Bagbremsen er groet helt sammen - HJÆLP !!~
Fra : Søren Skovgaard

Dato : 12-06-02 15:01

Hejsa .....

Jeg er lige ved at rode lidt med min vintercykel (Yamaha DT 175). Bagbremsen
har sat sig temmeligt meget fast, og er ikke rigtig til at rokke med. Er der
måske nogle herinde, som har nogle gode råd ??? Det er selvfølgelig en
tromlebremse, som vi snakker om. Hvordan skal det skidt skilles ad
???

På forhånd tak ...

M.v.h.

Søren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 15:10

Jeg har prøvet det samme. Det viste sig at bakkerne fra røget af og dermed
havde de kilet sig fast, så bagbremsen satte sig. Men det er ikke særlig
svært at skille den ad. Mener at kunne huske at når først du har baghjulet
af, så kan du lige trækker hele bremse-mekanismen ud.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : "H;P

Dato : 12-06-02 15:30

Hejsa´

Det er prøvet med kammy´ens dt´er. Vi afmonterede hjulet. Derefter armen der
sidder på den aksel der går ind til bremsebakkerne, det var akslen der var
groet fast. Vi tappede det forsigtigt løs og pillede den ud. sleb
aksel/hullet med meget fint smergellæred, og så masse af fedt. Så var den
endnu engang funktion dygtig. MEN HUSK, at markere med en streg eller
andet, hvordan armen sidder på den aksel, vi havde et fur med at montere den
rigtigt igen :-/. Der var flere forsøg på at ramme den rigtige vinkel, og
efter et par timer hvor vi nok var " A wee bit spif´d" lykkedes det.

Hilsen

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 12-06-02 19:34

"Søren Skovgaard" <soren71@jensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> måske nogle herinde, som har nogle gode råd ??? Det er selvfølgelig en
> tromlebremse, som vi snakker om. Hvordan skal det skidt skilles ad

Der findes vist ikke noget der ikke kan skilles ad med en hammer og samles
igen med gaffa tape

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-06-02 20:52

Den har jeg også været på. Jeg var så dum at spule saltet af den i vinters
og så bare stille den i garage den uges tid det var snevejr. Da sneen
forsvandt var baghjulet ganske urokkeligt. Det endte med at jeg opgav og
smed hjulet op til forhandleren, som efter mange forsøge endte med at skære
pladen i stykker med en vinkelsliber og montere en ny brugt. Jeg så
stumperne bagefter, og de lignede noget fra et skibsvrag...

Lars