Hjælp til et patent
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-06-02 15:43

Hej alle,

Kan nogen fortælle mig om det er muligt at få økonomisk støtte til patenter?
Jeg har en ide som jeg gerne vil prøve at bygge et produkt op omkring, men
vil gerne beskytte ideen med et patent inden jeg kommer for langt og får
snakket med formange andre.

Jeg har forstået at man skal start med en nyhedsundersøgelse (ca. 20.000,-
Kr.?) efterfulgt af en egentlig patentansøgning til xxx Kr., i alt mere end
jeg lige kan hive ud af mit private budget.

Kan man som privat person få noget hjælp, eller skal man oprette et firma
først? Er det en fordel at f.eks. lave et ApS først, og kan man så bruge af
kapitalen i firmaet til patentet samtidigt med at værdien af firmaet holder
sig over de 125.000,- Kr., f.eks. hvis man ender med at bruge 75.000,- Kr.
på et patent, er patentet så et aktiv med den værdi sådan rent
skatteteknisk?

Kan man selv skrive en patentansøgning eller skal der et bureau med ind
over?

Jeg ved godt at det var mange spørgsmål på een gang, men jeg håber at I kan
hjælpe mig lidt på vej.

På forhånd tak
Kim Jørgensen

Fra : Peter G C

Dato : 12-06-02 16:17

Kim Jørgensen <kim.jorgensen2@sas.dk> skrev:

[klip]

> Kan man selv skrive en patentansøgning eller skal der et bureau med ind
> over?

Prøv her: www.patentgruppen.dk

/Peter

--