Vægtvogterne
Fra : Marlene B. Nielsen

Dato : 12-06-02 14:49

Hejsa

Jeg har lige været inde på vægtvogterne's hjemmeside og der ser det jo ud
som om det med at tabe sig er bare noget man gør, 46 kg. på 1 år, 30 kg. på
10. mdr.

Er der nogen i gruppen der har prøvet det, og vil dele deres erfaringer med
mig. Prisen er jo lige til at holde ud. 200 for indmeldelse og derefter 25
kr. om ugen.

Marlene

Fra : Ninett Green

Dato : 12-06-02 16:14

> [...]
med
> mig. Prisen er jo lige til at holde ud. 200 for indmeldelse og derefter 25

Jeg er vægtvogter eller rettere Weight Watcher, som det nye koncept kaldes.
Og programmet ER ligeså nemt, som det lyder. Desværre er prisen ikke 25 pr.
uge, men 85.-. Måske er det lettere, hvis du spørger om de ting, du gerne
vil vide mere om? Men f.eks. så er jeg gået 6 kilo ned på 8 uger, så det
virker altså.

Ninett

www.GreensHus.dk & www.Qvinderne.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 12-06-02 16:58

Hejsa Marlene

Jeg kan varmt anbefale Vægtvogterne især til dem som
har brug for fællesskab med ligesindede.

Grundkurset hos VV er på 10uger hvor du får nogen hæfter
hvor det ikke kun er opskrifter men også redskaber til at få
psyken med i processen også. Når de 10 uger er over er du
"udlært" som de kalder det..dvs at du har lært programmet at
kende til hudløshed og så er det op til dig selv om du vil fortsætte

Man må kun være fraværende i 6 uger i træk før man ryger ud og så
skal man til at betale indmeldelsesgebyr igen.

Personligt er programmet utroligt nemt at følge og er meget logisk.
At lære at tælle points er som en leg, hvor hurtig lærer at få
regnestykket til at gå op. Og opskrifterne er ikke nogen underlige
nogen hvor du skal ud og have fat i ingredienser du ikke kender...næææ
det er almindelig hverdagsmad hvor mængden er tilpasset.

Camilla

--
Camilla

Fra : Ninett Green

Dato : 12-06-02 17:22

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

>Man må kun være fraværende i 6 uger i træk før man ryger ud og så
skal man til at betale indmeldelsesgebyr igen.<

Man kan sagtens være fraværende i længere tid, bare man giver besked om det.
Kærligst Ninett

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 12-06-02 17:30

Prøv vægtkonsulenterne istedet for. Det virker meget bedre ved varigt
vægttab er min erfaring.

www.vaegtkonsulenterne.dk

Dorthe

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 12-06-02 18:21

> Prøv vægtkonsulenterne istedet for. Det virker meget bedre ved varigt
> vægttab er min erfaring.

Hvad jeg lige umiddelbart har kunnet forstå er er forskellen på
vægtkonsulenterne og vægtvogterne:

Vægtkonsulenterne her en fastkostplan som _SKAL_ følges...
vægtvogterne hjælper dig og giver dig redskaber til at kombinere din egen
kostplan...

Har jeg forstået det rigtigt?

MVH Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 12-06-02 18:19

Både ja og nej. Hos vægtkonsulenterne skal man spise visse ting, der er
vigtige for at man får alle vitaminer og mineraler. Der lærer du hvordan
det er vigtigt at sammensætte din kost rigtig for at kroppen får dækket
alle behov. Det skal du ikke hos vægtvogterne, der er det underordnet,
der er det kun vægttab og ikke sundhed der er i højsædet og det er da
også ok, hvis man ellers er ligeglad med hvad man putter i munden. I
øvrigt er det billigere hos vægtkonsulenterne.

Dorthe

Fra : Ninett Green

Dato : 12-06-02 20:28

"Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er det kun vægttab og ikke sundhed der er i højsædet og det er da
> også ok, hvis man ellers er ligeglad med hvad man putter i munden.

Det er nu ikke helt korrekt. WW er under stadig udvikling af Danske
diætister, hvorimod DDV slet ikke fornyes eller videreudvikles. Der er nok
en årsag til at de fleste danske "fedme-forskere" bl.a. Arne Astrup og Per
Brændgaard Mikkelsen går ind for WW som det eneste seriøse program, de kan
anbefale. Der er heller ingen ved WW, der bliver presset til f.eks. at spise
lever en gang om ugen, for at huden skal trække sig sammen - det rene og
skære nonsens. DDV fraråder også direkte motion! Jamen - helt ærligt, hvor
er vi henne?? Det tyder ikke for mig på at der er lagt særlig vægt på
sundhed?
Det vigtigste er at lære at spise sundt 6 gange om dagen, drikke vand nok,
motionere ½ times tid om dagen, og ellers selv at tage ansvar for sin
overvægt.
Hos DDV fratages man ALT ansvar, hjernen kan lægges derhjemme, men jeg kom
altså til at medbringe min, og derfor kom jeg kun 3 gange = Første, sidste
og eneste!

Kærlige tanker fra Ninett

Fra : Carina Mia Boese

Dato : 12-06-02 22:14

Ja Ninett
Det er helt tydeligt at du ikke går ind for De Danske Vægtkonsulenter. Det
er bestemt ikke rigtigt, at de fraråder motion. Jeg ved ikke, hvor du har
gået henne.
For mig at se ligger forskellen mellem de to, at DDV arbejder for en varig
og sund livsstil hvorimod WW går ind for de du kalder point. Her er det
ligegyldigt hvad du putter i munden, det være sig Mars Bar osv, bare du ikke
overskrider grænsen for point. jeg kan netop se det farlige her, og det er
at dine spisevaner (de dårlige vel og mærke) ikke ændres men bibeholdes.
Jeg går selv hos DDV og er virkelig belevt glad for det, for det har fået
mine øjne op for nogle af de dårlige kostvaner jeg havde førhen. Nu kan jeg
simpelthen ikke undvære mine grøntsager og frugter.
Jeg vil ikke tale nogle fra at vælge WW, for hvad der virker dårligt for den
ene kan for den anden være løsningen. Er selv i fuld gang og har pt tabt mig
16,1 på 14 uger.
Pøj pøj uanset om du vælger det ene eller andet.

Mvh
Carina

Fra : Brian Grøngaard Kris~

Dato : 08-07-02 22:10

<SNIP>
> [...]
> altså til at medbringe min, og derfor kom jeg kun 3 gange = Første, sidste

Hmmmm........... det minder lidt om "religion" det her..... jeg vil påstå at
ikke alle kan administrere de "regler" der er hos WW ligesåvel som ikke alle
kan overholde de "regler" der er hos DDV. Min erfaring er med DDV og jeg
"syndede" da indimellem men kompenserede straks derefter med nogle dage på
virkelig lavplus og havde altså vægttab hver uge uden at føle nogen form for
mishag.

Det med at man direkte bliver frarådet nogen form for motion stemmer ikke
helt med sandheden........ der hvor jeg gik hos DDV fik vi at vide at vi
skulle ikke overanstrenge os mht. motion men at motion i fornuftige mængder
var helt iorden.

Vi blev ikke påduttet den der med at vi "skulle" have lever, men det blev da
tydeligt påpeget at det ville have en gavnlig effekt på vores
forbrænding..... men altså ingen "tvang".

Kærlige tanker.

Brian Kristensen

Fra : Ninett Green

Dato : 12-06-02 18:18

> Vægtkonsulenterne her en fastkostplan som _SKAL_ følges...
> vægtvogterne hjælper dig og giver dig redskaber til at kombinere din egen
> kostplan...
>
> Har jeg forstået det rigtigt?

Fuldstændig korrekt! Hos WW lærer vi at spise os ned i vægt, og SELV tage
ansvar for at lægge kostplaner. Vi lærer at spise på en måde, vi skal spise
på resten af livet, mens selv de sejeste opgiver at overholde DDV ret meget
længere end til en målvægt, deres kostplan er alt for streng for os, der
godt kan tænke selv.
Jeg har prøvet begge dele, og kan slet ikke leve med de stive regler hos
DDV, mens jeg ELSKER friheden hos WW.

Kærligst Ninett

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-06-02 20:25

> Vægtkonsulenterne her en fastkostplan som _SKAL_ følges...
> vægtvogterne hjælper dig og giver dig redskaber til at kombinere din egen
> kostplan...
>
> Har jeg forstået det rigtigt?

Nej, ikke helt. Hos vægtkonsulenterne får man en mængdevejledning, f.eks.
125 g kød, 600 g grønt, 40 g brød osv, og så kombinerer du dig selv frem.
Det har den fordel at hvis du ikke har så nemt ved at finde på og måske
hidtil har spist noget usundt, ja så får du nogle gode redskaber med på
vejen. Har du der imod rimelig madvaner i forvejen, men blot skal have
justeret dem ind, så har vægtvogterne et pointsystem, som omregner til noget
brugbart, som du kan tabe dig ved. Med andre ord kan du i princippet tabe
dig på cola og chokolade hos vægtvogterne (hvilket lige ville være mig),
mens du hos vægtkonsulenterne skal spise varieret efter en bestemt plan.

Mvh Maria

Fra : Ninett Green

Dato : 12-06-02 20:55

>Med andre ord kan du i princippet tabe
> dig på cola og chokolade hos vægtvogterne (hvilket lige ville være mig),
> mens du hos vægtkonsulenterne skal spise varieret efter en bestemt plan<.

....snip...

Der må kun bruges 14 points om ugen på tomme kcal. så det kan ikke lade sig
gøre at leve af chokolade, men det ville da være skøøønt!! WW tilråder også
at spise efter "tallerkenmodellen", igen som det tilrådes af "eksperterne".

Ninett

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-06-02 09:33

> [...]
også
> at spise efter "tallerkenmodellen", igen som det tilrådes af

Øv, jeg håbede lige - hvad er "tallerkenmoddellen" for en?

Mvh Maria

Fra : Ninett Green

Dato : 13-06-02 11:28

> Øv, jeg håbede lige - hvad er "tallerkenmoddellen" for en?
>
> Mvh Maria

Ja, WW arbejder efter helt nyt koncept, så måske er det de gamle regler, du
bedømmer ud fra?

Anyway: Tallerkenmodellen er en model for, hvor store mængder af de fede og
magre dele af måltidet, der skal øses op og spises i forhold til hinanden.
Specielt når man skal tabe sig, er det vigtigt, at de fede dele af måltidet
ikke udgør en alt for stor del.
Når du øser op, skal næsten halvdelen af tallerkenen være fyldt med
kartofler, ris eller pasta. Kød og sovs (hvis den er fed) må højst fylde
1/4, resten skal være grønsager.

Så enkelt er det.

Mvh Ninett

Fra : Puk

Dato : 13-06-02 17:14

> [...]

med
> kartofler, ris eller pasta. Kød og sovs (hvis den er fed) må

Tænk jeg kunne have svoret at tallerkenmodellen anbefaler 1/4
kød/fisk/fjerkræ, 1/4 ris/kartofler/brød/pasta og 1/2 grønsager.

Nogen andre bud?

Mange hilsner
Puk

Fra : Jette Mogensen

Dato : 13-06-02 17:28

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tænk jeg kunne have svoret at tallerkenmodellen anbefaler 1/4
> kød/fisk/fjerkræ, 1/4 ris/kartofler/brød/pasta og 1/2 grønsager.

Jeg har lært det sådan her:

Tegn et omvendt y på din tallerken. Vinklen i y et må højst fylde en
fjerdedel.
Det ene store rum er til kartofler,ris bælgfrugter, det andet er til
grønsagerne og de øvrige rodfrugter. Det nederste( lille) mellem y ets ben
er til kød,fjerkræ,fisk æg og ost.

mvh Jette

Fra : Katrine

Dato : 13-06-02 17:32

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> wrote in message
> Tænk jeg kunne have svoret at tallerkenmodellen anbefaler 1/4
> kød/fisk/fjerkræ, 1/4 ris/kartofler/brød/pasta og 1/2 grønsager.

> [...]

Jeg mener da også at have hørt Puk's version flest gange - men hvor er der
plads til sovsen på den tallerken?

Mvh
Katrine

Fra : Ninett Green

Dato : 13-06-02 17:38

> Tænk jeg kunne have svoret at tallerkenmodellen anbefaler 1/4
> kød/fisk/fjerkræ, 1/4 ris/kartofler/brød/pasta og 1/2 grønsager.

> [...]

Tak, Puk, du er da vågen, det er mere end man sige om mig. Selvfølgelig er
det 1/4
kød/fisk/fjerkræ, 1/4 ris/kartofler/brød/pasta og 1/2 grønsager. Tak for
hjælpen

Kærligst Ninett

Fra : Rosan

Dato : 18-06-02 02:01

Kan man bede om en link???
Rosan!

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 08:43

"Rosan" <rosan@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Rosan

> Kan man bede om en link???
> Rosan!

Det er nemmere, hvis du svarer _under_ det, som du svarer på, ligesom jeg
har gjort her. Og klipper det du ikke svarer på, væk. Så kan vi andre også
følge med og du følger standarden.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Ninett Green

Dato : 11-07-02 12:56

> [...]
> nogen hvor du skal ud og have fat i ingredienser du ikke kender...næææ
> det er almindelig hverdagsmad hvor mængden er tilpasset.

Har lige en kommentar : Man må blive væk i 6 uger, uden at give besked,
ellers er det bare at sig, at man bliver væk så og så længe, så er det helt
ok!

Smukt formuleret Camilla, og ihhh...hvor har du ret. Hos WW handler det
nemlig ikke om at blive slank, men om at forblive slank, derfor kan man, når
man har været på sin målvægt i 6 uger, komme gratis hos WW resten af sit
liv, så længe man ikke svinger ud over 2 kilo, så skal man betale, til man
er "på plads" igen.

Kærlig hilsen Ninett

Fra : Kirsten

Dato : 21-06-02 20:51

hej
Jegvil lige give mit besyv med, det er rigtig at vægtkonsulenterne siger at
man bare skal ligge på sofaen og tabe sig, de anbefaler ikke motion. Er selv
lige holdt op, synes det det er for dyrt. Har tabt 8 kg på 10 uger er godt
tilfreds med det, og jeg fortsætter selv, for jeg er også blevet meget glad
for grøntsagerne og frugten som en skrev, MEN hvad så bagefter, bliver man
ikke meget sulten, når man ikke skal spise så meget mere, jeg mener når man
hasr tabt det man higer efter. Er der nogen der er kommet så langt?

mvh
Kirsten

Fra : -Carina

Dato : 26-06-02 17:39

<snip en hel masse>

Det er skægt som denne diskusion altid 'tænder' folk ret meget. WW eller
DVV!

Men hvorfor behovet for mudderkastning? Hvor er accepten af at det der
virker for mig, måske ikke virker for dig?
Og hvorfor beskyldninger om at hvis man vælger en bestemt måde at tabe sig
på, har man ingen hjerne??!?! Hvem har ingen hjerne, når man laver sådan en
konklusion?!

Dette burde være et sted hvor man kan hente motivation, opmuntring og en
fornuftig viden omkring det at tabe sig. I stedet for man en bunke usaglige
argumenter, når man efterlyser folks erfaringer? Det er da ikke
konstruktivt. 'Min far er større end din far...', måske bør her være en
aldersgrænse?

Ja, jeg blev altså lidt harm over gruppens lave niveau. Her er ganske meget
viden og mange gode erfaringer. Øs af dette, og spar det andet!

Carina Der er på 5 kilo nede

Fra : Girlie

Dato : 29-06-02 07:36

"Kirsten" <kfoged@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> hasr tabt det man higer efter. Er der nogen der er kommet så langt?

Ja, det er jeg. Har vedligeholdt et 25 kgs' vægttab i 1 år og 2 måneder!
Min erfaring er, at man netop ikke bliver meget sulten, fordi kroppen har
vænnet sig til den fødeindtagelse, der har forårsaget væggtabet.
Faktisk er det jo det jo sådan at kroppen kommer ned på normal
kcalindtagelse , så den vil ikke reagere med stor sult.
Du skal jo spise en anelse mere når du vedligeholder, men det er en balance
du må finde, så du ikke tager på..:)
Held og lykke!

Fra : Brian Grøngaard Kris~

Dato : 08-07-02 22:01

> [...]

med
> mig. Prisen er jo lige til at holde ud. 200 for indmeldelse og derefter 25

Hejsa.

Ville da lige fortælle om min egen erfaring med vægttab.

Tabte 45 kg. med De Danske Vægtkonsulenter(noget lignende Vægtvogterne) på 9
mdr.

Jeg vejede 135 kg. og kom ned på 90 kg. Siden januar 2001 hvor jeg nåede
min idealvægt har jeg taget 4 kg. på, primært i de perioder hvor jeg har
indtaget en del mere alkohol end normalt(alkohol nedsætter din forbrænding).

Hvis der er nogle der vil spørge om noget er i meget velkomne.

Ellers så kan der læses mere på nedenstående hjemmeside:

http://www.vaegtkonsulenterne.dk/

Det skal lige siges at jeg ingen tilknytning har til De Danske
Vægtkonsulentene udover at have deltaget i de ugentlige møder i de 9 måneder
mit vægttab stod på og så har været der et par gange til "opfriskning".

Mvh.
Brian Kristensen