender tilbage.

(overhørt på gammelhjemmet) "Det er da morsomt at du har baglys på din
kørestol.

- ja, men jeg er nød til at teste dem af hensyn de rødderne...."

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-06-02 16:51

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det skriver ellers i reklamen at "det er nok sidste gang du køber pærer,

> holder det, skal vi have gode hukommelser når du endelig vender tilbage.

De siger så meget i reklamer...

Rittig

Fra : james

Dato : 13-06-02 19:04

> Jeg har lige fundet LED pærer til 17USD (sidste år's pris) som passer i
> standard beslag på MCer....dvs 1157. I samme katalog, findes de der som
> roterer (!) Det er jo kun strømmen som roterer mellem de forskellige LEDer.
> De holder op med at rotere i det øjeblik man bremser. De koster 47 USD!

-james

Fra : Mike Speed

Dato : 17-06-02 22:13

Hej

Har lige mont. Led baglygte/stop pære på Yamaha 600 FZS 2stk.
og det se godt ud
Pris 99.95- pr. stk

Michael Kristiansen
michaelkrx@mail.dk
Yamaha 600FZS Fazer

Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Mike Speed

Dato : 17-06-02 22:16

ØVvv.

De er købet ved Bildillen i Herning.